reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama

Zawieszenie

Sprężyny zawieszenia z włókna szklanego zamiast ze stali

Aktualizacja: 01.07.2014

Zawieszenie oparte na kompozytach to według inżynierów Audi przyszłość motoryzacji. Niższa masa nieresorowana i większa precyzja prowadzenia to główne atuty tej technologii. Audi wprowadzi niebawem do swych samochodów sprężyny zawieszenia oparte na włóknie szklanym. »

Zawieszenie i układ kierowniczy - części zamienne renomowanych producentów

Aktualizacja: 30.10.2013

Obecnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się mnóstwo firm oferujących zamienniki oryginalnych części do samochodów. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wybranych popularnych producentów zamienników części zawieszenia i układu kierowniczego. »

Wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny

Aktualizacja: 11.10.2013

Zamiana zawieszenia pneumatycznego na "zwykłe" jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jest to efekt wysokich cen części zamiennych. Czy rzeczywiście można wymienić miechy pneumatyczne na klasyczne sprężyny? »

Geometria zawieszenia - lepiej o nią dbać!

Aktualizacja: 21.08.2013

Prawidłowo ustawiona geometria zawieszenia ma kluczowy wpływ na stabilność prowadzenia auta, a tym samym na bezpieczeństwo jazdy. Zobacz jak należy ją prawidłowo ustawić. »

Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Aktualizacja: 05.06.2013

Zawieszenie hydropneumatyczne zapewnia wysoki komfort resorowania. Jak jest zbudowane? Co z jego trwałością? »

Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Aktualizacja: 14.03.2014

Zawieszenie pneumatyczne jest kosztowne w serwisowaniu. Postanowiliśmy sprawdzić to na przykładzie Audi A8, Citroena C5 i BMW serii 5 »

Skoda Octavia III: zawieszenie

Aktualizacja: 08.02.2013

Nowa Skoda Octavia będzie sprzedawana z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia. Oś z belką skrętną będzie montowana w przypadku aut z silnikami benzynowumi o mocy do 103 kW (140 KM) i silników wysokoprężnych o mocy do 110 kW (150 KM). W przypadku większych mocy oraz przyszłego napędu na cztery koła (Combi) i zasilania gazem ziemnym CNG, będzie stosowana nowo opracowana oś wielowahaczowa. »

Dlaczego amortyzatory są takie ważne?

Aktualizacja: 09.08.2012

Dbałość o jakość i stan amortyzatorów, patrząc szerzej można określić jako oszczędność. Wszelkie niedopatrzenia w tym względzie będą powodować tylko dodatkowe usterki i koszty. Zepsuty amortyzator powoduje uszkodzenie całego zawieszenia. Ponadto możemy być pewni, że w niedługim czasie będziemy musieli wymienić opony w wyniku tzw. ich ząbkowania. »

Amortyzatory samochodowe - fakty i mity

Aktualizacja: 09.08.2012

Najważniejszym zadaniem amortyzatora, jak wskazuje nazwa, jest amortyzowanie, czyli minimalizowanie wszystkich drgań z elementów sprężystych, np. sprężyn. Z drugiej strony amortyzator ma także zapewnić komfort jazdy, być w miarę możliwości miękki i elastyczny. Amortyzator jest także odpowiedzialny za bezpieczeństwo podróżowania. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze fakty i mity dotyczące amortyzatorów. »

Amortyzatory samochodowe – zasada działania eksploatacja

Aktualizacja: 09.08.2012

Wielu kierowców, mimo że stara się dbać o swoje pojazdy, często nie posiada świadomości i kompletu informacji na temat istotnej roli amortyzatorów dla komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy. Nieodpowiedni dobór amortyzatorów lub brak właściwej pielęgnacji tego mechanizmu niejednokrotnie przyczynia się do powstania poważnych uszkodzeń samochodu i co istotne – wypadków drogowych. »

Jak zbudowany jest układ kierowniczy samochodu?

Aktualizacja: 02.01.2012

Otwieramy samochód, zapinamy pasy, uruchamiamy silnik i wyjeżdżamy z parkingu kręcąc kołem kierownicy. Jeśli auto jest sprawne, skręca tam, gdzie chcemy i nie jest to trudna czynność. Ale co dzieje się wewnątrz samochodu i jakie elementy uczestniczą w przeniesieniu ruchu kierownicą na koła? Działanie i budowę układów kierowniczych opisaliśmy w poniższym artykule. »

Zawieszenie McPherson, wielowahaczowe i belka skrętna - jak je poznać?

Aktualizacja: 14.12.2011

Studiując dane techniczne samochodów spotkamy się z kilkoma rodzajami zawieszeń. Co to jest kolumna McPhersona i jak wygląda? Z jakich elementów składa się zawieszenie wielowahaczowe? Jaka jest zasada działania zawieszenia opartego o belkę skrętną? Odpowiemy w poniższym artykule. »

Jak działa i co daje zawieszenie gwintowane?

Aktualizacja: 03.07.2014

Zawieszenie gwintowane to najwyższa półka modyfikacji układu jezdnego auta. Jego główna i niezaprzeczalna zaleta to możliwość regulacji wysokości nadwozia, jak i sztywności amortyzacji. Ta przyjemność ma jednak swoją cenę, która przekracza 25 tysięcy złotych. Czy takie wydatki maja uzasadnienie? »

Jakie są różnice między amortyzatorami gazowymi a olejowymi?

Aktualizacja: 03.07.2014

Tradycyjne amortyzatory olejowe czy jednak nowocześniejsze gazowe? Jakie amortyzatory wybrać do naszego auta? Odpowiedź wcale nie jest oczywista, dlatego dobrze wiedzieć jak działają i czym różnią się te dwa typy amortyzatorów. »

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Aktualizacja: 20.05.2011

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana? »

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Ślązak, Zapiór i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

Ekspert we wszystkich dziedzinach prawa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama