Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Materiały prasowe Volkswagen
Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Ile kosztuje ID.Charger?

Bazowa wersja ładowarki ID.Charger została wyceniona przez Volkswagena na 1729 złotych. To najprostszy model, w którym do zainicjowania ładowania konieczne jest wyłącznie wpięcie wtyczki do auta. W sprzedaży funkcjonują jednak również wersje bardziej zaawansowane. ID.Charger Connect kosztuje 2599 złotych, ID.Charger Connect z LTE 3468 złotych, a ID.Charger Pro 3669 złotych.

Jak szybko ID.Charger ładuje samochód elektryczny?

Moc ładowania zależy od sposobu podłączenia ładowarki do instalacji elektrycznej. Jest niższa, gdy kupujący zdecyduje się na przyłącze jednofazowe (7,4 kW) i wyższa, gdy istnieje możliwość skonfigurowania wallboxa z przyłączem trójfazowym (11 kW).

Wyliczenia Volkswagena wskazują na to, że przy mocy ładowania 11 kW ID.Charger naładuje baterię modelu ID.3 do 80 proc. pojemności w 6 godzin. Gdy moc ładowania spadnie do 7,4 kW, pełne uzupełnienie zapasów energii w baterii o pojemności 58 kWh potrwa całą noc.

Ile dla porównania zajmuje ładowanie z gniazdka?

ID.Charger w znaczący sposób skraca czas ładowania samochodu elektrycznego. W porównaniu do klasycznego gniazdka wallbox jest w stanie uzupełniać zapasy energii w baterii elektryka nawet 8-krotnie szybciej.

Zobacz również: Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czym różnią się modele ID.Charger - bazowa, Connect i Pro?

  1. ID.Charger - wersja bazowa:
    • klasyczna ładowarka,
    • wystarczy podłączyć do wtyczki dowolny pojazd i rozpoczyna się ładowanie.
  2. ID.Charger Connect:
    • komunikacja WiFi lub Ethernet,
    • sterowanie dostępem poprzez RFID,
    • zdalny dostęp przez aplikację mobilną,
    • autoryzacja pojazdów - nieautoryzowane nie będą się mogły ładować.
  3. ID.Charger Connect LTE:
    • opcje Connect, a dodatkowo komunikacja w standardzie LTE.
  4. ID.Charger Pro:
    • ​​​​​​​​​​​​​​opcje Connect, a dodatkowo rejestracja zużycia prądu i rozliczenie z certyfikacją MID, np. dla użytkowników samochodów służbowych.

Jaką wtyczkę zamontowaną na stałe posiada ID.Charger?

ID.Charger powstał z myślą o samochodach Volkswagena. A to oznacza, że standardowy kabel wychodzący z wallboxa kończy się wtyczką typu 2. Ta pasuje do dotychczasowych elektryków marki oraz będzie pasować do wszystkich modeli zaprezentowanych w przyszłości. Na tym jednak możliwości się nie kończą, bo typ 2 to standard Unii Europejskiej. W ten sposób ID.Charger może być kompatybilny również z Renault Zoe, Skodą Citigo-e, Volvo V60 i XC90 PHEV, Oplem Corsą-e, elektrycznym Smartem czy Teslami dedykowanymi rynkowi UE.

Zobacz również: Ładowarki GreenWay przy autostradach A1, A2 i A4

Czy każdy może zamontować ID.Charger?

ID.Charger choć stawia pewne warunki przed kupującymi, warunki te nie są raczej zasadnicze. Na początek kupujący musi posiadać swoje miejsce parkingowe lub garaż. Następnie należy upewnić się, że w garażu lub miejscu jest źródło prądu lub takowe da się podłączyć. Trzeci z warunków dotyczy domów wielorodzinnych. W ich przypadku konieczna jest również jednogłośna zgoda wszystkich, pozostałych właścicieli.

Aby upewnić się, że miejsce planowanego montażu spełnia wszystkie wymogi, najlepiej przed zakupem ID.Chargera skontaktować się z przedstawicielami Volkswagena. Oni rozwieją wszelkie wątpliwości.

ID.Charger. Jak długi jest przewód w ładowarce?

ID.Charger posiada kabel do ładowania zamontowany na stałe. Jak długi jest przewód? To zależy od opcji wybranej przez kierowcę. Niemcy standardowo wyposażają wallboxa w kabel o długości 4,5 metra. Za dopłatą dostępna jest jednak wersja 7,5-metrowa. Ile kosztuje ta opcja? Została wyceniona na jakieś 340 złotych. Przed zamówieniem ID.Chargera warto dobrze przemyśleć długość przewodu. Musi uwzględnić odległość między miejscem parkowania pojazdu a gniazdem ładowania.

Zobacz również: Punkty ładowania - prawo zmusi do ich budowy!

ID.Charger - czy muszę montować go sam?

Volkswagen daje kierowcom dwie opcje do wyboru. Po pierwsze kupujący może nabyć samo urządzenie ID.Charger. W takim przypadku ciężar montażu spoczywa na jego barkach - może wykonać go sam (jeżeli posiada odpowiednią wiedzę) lub wynająć firmę instalacyjną. Po drugie możliwa jest dopłata za serwis instalacyjny dostarczany przez Volkswagena.

ID.Charger - ile kosztuje serwis instalacyjny?

Wybór serwisu instalacyjnego niestety jest jedną z droższych opcji. Volkswagen wycenia bowiem opcję na 4540 złotych - tak, to więcej od topowego wariantu ładowarki! Skąd ta cena? Niemcy tłumaczą, że decyduje o niej zakres usługi. Bo kupujący wybierający ID.Charger wraz z serwisem instalacyjnym tak naprawdę nie musi się martwić o nic! Instalatorzy dostarczą urządzenie, będą mieli wszystkie urządzenia i materiały konieczne do montażu, zastosują instalację ochrony przed prądem różnicowym, wykonają do dwóch przebić przez ścianę, przeprowadzą test urządzenia oraz posprzątają opakowanie i odpady.

Zobacz również: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV z Niemiec

ID.Charger w hali garażowej. Jak ograniczyć dostęp do ładowania?

Ładowarkę ID.Charger można umieścić np. w hali garażowej umieszczonej pod nowoczesnym blokiem. To jednak stwarza pewien problem. A ten polega na tym, że do urządzenia dostęp mają wszyscy użytkownicy hali. Jak go ograniczyć? ID.Charger w wersji Connect daje możliwość stworzenia listy autoryzowanych pojazdów. Jeżeli auto zawarte na niej zostanie podłączone do wtyczki, ładowanie rozpocznie się automatycznie. W sytuacji, w której pojazd nie będzie miał autoryzacji, urządzenie np. poprzez aplikację mobilną poprosi właściciela stacji o udzielenie zgody na ładowanie. Bez niej uzupełnianie zapasów energii nie będzie możliwe.

Gdzie kupić ID.Charger?

Volkswagen przygotował dla swoich klientów dwa kanały dostępu. Pierwszym jest strona internetowa dedykowana ładowarce - ze specjalnym konfiguratorem. Drugim oczywiście salony dealerskie. Druga z opcji jest o tyle wygodna, że u dealera kierowca zasięgnie fachowej porady oraz... będzie mógł na żywo zobaczyć ładowarkę. Poza tym w tym przypadku przed zakupem przedstawiciel salonu sprawdzi czy we wskazanej przez klienta lokalizacji możliwy jest montaż wallboxa.

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?