Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Tomasz Korniejew
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Najnowsza generacja Citroena C1 wyróżnia się proporcjonalnym nadwoziem, odważną kolorystyką i ciekawie zaprojektowanymi przednimi i tylnymi lampami. Sprawdziliśmy, jak jeździ jeden z najładniejszych modeli w swojej klasie.

Podobnie do poprzedniej generacji modelu C1, najnowsza, również jest jednym z trojaczków. Powstała przy współpracy z Toyotą I Peugeotem. Tym samym dzieli rozwiązania konstrukcyjne z najnowszą Toyotą Aygo i Peugeotem 108.

Niemniej, mimo że wspomniane modele konkurencyjnych marek są praktycznie identyczne pod względem konstrukcyjnym, to jednak maluch Citroena naszym zdaniem prezentuje się najładniej.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - wnętrze

Dlatego lekkie rozczarowanie następuje po zajęciu miejsca wewnątrz. Chodzi o kolorystykę. Stonowane barwy tworzyw sztucznych i tapicerki można próbować przełamać zamawiając wykończenie środkowej konsoli w jednym z wyrazistych kolorów ale mimo to przedział pasażerski i tak pozostanie „smutny”.

Niemniej cieszy wyposażenie kokpitu w duży, dotykowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z funkcją Mirror Link (wyświetla funkcje z ekranu smarfona).

Na pochwałę zasługuje wygoda przednich foteli i ilość dostępnego miejsca w przedniej części kabiny. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza w wersji Airscape, z materiałowym, odsuwanym poszyciem dachu, którego mechanizm ogranicza w tylnej części przestrzeń nad głową. Pisząc o minusach warto odnotować, że w wersji pięciodrzwiowej nie da się otworzyć w pełni tylnych szyb, są jedynie uchylane.

Bagażnik Citroena C1 ma objętość 196 l i w podstawowej wersji wyposażeniowej tylna kanapa nie jest standardowo dzielona.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza C1 znalazła się trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1 l, rozwijająca moc maksymalną 68 KM. Jest to silnik produkowany przez zakład Toyoty w Wałbrzychu.

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,3 s. Nie jest to mistrz sprintu, ale w przypadku samochodu miejskiego nie dynamika jest najważniejsza. Tym bardziej, że C1 jest przyjemny w prowadzeniu. Specyficzny dźwięk trzycylindrowej jednostki dodaje pojazdowi sportowego sznytu, a układ kierowniczy zapewnia optymalną dla tej klasy precyzję prowadzenia.

Citroen nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale gdy już prowadzący postanowi przejechać dynamiczniej kręty odcinek nie będzie zaskoczony jego zachowaniem. Na łukach jest przewidywalnie podsterowny.

Zawieszenie zostało zestrojone zaskakująco komfortowo. Co prawda krótki rozstaw osi ma wpływ na ograniczenie komfortu pokonywania nierówności, ale ustawienie zawieszenia sprawia, że C1 sprawnie pochłania torowiska i tzw. śpiących policjantów.

Wygodę w miejskich podróżach zapewniają nie tylko wspomniane wcześniej wygodne fotele ale też niewielki promień skrętu, co znacznie ułatwia parkowanie i zawracanie na zatłoczonych ulicach.

Zobacz też: Test Ford KA 1.2 69 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - podsumowanie

Citroen C1 przekonuje do siebie ładnym wyglądem i wysokim komfortem jazdy. Niewielkie rozmiary i promień skrętu ułatwiają jazdę po mieście, a bardzo wygodny fotel znacznie uprzyjemnia przestoje wymuszone przez korki. Cieszy dodatkowe wyposażenie typu dotykowy wyświetlacz z funkcją Mirror Link, czy automatyczna klimatyzacja.

Jakie są wady? Oprócz braku opuszczanych szyb w tylnych drzwiach zbyt małe wyciszenie kabiny i trochę za wysokie zużycie paliwa. Powyżej 7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim to dla tej klasy pojazdów stanowczo za dużo.

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Citroen C1 1.0 VTI Airscape - dane techniczne

Citroen C1 1.0 VTi Airscape
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 68 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 196/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 346,6/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,3 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 47 900 zł (42 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opony z butelki. Butelki wyłowionej z Bałtyku. Pomysł Continentala
    Opony z butelki? Continental już takie produkuje. Teraz będzie jednak używać butelek wyłowionych z Bałtyku. Musisz jednak pomóc. Wystarczy aplikacja.
    Blackout i ładowanie samochodu elektrycznego. Realny problem?
    Blackout i ładowanie samochodu elektrycznego, czyli dziś porozmawiamy o realnych obawach potencjalnych nabywców aut zasilanych prądem.
    Wspólne przejazdy samochodem. Carpooling w modzie w Polsce
    Wspólne przejazdy samochodem? Od lat już trwa nowa moda na podróżowanie w Polsce. A modą tą jest właśnie carpooling.
    Mercedes EQS SUV. Cena w Polsce od 590 800 zł
    Mercedes EQS SUV i cena? To zdecydowanie drażliwy temat. Cennik elektrycznego SUV-a na polskim rynku steruje bowiem od prawie 600 tys. zł.
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.