Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Tomasz Korniejew
Czy turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 150 KM stanowi sprawne źródło napędu dla Forda Focusa kombi?

Linia nadwozia Forda Focusa mimo faktu, że od prezentacji modelu minęły już trzy lata wciąż jest świeża. Focus prezentuje się atrakcyjnie zwłaszcza w bogatszych odmianach z reflektorami ksenonowymi i atrakcyjnym pakietem stylizacyjnym Ford Individual Sport (koszt 4600 zł), który obejmuje m.in. lakierowane spojlery przednie, tylne i progowe, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich oraz- co dodaje smaczku – pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi – wnętrze

Przedział pasażerski Forda Focusa z jednej strony zbiera pochwały za wygodę I obszerność foteli, ogólną przestronność i wysoką jakość materiałów wykończeniowych oraz spasowania poszczególnych elementów, z drugiej strony słabsze noty za intuicyjność obsługi nietuzinkowej tablicy przyrządów, a zwłaszcza komputera pokładowego.

Rzeczywiście obsługa radia z poziomu konsoli centralnej, czy komputera pokładowego z poziomu kierownicy wymaga wprawy. Poza tym, otoczenie kierowcy Focusa jest czytelne i sprzyja dłuższym podróżom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z opcji zainstalowaną w Focusie, który dostaliśmy do recenzji była możliwość ustawienia koloru podświetlenia przedziału pasażerskiego. Gadżet, ale mający duży wpływ na przyjemność podróży.

Przedział bagażowy Forda Focusa ma objętość 490 l i można go powiększyć do 1516 l.

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi – napęd/układ jezdny

Benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,6 l były popularne w klasie kompaktów pod koniec lat 90. ubiegłego wieku i na początku pierwszej dekady XXI wieku. Jednak wtedy samochody kompaktowe były niewiele większe od pojazdów dziś klasyfikowanych do segmentu B. A i same silniki nie miały turbin i dysponowały mocą maksymalną w przedziale 100-110 KM.

Obecnie benzynowe jednostki coraz częściej są wyposażone w turbiny, a ich moc maksymalna znacznie przekracza 110 KM. W przypadku opisywanego Focusa, turbodoładowany silnik z rodziny EcoBoos rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5700 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale od 1900 do 3500 obr./min.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia.

Zobacz też: Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Mieliśmy okazję poznać już silnik napędzający recenzowanego Forda przy okazji jazd Focusem hatchback. Wtedy zrobił na nas duże wrażenie, ale czy tak samo dobrze sprawdza się w modelu z nadwoziem kombi? Zwłaszcza, gdy zabierzemy na pokład komplet pasażerów z bagażem lub większy ładunek?

Odpowiedź brzmi tak. Turbodoładowany silnik o niewielkiej pojemności nie tylko pewnie rozpędza ważącego 1282 kg Forda (według danych technicznych auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s), ale dynamika rozpędzania jest zadowalająca już od dolnych zakresów obrotomierza.

Co więcej dźwięk silnika, który staje się bardziej słyszalny, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 4000 obr./min. jest przyjemny. Z kolei osobom, które cenią sobie nade wszystko ciszę podczas podróży przypadnie do gustu bardzo duża elastyczność silnika. W efekcie, w większości przypadków, nawet gdy poruszamy się w pełni załadowanym autem nie trzeba redukować biegu by móc sprawnie wyprzedzić jadący przed nami pojazd.

Tym lepiej, bo dźwignia manualnej przekładni trafia płynnie w poszczególne przełożenia o ile nie spieszymy się ze zmianą biegu. Gdy chcemy to zrobić dynamicznie, zdarzają się problemu z wbiciem biegu.

Wystarczająca dynamika podczas jazdy z niższymi obrotami ma przełożenie na komfort jazdy. We wnętrzu Focusa, nawet gdy poruszamy się z wysokimi prędkościami jest cicho. Co więcej utrzymując styl jazdy na niskich obrotach Focus zużywa w ruchu miejskim około 8,5 benzyny l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 130 km/h zużycie paliwa spadnie do 6,8-7,2 l benzyny na 100 km.

Ford Focus jest uznawany za klasowego prymusa pod względem jakości układu kierowniczego i zestrojenia zawieszenia doskonale wpisujące się w kompromis pomiędzy komfortem jazdy po nierównościach a zachowaniem odpowiedniej sztywności podczas dynamicznej jazdy po łukach.

W tę opinię wpisuje się również odmiana kombi, choć trzeba przyznać, że w przypadku, gdy podróżujemy załadowanym autem, jego zachowanie na zakrętach jest minimalnie gorsze od wersji hatchback.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi podsumowanie

Ford Focus 1.6 EcoBoost kombi oferuje swojemu nabywcy przyzwoite wyposażenie standardowe, elastyczną, szybką I umiarkowaną w zużyciu paliwa jednostkę napędową oraz wysoki komfort jazdy. Do jego wad należy zaliczyć skomplikowaną obsługę komputera pokładowego oraz mnogość przycisków na konsoli centralnej.

Najtańszy Focus kombi z opisywanym silnikiem kosztuje 77 900 zł. Co prawda nie jest tak dobrze wyposażony jak wersja Sport Trend (droższa o 3 tys. zł), którą mieliśmy okazję pojeździć ale bez konieczności dopłaty nabywca dostanie m.in. poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka boczne, czujniki parkowania z tyłu, obręcze kół ze stopów lekkich, radioodtwarzacz CD/MP3, czy klimatyzację manualną.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi – dane techniczne

Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost 150 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1900-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 490/1516 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 455,8/182,3/150,5 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s
Zużycie paliwa* 7,7/5,0/6,0 l/100 km
Cena od  77 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
Redakcja
Ford Focus 1.6 EcoBoost
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
Redakcja
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.