Kategorie

Subaru Legacy IV z LPG

Kamil Fraszkiewicz
Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.
newspress.co.uk
Instalacja gazu LPG w Subaru to dla wielu miłośników japońskiej marki czysta profanacja. Poza tym, nie brakuje także głosów krytyki dotyczących negatywnego wpływu LPG na trwałość silników Subaru. Jak w praktyce spisują się silniki Subaru Legacy IV zasilane gazem LPG?

Subaru Legacy IV generacji to samochód bardzo ceniony na rynku pojazdów używanych. Dynamiczna stylistyka, nadwozie typu sedan lub kombi, wysoka niezawodność, stały napęd na cztery koła i dynamiczne silniki, to mocne strony japońskiego auta. Zaawansowane rozwiązania w układzie przeniesienia napędu, duża masa pojazdu i wysoka moc jednostek napędowych, wpływają wyraźnie na wysokie zużycie paliwa w Legacy. Rosnące ceny paliw powodują, że nawet wierni miłośnicy japońskiej marki, poszukują rozwiązania tego problemu w instalacji gazu LPG.

LPG w Subaru z silnikiem SOHC

Warto zauważyć, że praktycznie wszystkie silniki benzynowe stosowane w Subaru Legacy IV-generacji, dobrze współpracują z gazem, o ile jest to instalacja z jego sekwencyjnym wtryskiem (IV generacja). Problemy pojawiają się jeśli uwzględnimy koszty przeglądów i serwisowania danej jednostki napędowej. Najtańszy w eksploatacji powinien być sprawdzony silnik 2.0 SOHC 136KM, który nie wymaga kosztownej regulacji luzu zaworowego za pomocą tzw. płytek. Czynność ta w innych odmianach silnikowych nierzadko wymaga wyjęcia motoru z samochodu. Podobnie wygląda sprawa z jednostką 2.5 SOHC 165KM. Regulację wykonywać należy co 20 tys.km, wymieniając za każdym razem także świece zapłonowe.

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG w Subaru z silnikiem DOHC

Reklama

Problemy z instalacją gazu w Subaru Legacy IV pojawiają się w przypadku silników wyposażonych dwa wałki rozrządu czyli DOHC. Wielu mechaników ma problem z dostępem do ich czwartego cylindra i z tego powodu muszą wyjmować cały motor z pojazdu. Są jednak fachowcy, którzy radzą sobie z tym problem bez wyciągania jednostki napędowej, ale nawet w takim przypadku koszty regulacji luzu zaworowego są większe niż w przypadku SOHC (luz zaworowy DOHC regulowany jest za pomocą tzw. płytek, w SOHC na za pomocą „śrubek”).

Wyjątkowo wysokie koszty serwisowania dotyczą wersji sześciocylindrowej 3.0 H6 24V 245KM. Z jednej strony długa eksploatacja na gazie LPG nie służy gniazdom zaworowym (ulegają wypaleniu), z drugiej bardzo wysokie koszty obsługi winduje regulacja luzu zaworowego. Wg użytkowników Legacy z tym silnikiem, co 50 tys. km należy przeprowadzić taką operację. Problem polega na tym, że do wyregulowania luzu zaworowego potrzebne są po dwie płytki regulacyjne na każdy zawór (a jest ich 24). Oprócz tego, do wymiany kwalifikują się zazwyczaj także popychacze zaworowe, które są bardzo drogie. Z tego powodu opłacalność montażu instalacji LPG do Subaru Legacy IV z 3-litrowym silnikiem benzynowym jest wątpliwa i raczej nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Koszt serwisu jednostki napędowej często przekracza 5 tys. zł, a musi być on wykonywany co 50 tys.km.

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    15 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...