REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Golf w wersji Cabriolet w niektórych krajach zyskał miano kultowego. Czy wersja produkowana na bazie szóstej generacji modelu jest w stanie przyciągnąć klienta, gdy po ulicach przemykają już Golfy VII?

W wyglądzie Golfa Cabrioletu próżno szukać awangardy. Ten model od początku pojawienia się pierwszej generacji był projektowany zachowawczo. Ale wydaje się, że w tym przypadku producent chce przyciągnąć innych, niż lubiących zwracać na siebie uwagę krzykliwymi pojazdami kierowców.

REKLAMA

Zainteresowani modelem mogą być kierowcy, dla których kabriolet ma nie tylko dawać możliwość przyjemnego spędzania czasu podczas przejażdżek lecz również, a może przede wszystkim, dodać właścicielowi elegancji i prestiżu. W takim przypadku zastosowanie bardziej stonowanych linii nadwozia i elegancko wyglądającego  materiałowego dachu ma sens. Bo spoglądając na lśniące nadwozie Golfa Cabrio, pasuje nam bardziej do eleganckiej ulicy jednej z europejskich metropolii niż do przyplażowego parkingu.

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – wnętrze

REKLAMA

Design tablicy przyrządów Golfa Cabrio jest identyczny z tym z szóstej generacji modelu. Co prawda nie znajdziemy tutaj ogromnego i funkcjonalnego wyświetlacza w jaki mogą być wyposażone jeżdżące po ulicach Golfy siódmej generacji, ale poprzez zachowawczy styl kokpitu, ten wciąż nie „trąci myszką”. Całość jest rozplanowana wzorcowo, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości, zmontowanych z dokładnością. Także materiałowa tapicerka foteli jest z tzw. wyższej półki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i dają dobre podparcie. Z tyłu jest nieco gorzej. Tylna kanapa ma bardziej pionowo (niż w tradycyjnych odmianach Golfa VI) ustawione oparcie i przepisowo mogą tam zasiąść tylko dwie osoby. Podróż z tyłu nie jest tak komfortowa jak z przodu, ale osoby o średnim wzroście nie powinny narzekać na ciasnotę.

Bagażnik niemieckiego kabrioletu ma objętość 250 l. Wystarczy do spakowania się na dłuższy wyjazd we dwójkę, choć wykorzystanie przestrzeni  ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG – napęd/układ jezdny

Volkswagena Golfa Cabrioleta, który trafił do naszej redakcji napędzał benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM przy 5000 obr./min.

Z napędem współpracowała siedmiobiegowa zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Trzeba przyznać, że taki zestaw sprawnie napędza ważącego 1428 kg Volkswagena. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s.

REKLAMA

Konstruktorom udało się zachować dużą sztywność nadwozia. Tym samym, podczas jazdy Golf sprawia wrażenie auta bardzo zwartego i prezentuje tu wyższą jakość od konkurencji. Odgłosy pracy nadwozia podczas jazdy po nierównościach to bolączka wielu kabrioletów, a Golf w tej kategorii wypada zaskakująco dobrze.

Inny rozkład mas w przypadku tego rodzaju nadwozia w porównaniu do hatchbacka zaskakująco nieznacznie wpłynęło na zachowanie Volkswagena na drodze. Cabriolet jest tylko trochę bardziej podsterowny od tradycyjnego Golfa VI i wciąż dobrze wypada podczas jazdy po krętych drogach.

Tradycyjnie dla Volkswagena układ kierowniczy mógłby działać z większym oporem i przydałby się większy skok zawieszenia. Poza tym drobnostkami Golf uprzyjemnia kierowcy każdą podróż, a codzienną miejską eksploatację ułatwia stosunkowo niewielka średnica zawracania (10,9 m) i dobra, jak na kabriolet widoczność do tyłu.

Dynamika Golfa jest więcej niż zadowalająca. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. i szybko zmieniająca przełożenia zautomatyzowana skrzynia biegów (choć zdarza jej się wykazywać lekko opóźnioną reakcję na tzw. Kick down) sprawiają, że Golf dziarsko wyrywa do przodu bez względu na prędkość, z którą się poruszamy i bez względu na to, czy podróżujemy z kompletem pasażerów czy bez.

Dodatkowym atutem jest lepsze niż u konkurentów wyciszenie poszycia dachu, dzięki temu podróż z wyższymi prędkościami jest komfortowa, choć oczywiście we wnętrzu nie jest tak cicho, jak w Golfie z blaszanym dachem.

Zużycie paliwa 160-konnego silnika TSI jest umiarkowane. Jeżdżąc niezbyt dynamicznie w ruchu miejskim Volkswagen zużywał około 9,5 l benzyny na 100 km. W pełni wykorzystując potencjał drzemiący w jednostce napędowej można bez trudu osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 14 l/100 km.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – podsumowanie

Volkswagen Golf Cabriolet mimo że jest oparty konstrukcyjnie o model starszy niż obecnie sprzedawana na rynku generacja Volkswagena Golfa, wciąż ma wiele do zaoferowania potencjalnym nabywcom. Elegancka sylwetka i wysoka jakość wykonania to walory, które nie wychodzą z mody. Dynamika jazdy i jakość prowadzenia Golfa przewyższają niejednego konkurenta. Co więcej, Cabriolet dostępny jest za przystępną cenę. Najtańszy, 105-konny Golf Cabriolet kosztuje 88 290 zł. Opisywana odmiana z najmocniejszym dostępnym w Polsce silnikiem i skrzynią DSG jest dostępna za 103 790 zł.   

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 250 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 433,7/178,2/147,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,4/6,3 l/100 km
Cena od  103 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tył
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z boku
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - deska rozdzielcza
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - fotele przednie
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tylna kanapa
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - bagażnik
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA