Wałek wyrównoważający - co to takiego?
Silnik to nie tylko moc i spalanie. Jednostka napędowa to przede wszystkim zestaw elementów, do których zaliczyć można np. wałek wyrównoważający. Dziś opowiem o tym skąd się wziął i jaką właściwie pełni rolę w motorze. »
Reflektory laserowe. Czy warto za nie dopłacać?
Ich zasięg to nawet 700 metrów! I choć reflektory laserowe bez wątpienia są ważną innowacją na rynku motoryzacyjnym, zasada ich działania prowadzi tylko do jednego pytania. Czy warto się nimi w ogóle interesować? »
Tylna wycieraczka nie działa? Problem musisz szybko usunąć.
Usterka tylnej wycieraczki nie zagraża bezpieczeństwu. Jest jednak pewien powód, dla którego naprawy tej awarii nie warto odwlekać w czasie… »
Klimatyzacja samochodowa nie działa. I co teraz?
Letnie upały mogą być ciężką próbą dla kierowców. Szczególnie w sytuacji, w której po wejściu do auta okaże się, że klimatyzacja samochodowa nie działa. Jakie mogą być przyczyny awarii? »
Jak rozpoznać usterki zawieszenia? To nie takie trudne
Resorowanie składa się z serii elementów eksploatacyjnych, które przeciętnie po kilku latach w części będą wymagać wymiany. Jednak jak rozpoznać usterki zawieszenia? To prostsze niż się wydaje. »
Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?
Właściciele samochodów hybrydowych zwrócili uwagę na pewną prawidłowość. Hamulce w tych autach dość szybko korodują. Czyja to wina i jak sobie radzić z problemem? »
Jak wysuszyć wnętrze samochodu?
W okresie jesienno-zimowym ważne dla komfortu jazdy jest utrzymania wnętrza samochodu względnie suchym. Radzimy w kilku zdaniach jak skutecznie wysuszyć wnętrze samochodu. »
Silnik z systemem Start-Stop. Awaria akumulatora to pewnik?
Inżynierowie szukają rozlicznych sposobów obniżania emisji szkodliwych związków w silnikach. Jednym z bardziej popularnych jest system Start-Stop. Czy jednak nie przyspiesza on awarii akumulatora? »
Pasek klinowy: co musisz o nim wiedzieć?
Pasek klinowy być może kosztuje zaledwie kilka złotych, jego rola jest jednak ważniejsza niż kierowca mógłby się spodziewać! »
Do najważniejszych samochodowych płynów technologicznych zalicza się oleje, smarujące mechanizmy silnika i elementy przekładni, czyli koła zębate i łożyska skrzyni biegów oraz mechanizm różnicowy. Współczesne oleje są bardzo wąsko „wyspecjalizowane” co wyklucza możliwość wlania dowolnego oleju zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów czy do mechanizmu różnicowego, jeżeli nie jest on zespolony ze skrzynią biegów. »
Doradztwo podatkowe, księgowość, corporate services, obsługa płacowo-kadrowa
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »