REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konkurencja w segmencie samochodów miejskich jeszcze nigdy nie była tak duża. Hyundai i10 to bez wątpienia jeden z najmocniejszych zawodników w klasie. W teście koreański maluch z trzycylindrowym silnikiem o mocy 66 KM.

Producenci samochodów coraz większą wagę przykładają do marketingu samochodów miejskich. Kiedyś miały stanowić po prostu tani środek transportu po mieście. Dziś ich ranga wyraźnie wzrosła. Konsumenci zaczęli wybierać samochody nie możliwie najdroższe na jakie ich stać ale po prostu takie, których potrzebują. Ten trend zaczyna powoli kiełkować również w świadomości polskich kierowców.
Często okazuje się, że nawet samochód segmentu C to dla mieszkańca dużego miasta zbyteczny wydatek.
Dlatego najnowsze modele z segmentu aut miejskich nie tylko są zazwyczaj zaprojektowane z fantazją ale są również wyposażone w wiele urządzeń współpracujących ze smart fonami, a przede wszystkim ich wnętrza są coraz bardziej komfortowe.

REKLAMA

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – nadwozie

Z trendu fantazyjnych kształtów nadwozia (przykłady – Toyota Yaris, Renault Twingo, Citroen C1, Volkswagen Up!) wyłamał się stonowany Hyundai i10. Jego nadwozie jest stosunkowo klasyczne ale nie pozbawione modnych dodatków typu światła do jazdy dziennej LED. Ładnie zaprojektowane tylne lampy i proporcje nadwozia sprawiają, że koreański maluch prezentuje się ciekawie, mimo że nie przyciąga wzroku awangardowymi akcentami stylizacyjnymi.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – wnętrze

Przedział pasażerski i10 jest przytulny. W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a uwagę zwracają bardzo wygodne fotele, dzięki którym nawet długie postoje w korkach nie są przesadnie męczące.
Tablica przyrządów w droższych wersjach wyposażeniowych jest dwukolorowa. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z kokpitem obszytym pomarańczowym materiałem.
Taka stylizacja przypadła nam do gustu. Tym bardziej, że kokpit małego Hyundaia jest rozplanowany intuicyjnie, a zestaw wskaźników czytelny. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Z tyłu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby i to raczej o średnim wzroście. Z kolei bagażnik i10 ma pojemność 252 l. Wykorzystanie przestrzeni bagażowej ułatwia stosunkowo szeroki otwór załadunku, ale w przypadku złożenia dzielonej tylnej kanapy powstaje próg, co utrudnia pakowanie większych przedmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – napęd/układ jezdny

Opisywany egzemplarz to bogato wyposażona wersja Hyundaia i10 – Comfort, ale wyposażona w podstawowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1l, rozwijająca moc maksymalną 66 KM współpracująca z manualną pięciobiegową przekładnią.
Jednostka napędowa małego Hyundaia charakteryzuje się ponadprzeciętnie wysoką kulturą pracy. To, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny sprawia, że trudno uwierzyć w fakt, że prowadzimy samochód z napędem trzycylindrowym.
Niestety przypominają o tym niedobory dynamiki, które niewielki silnik wykazuje zwłaszcza, gdy chcemy przyspieszyć od wyższych prędkości. O ile w ruchu miejskim nie ma to większego znaczenia o tyle podczas jazdy w trasie bywa irytujące. Choć trzeba przyznać, że podczas jazdy z prędkościami autostradowymi we wnętrzu i10 wciąż nie jest zbyt głośno.
Podczas jazdy po nierównych ulicach cieszy miękkie zestrojenie zawieszenia. Zużycie paliwa? Zbytnio się nie starając, w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 6,8-7 l na 100 km, co jest wynikiem przeciętny. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spada do ok. 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – podsumowanie

Cennik Hyundaia i10 otwiera kwota 35 900 zł. tyle trzeba zapłacić za auto z opisywanym silnikiem, wyposażonym m.in. w wspomaganie kierownicy, światła do jazdy dziennej, czy komputer pokładowy. 4300 zł droższa jest wersja Comfort, wyposażona dodatkowo w m.in. radioodtwarzacz CD/MP3, tempomat, centralny zamek, czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne.
Spoglądając w stronę konkurentów, i10 jest droższy. Ale użytkownicy oprócz przyzwoitego wyposażenia dostaną pięcioletnią gwarancję.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Hyundai i10 1.0 MPI/66 KM – dane techniczne

Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 66 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 252 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 366,5/166/150 cm
Rozstaw osi 238,5 cm
V-max 155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,9 s
Zużycie paliwa* 6/4/4,7 l/100 km
Cena od 35 900 zł (34 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA