Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Toyota Yaris to jeden z najbardziej lubianych modeli na polskim i europejskim rynku w kategorii samochodów segmentu B. Producent niedawno zmodernizował aktualną generację Yarisa. Co z tego wyszło?

W dzisiejszych czasach, w motoryzacyjnym świecie coraz częściej jesteśmy świadkami przypadków, w których producenci przeprowadzając modernizację któregoś z oferowanych modeli, zarzekają się że modernizacja (która dotąd była nazywana Face Liftingiem), spowodowała, że mamy do czynienia z nową generacją modelu. Jednocześnie tradycyjny Face Lifting, który zazwyczaj oprócz odświeżenia wyglądu nadwozia niósł ze sobą zmiany w charakterystyce zawieszenia, zmiany w zakresie materiałów wykończeniowych, wyposażenia etc. dziś często ogranicza się do przestylizowania fragmentów nadwozia. Rzecz jeszcze dziesięć lat temu prawie niespotykana.

Zobacz też: Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM

Tymczasem Toyota, zdaje się podążać trochę pod prąd i zgodnie ze starą szkołą marketingu  zdecydowała się przeprowadzić klasyczny Face Lifting modelu Yaris z całym dobrodziejstwem, który ze ten sobą niesie. Pociągnęło to za sobą nie tylko zmiany w wyglądzie nadwozia, czy wykończenia wnętrza lecz również w charakterystyce zawieszenia.

Do redakcyjnej recenzji trafił Yaris w wersji Dynamic, standardowo wyposażony m.in. w atrakcyjne szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, spojler dachowy, przedni grill w kształcie plastra miodu, a także tylne lampy LED. To wszystko ciekawie się komponuje z wyrazistym, czerwonym kolorem nadwozia i dostępnym za dopłatą 2500 zł pakiecie obejmującym czarny słupek tylny, przyciemniane szyby tylne, czerwone elementy deski rozdzielczej i tylny spojler.

Test Toyota Yaris 1,33 – wnętrze

Ale prawdziwa niespodzianka czeka we wnętrzu. Deska rozdzielcza może mieć  kolorowe wykończenie (dostępna w pakiecie za 2500 zł). Czerwona listwa znacznie rozwesela przedział pasażerski i ładnie się komponuje z dostępnym w standardzie wyświetlaczem systemu multimedialnego Toyota Touch.

Oprócz wprowadzenia wyrazistego koloru do wnętrza Yarisa, przy okazji modernizacji konstruktorzy zastosowali w przedziale pasażerskim materiały wykończeniowe wyższej jakości, ale nie zmienili np. sposobu regulacji oparcia fotela (wciąż kąt pochylenia oparcia reguluje się skokowo a nie pokrętłem) ani nie wyposażyli kolumny kierownicy w dwuosiową regulację.

Mimo to, osoby o przeciętnym wzroście bez trudu odnajdą odpowiednią pozycję za kierownicą. Cieszą wygoda przednich foteli i przestronność przedziału pasażerskiego w przedniej części. Z tyłu Yaris nie rozpieszcza przestrzenią ale jak na auto segmentu B także i pod tym względem wypada nieźle.

Bagażnik Toyoty Yaris ma objętość 286 l, co jak na tę klasę pojazdów jest dobrym wynikiem.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

 Test Toyota Yaris 1,33 – napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego Yarisa trafił czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1,33 l, rozwijający moc maksymalną 99 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr./min. Z danych technicznych można się spodziewać, że silnik Toyoty „lubi” wysokie obroty.

Rzeczywiście, auto leniwie nabiera prędkości w dolnych zakresach obrotów, wyraźnie się ożywiając gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 3500 obr./min.

Mimo to amatorzy sportowych wrażeń mogą się poczuć zawiedzeni. Choć układ kierowniczy zapewnia przyjemne wyczucie prowadzenia to jednak mała Toyota nie jest mistrzem sportu. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s, co jest wynikiem dobrym jak na auto miejskie, choć nieco rozczarowującym, jak na niespełna 100-konną wersję o dumnej nazwie Dynamic.

Niemniej Yarisem 1,33 l jeździ się przyjemnie. Dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, a zwieszenie z zaskakującą wręcz sprawnością tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni.

Nieźle wypadają wyniki zużycia paliwa. W ruchu miejskim silnik 1,33 l zużywał 7,3 l benzyny na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 5,6 l na 100 km.

To co może przeszkadzać w Yarisie to zbyt duży, jak na samochód segmentu B promień skrętu oraz zbyt głośna praca jednostki napędowej przy wysokich obrotach.

Niemniej, sześciobiegowa skrzynia biegów pozwala podróżować Toyotą z prędkościami autostradowymi w warunkach względnej ciszy.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Toyota Yaris 1,33 – podsumowanie

Toyota Yaris okazała się pojazdem zaskakująco komfortowym. Bardzo wygodny fotel kierowcy, sprawne tłumienie nierówności i całkiem przestronne wnętrze sprawiają, że codzienne podróże japońskim mieszczuchem należą do przyjemnych.

Niestety wersja Dynamic jest droga. Trzeba za nią zapłacić 61 900 zł (bez wyposażenia opcjonalnego) i co tu dużo mówić, w przeciwieństwie do wersji podstawowej w standardzie ma m.in. obrotomierz, system multimedialny Toyota Touch2, kamerę cofania, przedni podłokietnik, czy elektrycznie regulowane lusterka i klimatyzację manualną. Kosztuje o 16 tys. zł więcej od podstawowej wersji wyposażeniowej Yarisa z opisywanym silnikiem i aż o 21 tys. zł więcej od podstawowej wersji Yarisa z silnikiem 1.0/69 KM.

Werdykt jest prosty. Nowy Yaris 1,33 tak, ale niekoniecznie w tak bogatej wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Test Toyota Yaris 1,33 – dane techniczne

Toyota Yaris 1,33 Dynamic
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1329 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 99 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 286 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 395/169,5/151 cm
Rozstaw osi 251 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
Zużycie paliwa* 5,1/6,5/4,3 l/100 km
Cena od 44 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Toyota
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Test Toyota Yaris 1,33
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy polisa OC, AC obejmuje bagaż w samochodzie?
    Czy polisa OC, AC obejmuje bagaż w samochodzie? Niestety nie dla każdego kierowcy będziemy mieli dobre informacje...
    Taryfikator punktów karnych 2022. Aktualna tabela!
    Taryfikator punktów karnych 2022? Tak, mamy najnowszą tabelę z punktami karnymi. A wszystko za sprawą projektu rozporządzenia. Został opublikowany.
    Narzędzia do warsztatu na... Oscara. Oscara designu!
    Narzędzia do warsztatu samochodowego nie muszą być nudne czy brzydkie. Ten zestaw otrzymał właśnie nagrodę Red Dot za wzornictwo.
    Opony z butelki. Butelki wyłowionej z Bałtyku. Pomysł Continentala
    Opony z butelki? Continental już takie produkuje. Teraz będzie jednak używać butelek wyłowionych z Bałtyku. Musisz jednak pomóc. Wystarczy aplikacja.
    Blackout i ładowanie samochodu elektrycznego. Realny problem?
    Blackout i ładowanie samochodu elektrycznego, czyli dziś porozmawiamy o realnych obawach potencjalnych nabywców aut zasilanych prądem.
    Wspólne przejazdy samochodem. Carpooling w modzie w Polsce
    Wspólne przejazdy samochodem? Od lat już trwa nowa moda na podróżowanie w Polsce. A modą tą jest właśnie carpooling.
    Mercedes EQS SUV. Cena w Polsce od 590 800 zł
    Mercedes EQS SUV i cena? To zdecydowanie drażliwy temat. Cennik elektrycznego SUV-a na polskim rynku steruje bowiem od prawie 600 tys. zł.
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.