REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Tomasz Korniejew
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Obecny na rynku od siedmiu lat, urzekający stylem, Fiat 500, doczekał się modernizacji. Ale w myśl zasady, że lepsze jest wrogiem dobrego, producent ograniczył zmiany do minimum.

Bez wątpienia Fiat 500 to jeden z najładniej zaprojektowanych modeli samochodów w historii motoryzacji. Bez względu na fakt, czy spoglądamy na model historyczny, czy współczesny, ponadczasowa linia nadwozia urzeka kształtem i wysmakowanymi detalami.

REKLAMA

W efekcie „Pięćsetka” najnowszej generacji, choć jest obecna w sprzedaży od siedmiu lat, wciąż prezentuje się świetnie.

Mając na uwadze fakt, że auto nadal jest modne, producent zdecydował się na przeprowadzenie drobnego liftingu, poprawiając detale, ale nie przeprowadzając stylizacyjnej rewolucji.

Oprócz zmiany w ofercie kolorystycznej, wprawni obserwatorzy zauważą, że można teraz zamówić Fiata 500 z reflektorami ksenonowymi (koszt 3000 zł). Dotychczas, reflektory ksenonowe były zarezerwowane jedynie dla topowych odmian modelu (Cabrio i wersji Abarth).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – wnętrze

REKLAMA

Dyskrecję zmian, widać również we wnętrzu. Nie zmienił się design deski rozdzielczej, ale w miejscu analogowych „zegarów” może pojawić się kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali (standard w wersji Sport, w wersji Lounge dostępny za dopłatą 1000 zł, niedostępny w wersji podstawowej POP).

Nie zmieniły się również fotele przednie i ilość dostępnej przestrzeni. Kierowca Fiata 500 wciąż musi się przyzwyczaić do oryginalnej pozycji za kierownicą (siedzisko umieszczone jest wysoko nad podłogą) oraz do skromnego zakresu regulacji kierownicy.

Na tylnej kanapie - choć trudno się tam dostać – miejsca jest więcej niż można się tego spodziewać. Oczywiście nie jest tak, że wysocy pasażerowie zmieszczą się tam bez narzekania na brak komfortu, niemniej osobom o przeciętnym wzroście miejsca wystarczy.

Bagażnik w Fiacie 500 ma pojemność 185 l i można go powiększyć do 520 l. Jest mało ustawny i trzeba mieć na uwadze fakt, że w przypadku, gdy zajdzie konieczność spakowania walizek, może się okazać konieczne rozłożenie tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Fiata 500 znalazła się jedna jednostka wysokoprężna. Szesnastozaworowy silnik Multijet ma pojemność 1,3 l i rozwija moc maksymalną 95 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min.

Trzeba przyznać, że jednostka napędowa stanowi świetne źródło napędu dla miejskiego Fiata. Silnik sprawnie rozpędza „Pięćsetkę” od dolnych zakresów obrotów i traci wigor dopiero w górnym polu obrotomierza.

Elastyczność silnika zwiększa komfort prowadzenia w ruchu miejskim, bo nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej, pięciobiegowej przekładni.

Jednostkę charakteryzuje ponadprzeciętna oszczędność. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia oleju napędowego na poziomie 5,5 l na 100 km. W trasie „spalanie” spada do około 4,3 l na 100 km.

REKLAMA

A czy małym Fiatem można wybrać się w daleką podróż? Można, bo jazda z prędkością autostradową nie stanowi dla niego problemu. Gorzej wypada wtedy pod względem hałasu. Żeby odgłosy pracy jednostki napędowej oraz szumu powietrza nie były zbyt natarczywe, nie należy przekraczać prędkości 130 km/h.

Fiat 500 zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Twarde zawieszenie, utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po ciasnych łukach, ale jest jednocześnie (wraz z krótkim rozstawem osi) przyczyną dyskomfortu podczas jazdy po nierównościach.

Zobacz też: Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – podsumowanie

Mimo upływu siedmiu lat od debiutu rynkowego, Fiat 500 wciąż urzeka nieprzeciętnym stylem. Drobna modernizacja modelu dostosowała ofertę do współczesnych wymagań rynkowych ale nie pozbawiła małego Fiata jego największego atutu – stylu jednoznacznie odwołującego się do historii.

Podstawowa, benzynowa odmiana Fiata 500, kosztuje 38 500 zł. Najtańsza wersja z silnikiem wysokoprężnym – 66 500 zł (61 500 zł w promocji). Jak na auto miejskie to sporo, ale rzeczy o ponadczasowy stylu do tanich nie należą.

Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – dane techniczne

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 185/610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 354,6/162,7/148,8 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,2 s
Zużycie paliwa* 5/3,7/4,2 l/100 km
Cena od 66 600 zł (61 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM światła halogeny
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM wlew paliwa
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM komputer pokładowy
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM fotele
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA