| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Test Peugeot 308 1.6 HDi: Szkot w skórze lwa

Francuskie auta są symbolem komfortu i nietuzinkowego wyglądu. Peugeot 308 pasuje do tego stereotypu, a dodatkowo - w testowanej wersji - nie odwiedza stacji benzynowych zbyt często.

Wprowadzony na rynek w 2001 roku Peugeot 307 rozpoczął pewną rewolucję w klasie kompaktów. Był pierwszym autem w tym segmencie, które tak wyraźnie nawiązywało wyglądem do minivana. Taka koncepcja nadwozia spotkała się zresztą z ogromnym zainteresowaniem klientów, a model zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year. 307 imponował sporą przestrzenią wewnątrz oraz linią, która nie była przesadnie ekstrawagancka i tym samym trafiała w gusta dużej liczby odbiorców. Producent nie miał łatwego zadania, bo oczekiwania wobec następcy tego modelu były bardzo duże. W efekcie w 2007 roku na rynku zadebiutował model 308.

Auto kontynuuje tę samą koncepcję linii nadwozia, jest jednak bardziej wyraziste. Charakterystyczne szczegóły jego wyglądu sprawiają, że wśród jednych osób budzi zachwyt, zaś inne uważają go za designerski krok w tył w stosunku do poprzednika. Z zewnątrz uwagę zwraca tył z wystającą klapą bagażnika i pionowo ustawionymi lampami zachodzącymi na nadkola. Przód o potężnym wlocie powietrza w zderzaku jest już charakterystycznym elementem samochodów spod znaku lwa. Uwagę zwraca również wysoko poprowadzona linia dachu, za sprawą której auto dosłownie wyróżnia się stojąc wśród innych pojazdów.

Zobacz też: Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Wnętrze auta sprawia dobre wrażenie. Jest przestronne i bardzo ładnie zaprojektowane. Można tu podróżować naprawdę wygodnie, a ergonomia jest na najwyższym poziomie. Wszystko umieszczono tam gdzie trzeba, a panel dwustrefowej klimatyzacji można by bez problemu obsługiwać nie odrywając ręki od dość wysoko zamocowanego lewarka. Materiały użyte do budowy deski rozdzielczej są miękkie i dobrze spasowane. Nic tu nie trzeszczy i nie stuka. Również uchwyty do zamykania drzwi nie wydają z siebie żadnych nieprzyjemnych odgłosów. Uwagę zwracają bardzo efektowne zegary. Podświetlenie obejmuje całe cyferblaty, a nie jak to się przyjęło jedynie skalowanie i wskazówkę. Wbrew pozorom całość nie razi kierowcy, a wygląda świetnie. Czytelność bez zarzutu. Pomiędzy ogromnymi wskaźnikami zainstalowano wyświetlacz pokładowego komputera. Wygodną i ładna kierownicę obito skórą. Tuż za nią, po prawej stronie, umieszczono łopatkę to obsługi radia. Testowany egzemplarz zaopatrzony był w jasną tapicerkę co z jednej strony nie jest zbyt praktycznym rozwiązaniem, ale z drugiej dobrze komponuje się z wiśniowym lakierem

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi bok Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi bok Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi tył Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi tył Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi bok Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi bok Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi tył Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi tył Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi bok/przód Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi bok/przód Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi przód Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi tył/bok Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi tył/bok Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi tył Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi tył Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi bagażnik Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi bagażnik Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi siedzenia Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi siedzenia Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi silnik Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi silnik Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi bagażnik Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi bagażnik Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi siedzenia Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi siedzenia Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi zegary Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi zegary Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi schowek Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi schowek Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Peugeot 308 1.6 HDi nawiew Fot. Maciej Medyj
Peugeot 308 1.6 HDi nawiew Fot. Maciej Medyj

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kornelia Ksieniewicz

Ekspert z dziedziny postępowania egzekucyjnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »