| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Układ start-stop – czy jest bezpieczny dla silnika?

Aktualizacja: 20.08.2018

Wielu kierowców nie ma zaufania do systemu oszczędzającego paliwo start-stop, nawet w jego najnowszych odsłonach. Jeżeli jest taka możliwość, najczęściej go na stale wyłączają. Czy naprawdę jest się czego bać? Układ start/stop pomaga czy szkodzi? »

Napęd 4x4 skraca drogę hamowania? Bzdura!

Aktualizacja: 24.07.2018

Część kierowców samochodów klasy SUV wyposażonych w napęd 4x4 uważa, że podczas zimy doskonale dadzą sobie radę bez opon zimowych, czy całorocznych z homologacją zimową. Napęd na wszystkie koła ma ich uchronić przed niebezpieczeństwami zimowych dróg i zagwarantować przyczepność niezależnie od warunków pogodowych. Nic bardziej mylnego – napęd 4x4 daje przewagę głównie przy przyspieszaniu. Hamowanie czy jazda w zakręcie są nawet trudniejsze niż w zwykłej osobówce ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości.  »

Co szkodzi manualnej skrzyni biegów?

Aktualizacja: 20.08.2018

Nie tylko automatyczne skrzynie biegów są wrażliwe na styl jazdy kierowcy. Również manualne skrzynie biegów szybciej się zużywają, gdy kierowcy nie panują nad złymi nawykami na drodze. Co wpływa na szybsze zużycie manualnej przekładni? »

Jak dbać o automatyczną skrzynię biegów?

Aktualizacja: 16.01.2018

Jazda „automatem” to wygoda i przyjemność, ale czasami też duże wydatki. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, by wydłużyć działanie przekładni automatycznej. Podpowiadamy jak dbać o automatyczną skrzynię biegów. »

Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?

Aktualizacja: 21.03.2018

Bezstopniowe skrzynie biegów zazwyczaj kojarzą się ze skuterami, w których to rozwiązanie jest bardzo popularne. Nie oznacza to jednak, że ten typ skrzyni biegów występuje tylko w jednośladach, bowiem coraz większa liczba aut posiada właśnie ten typ przekładni. Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów? »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 M47 BMW

Aktualizacja: 22.09.2017

Bawarczycy z pełną dumą zaprezentowali w roku 1998 nowoczesny silnik diesla. 2-litrowy motor o oznaczeniu M47 był szczególnie ważny ze sprzedażowego punktu widzenia. Czemu? Otóż miał wejść do oferty najnowszej odsłony BMW serii 3 - sedana, który w założeniach powinien stać się hitem sprzedaży niemieckiej gamy. Motor rzeczywiście znalazł szerokie grono odbiorców. Nie był jednak tak bezawaryjny, jak po biało-niebieskiej szachownicy na masce można było się spodziewać. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,8 TS Alfa Romeo

Aktualizacja: 22.09.2017

Samochody Alfy Romeo od lat kipią emocjami. Prezentują się powabnie, mają sportowe wnętrza i wyśmienite zawieszenia. Niestety od lat też mają serię wad. Są podatne na korozje i nigdy nie były chwalone za bezawaryjność. Dokładnie taki sam jest silnik 1,8 Twin Spark. Emocjonujący, ale też powodujący serię problemów technicznych. Problemów, które postaramy się dziś przybliżyć. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 3,0 Di Nissan

Aktualizacja: 22.09.2017

Rasowy samochód terenowy potrzebuje mocnego silnika diesla. Motor wysokoprężny zagwarantuje mu wysoki moment obrotowy i sprawi, że żadna przeszkoda go nie zatrzyma. Dobrym przykładem takiej jednostki jest ropniak 3,0 Di montowany pod maską m.in. Patrola. To jednak przykład dobry, choć niezbyt trwały. Zaskakiwał i do tej pory zaskakuje właścicieli japońskiego auta naprawdę poważnymi awariami. Jakimi? Sprawdźcie. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 3,2 DI-D Mitsubishi

Aktualizacja: 22.09.2017

Dziejowe wpadki z silnikami zdarzyły się chyba każdemu producentowi działającemu na rynku pojazdów popularnych. Tym samym nie ominęły również Mitsubishi. Japoński gigant szczególnie „poślizgnął” się na motorze wysokoprężnym o oznaczeniu 3,2 DI-D. Diesel choć miał dużą pojemność, oferował tylko 4 cylindry i całą masę kosztownych problemów z pompą wtryskową. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,7 HDi PSA/Ford

Aktualizacja: 22.09.2017

Silnik 2,7 HDi nie jest szeroko znany na rynku wtórnym. Z całą pewnością nie był jednak produktem niszowym. Montowano go w całej serii Jaguarów, Land Roverów, Peugeotów i Citroenów, a roczna produkcja oscylowała w granicy 150 tysięcy sztuk. Możliwości i osiągi wysokoprężnej V-szóstki brzmią naprawdę zachęcająco. Do motoru można mieć tylko jedno zastrzeżenie. Nie sprawuje się najlepiej podczas eksploatacji. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,5 TD VM Motori

Aktualizacja: 22.09.2017

2,5-litrowy diesel zbudowany przez VM Motori ma naprawdę bogatą historię. Otrzymał cztery głowice, powstał z myślą o łodziach, a gdy trafił na drogi, okazał się najszybszym silnikiem wysokoprężnym świata! Niestety na tym kończą się mocne strony jednostki. Radość z jazdy dosyć szybko kierowcom odbierał bowiem wysoki wskaźnik awaryjności. Dodatkowo uśmiech z ich twarzy na długo ścierały koszty koniecznych do wykonania napraw. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 JTS Alfa Romeo

Aktualizacja: 22.09.2017

Włosi z całą pewnością wiedzą czym są emocje. Jak nikt rozumieją też potrzebę motoryzacyjnej pasji. W tym samym czasie popełniają całą masę błędów, za które kierowcy przychodzi słono płacić podczas eksploatacji. Nie inaczej jest również w przypadku silników. Jednostka 2,0 JTS choć nowoczesna i mocna, nigdy nie stanie się wzorem trwałości ani niskiego zapotrzebowania na paliwo. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 TSI VAG

Aktualizacja: 22.09.2017

Segment B nadal jest jednym z popularniejszych na rynku motoryzacyjnym w Europie. A to sprawia, że producenci nie mogą go ignorować. Właśnie dlatego Volkswagen w roku 2009 wprowadził do oferty Polo nowoczesny, downsizingowany motor 1,2 TSI. Małolitrażowy benzyniak zaoferował kierowcom moc, oszczędność i niestety serię problemów. Te na szczęście ustąpiły już w roku 2012 za sprawą gruntownej modernizacji. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Aktualizacja: 22.09.2017

Na początku nowego millenium segment B był najpopularniejszy w Europie. A to oznaczało, że spora część mocy przerobowych producentów została skierowana właśnie na prace nad małymi hatchbackami. Przykładem takiego podejścia może być premiera nowego benzyniaka Grupy Volkswagena w roku 2001. Motor 1,2 MPI miał przynieść rewolucję, a dał przesadę. Niestety przesadę i to w kilku wymiarach. Silnik był zbyt hałaśliwy, zbyt słaby i zbyt awaryjny. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 JTS Alfa Romeo

Aktualizacja: 25.07.2017

Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo, wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Pikus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »