| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Przygotowanie najnowszej, czwartej generacji Mazdy MX-5 było dla japońskich inżynierów wyzwaniem. Bo jak zmodernizować i jednocześnie nie zepsuć jednej z ikon motoryzacji? Szefowie koncernu mieli na to doskonały sposób, który wyrazili jednym zdaniem – wracamy do korzeni.

Kokpit najnowszej MX-5 jest ładnie zaprojektowany, wykonany z materiałów wysokiej jakości, spasowanych z dokładnością.

Atrakcyjne jest zwłaszcza białe podświetlenie „zegarów”.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Mazda MX-5 2015 – esencja roadstera

W gamie napędowej MX-5 znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe i wolnossące. Podstawowym silnikiem jest jednostka o pojemności 1,5 l, rozwijająca moc maksymalną 131 KM przy 7000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 150 KM przy 4800 obr./min. Mocniejszą wersję napędza silnik o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 160 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4600 obr./min.

Według zapewnień producenta słabsza odmiana MX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 204 km/h. Mocniejsza odmiana „setkę” osiąga o sekundę szybciej o może się rozpędzić do 214 km/h.

Konstruktorzy MX-5 postawili na prostotę. Przejawia się to m.in. w mechanizmie składania i rozkładania materiałowego dachu. Jego rozłożenie i złożenie trwa około sekundy i jest to chyba najprostszy system rozkładania i składania dachu na świecie – robi się to ręcznie, siedząc we wnętrzu. Żeby otworzyć dach, wystarczy zwolnić zaczep i przesunąć dach do tyłu. Nic więcej. Aby go zamknąć, wystarczy pociągnąć za dźwignię pomiędzy oparciami foteli i zatrzasnąć dach. Proste i szybkie.

Bez względu na to, którą wersją silnikową jedziemy, MX-5 daje mnóstwo frajdy z jazdy. Tak naprawdę, podczas jazd testowych, słabsza odmiana z silnikiem 1,5 l bardziej przypadła nam do gustu. W pełni spełnia założenia klasycznego roadstera.

Idealny rozkład mas 50:50, napęd na tył i bardzo precyzyjny układ kierowniczy zachęcają kierowcę do popuszczenia wodzy fantazji. Dwuosobowa Mazda to wprost wymarzony pojazd na przejażdżki równymi, krętymi drogami.

W porównaniu do poprzedniczki, zawieszenie obecnej generacji jest ustawione bardziej komfortowo, a nadwozie ma nieznacznie większą tendencję do przechyłów. Niemniej lekkość konstrukcji i świetne wyważenie sprawiają, że kierowca MX-5 z odwagą i poczuciem panowania nad sytuacją pokonuje każdy napotkany ciasny zakręt.

W porównaniu do poprzedniczki udało się obniżyć zużycie paliwa. W przypadku wersji 160-konnej, średnie „spalanie” z dynamicznie pokonanego odcinka górskiego, pełnego stromych wzniesień, wyniosło około 8 l na 100 km. Podczas spokojniejszej jazdy w podobnych warunkach, zużycie paliwa malało do 7 l na 100 km.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015
Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Sanner

Doradca prawny z zakresu Prawa Zamówień Publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK