| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Fiat Punto jest ikoną wśród aut miejskich. Kiedy pierwsze generacja weszła na rynek, auto zyskało ogromną popularność. Fiat Punto I został wyróżniony prestiżowym tytułem „Samochodu Roku” w roku 1995. Minęło wiele lat, miliony włoskich „kropek” jeżdzą po ulicach, a Fiat nadal rozwija koncepcje swojego miejskiego auta. Dobrym przykładem jest produkowany od 2005 roku Fiat Grande Punto.

Silniki wysokoprężne Fiata Grande Punto

Wśród silników Diesla popularne są jednostki 1.3 JTD MultiJet. Są oszczędne, jednak niezbyt dynamiczne i drogie w naprawach (które w tym przypadku wcale nie muszą być rzadkością). W gamie diesli mamy do wyboru jeszcze silnik 1.9 JTD. Spalanie na poziomie silnika 1.3, a osiągi i bezawaryjność na zdecydowanie lepszym poziomie. Silnik 1.9 może się pochwalić także wyższą kulturą pracy.

Co polecamy w przypadku Fiata Grande Punto ?

Jeśli chcemy mieć auto zasilane benzyną, zastanówmy się nad wersją 1.4 95 KM. Osiągi auta z tym motorem stoją na przyzwoitym poziomie, a koszty eksploatacji nie odstraszają. Zaś jeśli żadne koszty eksploatacji nas nie odstraszą, to zastanówmy się nad wersją Abarth, gdyż połączenie pięknego nadwozia ze wspaniałym silnikiem robi duże wrażenie. Gdy zdecydujemy się na Diesla, patrzmy na wersje 1.9. Jak już było wspomniane, silnik ten jest dynamiczny, nie pali dużo i cieszy się dobrą opinią zarówno wśród użytkowników, jak i wśród fachowców.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Za przeniesienie napędu na koła przednie odpowiedzialna jest 5-cio lub 6-cio stopniowa manualna skrzynia biegów. Dostępny jest również 5-biegowy automat Selespeed.

Zawieszenie Fiata Grande Punto

Zawieszenie Grande Punto to jego mocna strona. Bardzo dobrze wybiera nierówności, cicho pracuje. Auto prowadzi się pewnie, co powoduje, że jazda Grande Punto jest przyjemnością. Jedynie na mokrej nawierzchni może wystąpić lekka podsterowność auta. W dodatku zawieszenie ma prostą konstrukcję i jest tanie w serwisowaniu.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Usterki Fiata Grande Punto

Silnik: Awarie czujnika faz rozrządu w wersji 1.4/77 KM. Silnik 1.4/95 potrafi brać dużo oleju. Zdarzają się również wycieki. Przedwczesne zużycie łańcucha rozrządu w silnikach 1.3 JTD.

Korozja: Występuje, zwłaszcza w układzie wydechowym, na niektórych złączach elektrycznych i na połączeniach gwintowych podwozia.

Zawieszenie: Szybkie zużycie elementów gumowych. Szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Nietrwałe są górne łożyska kolumn resorujących.

Skrzynia biegów: Zdarzają się wycieki z uszczelniaczy półosi ręcznych skrzyń biegów. Awarie zautomatyzowanych skrzyń Selespeed (droga naprawa).

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Ceny części Fiata Grande Punto

Wahacz przedni: 280 zł

Amortyzator przedni: 310 zł

Zestaw rozrządu: 230 zł

Klocki hamulcowe przednie: 145 zł

Komplet tarcz hamulcowych przednich: 250 zł

Sprzęgło kompletne: 540 zł

Reflektor przedni: 330 zł

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Podsumowanie - Fiat Grande Punto

Zalety: Duże wnętrze, niezłe wyposażenie seryjne, atrakcyjny wygląd, wysoki komfort jazdy, niskie ceny części i ich duża podaż.

Wady: Mały bagażnik, słabe osiągi podstawowych jednostek napędowych, duże ryzyko kradzieży.

Fiat Punto nadal pozostaje jednym z liderów w klasie aut miejskich. Atrakcyjny design, obszerne wnętrze oraz szeroka paleta silników czynią z Grande Punto groźnego konkurenta dla niemieckiej lub japońskiej konkurencji. Jeśli znudziły nam się już „porządne” Polo czy Yarisy, a od auta wymaga choć trochę finezji, to dobrym wyborem będzie właśnie Grande Punto.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HRM partners

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »