REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Opel Astra F  wymiana rozrusznika
Opel Astra F wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Awaria rozrusznika nie pozwala nam na normalne uruchomienie silnika. W poradniku tym pokażemy, jak samemu wymienić rozrusznik w Oplu Astra F.

W przypadku nagłej awarii rozrusznika możemy spróbować uruchomić silnik z „popychu”. Nie jest to bezpieczny sposób, ponieważ grozi uszkodzeniem rozrządu. Jednak w wielu przypadkach taka próba przebiega bez problemu. Mimo wszystko nie polecamy częstego uruchamiania silnika w taki sposób. Z wymianą rozrusznika nie należy czekać. Jeśli zaciął się po raz pierwszy możemy być pewni, że będzie się to zdarzać znacznie częściej.

REKLAMA

Silnik, do rozruchu potrzebuje małego silnika elektrycznego, który jest zwany rozrusznikiem. Nadaje on wałowi korbowemu prędkość obrotową minimum 300 obr/min, co powoduje zapłon. Jeśli rozrusznik nie obraca się, należy sprawdzić czy na zacisku 50 (dochodzi do niego przewód czarno – czerwony) jest napięcie minimum 8V. Jeśli jest niższe, należy sprawdzić obwód rozrusznika, będzie do tego potrzebny odpowiedni schemat elektryczny.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana tylnych szczęk i bębnów hamulcowych

REKLAMA

Można również sprawdzić czy rozrusznik zadziała przy napięciu z akumulatora. Przed wykonaniem tej próby należy zwrócić szczególną uwagę na złącza przewodów. Nie mogą być poluzowane ani utlenione. Teraz ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i włączamy zapłon. Następnie mostkujemy zacisk 30 (dochodzi do niego czarny przewód) i zacisk 50 (dochodzi do niego przewód czarno – czerwony) na rozruszniku. Zalecamy użyć do tego grubego przewodu o przekroju minimum 4mm2.

Jeżeli podczas wykonywania tej próby rozrusznik działa to znak, że jest sprawny i usterki musimy szukać na przewodach do niego dochodzących. Jeśli rozrusznik nie działa, należy go wymontować i najprawdopodobniej wymienić na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z rozrusznikiem jest podobnie jak z alternatorem. Należy przemyśleć, który wariant jest dla nas najbardziej korzystny. Zakup używanego, nowego lub regeneracja obecnego. Po raz kolejny przestrzegamy przed tanimi zamiennikami. Zazwyczaj ich eksploatacja nie trwa zbyt długo. Większość z nich ma problemy z dotrwaniem do końca gwarancji (na ogół 12 miesięcy). Pamiętajmy, że nowy, oryginalny rozrusznik jest znacznie droższy niż zamiennik.

Zobacz też: Szczotki w prądnicy i rozruszniku

REKLAMA

Warto rozeznać się w temacie regeneracji. Zazwyczaj ceny są zróżnicowane. Oczywiście, jakość wykonanej usługi też jest ważna. Najczęściej ceny regeneracji przewyższają zakup używanego rozrusznika. Zaletą tego wyboru jest fakt, że nie musimy czekać na naprawę. Od razu dostajemy zregenerowany rozrusznik pozostawiając swój uszkodzony na wymianę. Jeżeli mamy dostęp do używanych i sprawdzonych części to warto przemyśleć taki wybór. Należy jednak pamiętać, że produkcja Opla Astry F dawno się skończyła i części używane mogą być w różnym stanie. Kiedy podejmiemy już decyzję, możemy dokonać wymiany rozrusznika.

Rozrusznik znajduje się z tyłu przy kadłubie silnika. Najlepiej wymontować go od dołu samochodu. Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego do akumulatora. Pamiętajmy, że akumulator odłączamy tylko przy wyłączonym zapłonie. Następnie odpinamy od włącznika elektromagnetycznego czarny przewód (zacisk 30) oraz przewód czarno – czerwony (zacisk 50).  Teraz musimy podnieść samochód.

Najlepiej skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału najazdowego. Jeśli nie mamy takiej możliwości to pozostaje nam praca z wykorzystaniem podstawek. Unosimy przód samochodu i podkładamy „kobyłki”. Odkręcamy śrubę górnego mocowania od strony skrzyni biegów i wykręcamy śrubę dolnego mocowania, która znajduje się od strony silnika. Na końcu odkręcamy śrubę wspornika rozrusznika (jeśli występuje w naszym aucie). Teraz możemy wyjąć rozrusznik.

Zobacz też: Jak szybko usunąć zimowe usterki rozrusznika? Porada

Przystępujemy do montażu. Wkładamy rozrusznik na swoje miejsce i dokręcamy śruby mocujące. Następnie podłączamy do wyłącznika elektromagnetycznego przewód czarny (do zacisku 30) i przewód czarno – czerwony (do zacisku 50). Należy zwrócić szczególną uwagę na podłączenie przewodów. Opuszczamy samochód na koła i podłączamy przewód masowy do akumulatora. Nie powinno być problemów z uruchomieniem silnika. Wymontowany rozrusznik oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA