Kategorie

Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Tomasz Korniejew
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

O urodzie nowego Forda Focusa trudno dyskutować. Spora część potencjalnych klientów wskazuje na jego niepretensjonalny urok okraszony finezyjnie zaprojektowanymi reflektorami (ładnie wkomponowane światła LED) oraz lampami tylnymi (z kosmicznie wyglądającą świecącą listwą). Z kolei pozostali wytykają projektantom trzeciej generacji Focusa utratę polotu, konfrontując wygląd nadwozia z przełomową sylwetką Focusa pierwszej generacji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Nam prezentowany na zdjęciach egzemplarz się podobał. Redakcja doceniła sylwetkę kompaktowego Forda za dyskretny urok nie pozbawiony dynamicznego sznytu.

Wnętrze

Przedział pasażerski Forda Focusa zachęca do dłuższych podróży. Fotele przednie (styl sport) są bardzo dobrze wyprofilowane i odpowiednio sprężyste, by zapewnić wygodę nawet podczas wielogodzinnej jazdy. Z tyłu sytuacja nie wygląda dużo gorzej. Focus oferuje sporo miejsca dwóm pasażerom tylnej kanapy, choć podczas jazdy we trójkę będzie tam już dość ciasno. 

Znalezieniu odpowiedniej pozycji za kierownicą sprzyja szeroki zakres regulacji zarówno fotela kierowcy, jak i kolumny kierowniczej.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

We wprowadzeniu pasażerów Focusa w dobry nastrój zadba również oświetlenie kabiny. W zależności od potrzeb możemy sterować intensywnością a także barwą (dostępne są kolory tęczy) podświetlenia wnętrza oraz klamek drzwi.

Reklama

Tablica przyrządów to kolejna mocna strona kompaktowego Forda. Jest wykonana z dobrych pod względem jakości materiałów, spasowanych z dokładnością.
Prezentowana na zdjęciach odmiana Titanium jest najbogaciej wyposażoną wersją Forda Focusa stąd wygląd kokpitu jest dość okazały. W prezentowanym egzemplarzu nie wymaga dopłaty m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane przednia szyba i dysze spryskiwaczy, tempomat, konsola centralna typu premium ze schowkiem na płyty CD oraz hamulcem ręcznym w kształcie litery Z, czy radioodtwarzacz Sony CD z Mp3.

Pod względem możliwości przewozowych Focus plasuje się pod koniec stawki. W przypadku wersji z zestawem naprawczym objętość bagażnika wynosi 363 l. Jeżeli zdecydujemy się na opcję z kołem dojazdowym, przestrzeń na pakunki kurczy się do 316 l. Nie oznacza to, że w Fordzie jest niewiele miejsca na bagaże. Jest jej wystarczająco dużo dla czteroosobowej rodziny.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Forda Focusa pracował benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM. Jest to jednostka z serii EcoBoost, która populistycznie i według zapewnień producenta ma gwarantować możliwie najlepsze osiągi przy możliwie najniższym zużyciu paliwa.

W praktyce silnik 150-konny EcoBoost jest doskonałym źródłem napędu dla ważącego 1258 kg Forda.

Jednostka napędowa charakteryzuje się cichą pracą w górnych zakresach obrotów oraz zaskakująco dobrą dynamiką już od dolnych zakresów obrotomierza.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Reklama

Według danych producenta 150-konny Focus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s i może pojechać z prędkością 210 km/h. Rzeczywiście w praktyce kompaktowy Ford jest autem bardzo żwawym. A jak wygląda kwestia spalania? Choć zabrzmi to banalnie, to w tym przypadku wszystko zależy od stylu jazdy. Turbodoładowany silnik, w przypadku gdy jeździmy płynnie, ale używając raczej dolnych zakresów obrotomierza jest w stanie pokonać 100 kilometrów w ruchu miejskim zużywając około 7,7-8 l benzyny. Tymczasem, gdy zdecydujemy się na jazdę na wyższych obrotach bez trudu możemy osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością autostradową Focus spalał około 6,5 l benzyny na 100 km. Nieźle.

Zawieszenie Forda Focusa świetnie sprawdza się na polskich drogach. Nierówności tłumione są cicho i komfortowo. Z kolei na równej nawierzchni kompaktowy Ford pozwala kierowcy na odrobinę szaleństwa podczas jazdy po zakrętach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a siła wspomagania dobrana jest optymalnie.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Podsumowanie

Najnowszy Ford Focus napędzany przez 150 – konny silnik 1,6 EcoBoost to prymus w swojej klasie.

Auto jest bardzo dynamiczne, oszczędne, ma doskonałe zawieszenie i bardzo przyjemny układ kierowniczy. Zapewnia komfort podczas długich podróży i wygodę w codziennej eksploatacji w warunkach miejskich. Nie ma największego bagażnika w klasie, ale jego wielkość w połączeniu z pięciodrzwiowym nadwoziem zaspokoi potrzeby małżeństwa z dwójką dzieci. Nie można też nic zarzucić jakości wykończenia wnętrza. Czy zatem Focus ma jakieś wady? Nie jesteśmy pewni czy to wada, ale na pewno cecha, która czyni z opisywanej wersji Forda ofertę dla zawężonej liczby kierowców. Cena. O ile podstawowa wersja Forda Focusa kosztuje około 57 tys. zł, o tyle opisywana odmiana silnikowa dostępna jest od niespełna 75 tys. zł. Z kolei widoczny na zdjęciach egzemplarz bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 82 450 zł. Dla statystycznego polskiego kierowcy to niestety nadal zbyt dużo.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Dane techniczne:

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/5700 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

240 Nm/3500 obr./min.

Napęd

Przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

363 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,8/182,3/148,4 cm

Rozstaw osi

264,8 cm

V-max

210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,6 s.

Zużycie paliwa*

7,7/5/6 l/100km

Cena

Od  82 450 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?