REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Leaf - opis modelu

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Leaf to zdobywca tytułu Car of The Year. To samochód elektryczny, który przejedzie na jednym ładowaniu nawet ponad 200 km w ruchu drogowym. W końcu to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na świecie. W czym tkwi fenomen Nissana Leaf?

Nissan Leaf - brzydal, którego pragną tysiące

Według informacji producenta, do końca lipca bieżącego roku na świecie sprzedano 70 tys. nowych Nissanów Leaf. Zważywszy na fakt, że samochód nie jest tani, nie powala na kolana wyglądem, wolumen sprzedaży jest zaskakujący.

REKLAMA

W czym zatem tkwi sekret sukcesu Leafa? Wydaje się, że w nowatorskiej technologi. Okazuje się, że według badań marketingowych, które przytoczyli przedstawiciele Nissana na konferencji prasowej, osoby zainteresowane zakupem samochodu elektrycznego głównie zwracają uwagę na nowatorskość i zaawansowanie technologiczne konstrukcji, w dużo mniejszym stopniu interesuje ich wygląd samochodu. Kontrowersyjny, nowatorski design idzie w parze z technologią wybiegającą w przyszłość toteż mało, który potencjalny klient zawraca sobie w tym przypadku głowę proporcjami nadwozia. W tym przypadku afrodyzjakiem są gadżety, wyświetlacze i kanty.

Obecnie jest dostępna na rynku druga generacja modelu Leaf, przy konstruowaniu której uwzględniono m.in. sugestie użytkowników modelu pierwszej generacji.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

Nissan Leaf - wnętrze

Przedział pasażerski w najnowszym Nissanie Leaf zmienił kolor na czarny (w poprzedniej generacji we wnętrzu królowały jasne kolory). Pod europejskie gusta przeprojektowano fotele. Nowatorsko wyglądająca tablica przyrządów jest intuicyjna w obsłudze i przejrzysta. Sercem Nissana LEAF jest system telematyczno-informatyczny CarWings, który łączy się ze światem zewnętrznym za pomocą dedykowanej pokładowej karty SIM. Dzięki temu kierowcy nie muszą podłączać własnych smartfonów, aby systemy znajdujące się w samochodzie mogły uzyskać łączność ze światem, a wszystko kontrolowane jest za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 7 cali umieszczonym na konsoli centralnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik Nissana Leaf ma obecnie objętość 370 l, co jest wynikiem lepszym o 40 l od bagażnika Leafa pierwszej generacji.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Nissan Leaf - napęd/układ jezdny

Prąd niezbędny do napędu Nissana Leaf dostarczany jest z akumulatora składającego się ze 192 ogniw o napięciu 380 V i łącznej masie 250 kg. Akumulator może otrzymywać prąd z różnych źródeł dzięki układowi falowników, które dokonują odpowiedniego ukierunkowania i przekształcenia. Przykładowo prąd zmienny pochodzi ze standardowego gniazdka domowego i następnie jest zamieniany na prąd stały, który zasila akumulator. Ogólnodostępne szybkie ładowarki podłącza się bezpośrednio do gniazda prądu stałego w Nissanie LEAF, umożliwiając w ten sposób naładowanie akumulatora od 0 do 80% w czasie ok. 30 minut.
Akumulator umieszczony jest pod podłogą samochodu, tak aby obniżyć jego środek ciężkości. Nowy hamulec rekuperacyjny przekazuje około 94% energii do akumulatora. Przewód do ładowarki może odblokowywać się automatycznie po całkowitym naładowaniu akumulatora, jednak w nowym modelu dostępna jest blokada elektromagnetyczna, która chroni przed dostępem osób niepowołanych.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

REKLAMA

Ładowanie za pomocą standardowego gniazdka domowego trwa do 12 godzin. Marka zaleca właścicielom Nissana LEAF przeprowadzenie przeglądu domowej instalacji elektrycznej przez wykwalifikowanego elektryka w ramach minimalnych wymagań przed pierwszą próbą ładowania pojazdu. Najlepszym rozwiązaniem do ładowania akumulatora w warunkach domowych jest zestaw naścienny dostarczający prąd o natężeniu 16 lub 32 A (w zależności od przepisów lokalnych), który umożliwia naładowanie Nissana LEAF odpowiednio w ciągu ośmiu lub czterech godzin.

Pełne naładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora do Nissana LEAF o mocy 24 kW kosztuje ok. 2,50 EUR / 2,15 GBP z kolei koszt przejechania 100 km Nissanem LEAF wynosi mniej niż 1/4 kosztu przejechania tej samej odległości podobnej wielkości samochodem z silnikiem spalinowym.

Cena Nissana Leaf to 126 tys. zł.

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Nissan Leaf - tył
Nissan
Nissan Leaf - tył
Nissan
Nissan Leaf - przód
Nissan
Nissan Leaf - przód
Nissan
Nissan Leaf - tył
Nissan
Nissan Leaf - tył
Nissan
Nissan Leaf - tył
Nissan
Nissan Leaf - przód
Nissan
Nissan Leaf - deska rozdzielcza
Nissan
Nissan Leaf ma bagażnik o pojemności 370 l.
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA