| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Peugeot 208 HYbrid FE - sportowe osiągi i niskie spalanie

Peugeot 208 HYbrid FE - sportowe osiągi i niskie spalanie

Peugeot 208 HYbrid FE ma spalać ok. 2 litrów paliwa na 100 km a przy tym oferować osiągi jak w modelu GTi. Jak to możliwe?

Celem projektantów opracowujących Peugeota 208 HYbrid FE było stworzenia auta, które z jednej strony łączyć będzie emisję CO2 na poziomie modelu 208 z silnikiem 1.0 VTi z osiągami najmocniejszej, 200-konnej odmiany GTi tego modelu.

Peugeot 208 HYbrid FE - lepsza aerodynamika

Aby zrealizować to ambitne zadanie trzeba było zastosować wiele nowatorskich rozwiązań. Udało się ograniczyć współczynnik oporu powietrza Cx do nieco poniżej 0,25. Aby to osiągnąć zredukowano o 40 mm rozstaw tylnych kół. Poza tym boki pojazdu zostały pozbawione elementów zakłócających przepływ strumieni powietrza.

Zobacz też: Nissan Leaf - opis modelu

Sporym zaskoczeniem są koła Peugeota 208 HYbrid FE. Firma Michelin opracowała specjalnie dla tego modelu opony typu Tall&Narrow (145/65 R19), czyli o dużej średnicy i niewielkiej szerokości. Są one zakładane na aluminiowe, 19-calowe obręcze kół z aerodynamicznymi, karbonowymi wstawkami wypełniającymi przestrzenie między ramionami.

Auto wzorem sportowych bolidów wyposażone jest z tyłu w dyfuzor powietrza, a podłoga 208-mki jest praktycznie płaska, co ułatwić ma przepływ powietrza pod autem.

Mimo że nawet standardowa wersja Peugeota 208 w wersji Access waży tylko 975 kg, to inżynierowie i tak zmusili odmianę HYbrid FE do rzucenia 20% swojej masy (np. maska waży 5kg a błotnik 1kg).

Peugeot 208 HYbrid FE - innowacyjne zawieszenie

208 HYbrid FE wyposażony został w innowacyjne zawieszenie typu pseudo McPherson, w którego skład wchodzi kompozytowa, wykonana na bazie żywicy i włókien szklanych, montowana poprzecznie belka. Zastępuje ona kilka elementów zawieszenia: resory, dolne wahacze i stabilizator poprzeczny. Ponadto belka przednia charakteryzuje się zmienną na swojej długości sprężystością. Te dwie zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę Hutchinson belki pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu o 20 kg.

Peugeot 208 HYbrid FE - potężny układ hamulcowy bez wspomagania

Zaskakująco potężnie wygląda układ hamulcowy Peugeota 208 HYbrid FE. Tarcze hamulcowe mają średnice 380 mm a ich grubość to 9,6 mm. Auto dzięki temu zostało pozbawione układu wspomagania hamowania.

Zobacz też: BYD e6 - test

Peugeot 208 HYbrid FE - silnik spalinowy i elektryczny

Pod maską Peugeota 208 HYbrid FE pracuje hybrydowy napęd. Spalinowy silnik 1.2 VTi-FE ma 3 cylindry i osiąga moc 68 KM przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa o 10 % w stosunku do standardowej jego wersji (optymalizacja cyklu spalania, zmniejszenie strat związanych z oporami tarcia, sterowanie temperaturą).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bogacz Bartoszewicz Kancelaria Radców Prawnych

Obsługa prawna klientów indywidualnych i przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »