Kategorie

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Tomasz Korniejew
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Następca Skody Fabii czai się za rogiem. Oznacza to, że obecną na rynku generację modelu można kupić za przystępną cenę. Czy łowcy okazji powinni zwrócić swoją uwagę na Fabię napędzaną silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM?

Choć motoryzacyjny światek z uwagą śledzi doniesienia na temat mającej zadebiutować jeszcze w tym roku Fabii trzeciej generacji, obecna wciąż stanowi atrakcyjną ofertę na rynku.
Zachowawczy styl nadwozia spowodował, że karoseria Fabii po kilku latach od debiutu i drobnym liftingu przeprowadzonym w 2010 r. wciąż wygląda świeżo.
I mimo że krytycy zarzucają Skodzie brak proporcji w nadwoziu, klienci jakby nie zawracali sobie tym głowy i chętnie wyjeżdżają Fabiami z salonów.
Tuż przed debiutem najnowszej generacji modelu, producent zdecydował się uatrakcyjnić ofertę dotyczącą obecnej wersji i zaoferował nabywcom np. pakiet stylizacyjny RS (1700 zł), specjalny kolor Błękit Race, czy możliwość dokupienia szesnastocalowych felg ze stopów lekkich. Niewątpliwie wspomniane ozdobniki dodają Skodzie uroku.

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man. – wnętrze

Dość wąski przedział pasażerski Fabii został wykończony materiałami dobrej jakości. Przejrzysta i uporządkowana tablica przyrządów sprzyja wygodzie obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych.
Fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Także na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Bagażnik Fabii ma objętość 315 l i regularny kształt. Co więcej jest wyposażony w praktyczne uchwyty ułatwiające transport zakupów.
Wnętrze Skody jest funkcjonalne, przestronne i przyzwoicie wykończone. Duży plus.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI/105 KM R-Line

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man. – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowa, benzynowa, turbodoładowana jednostka napędowa recenzowanej Fabii ma pojemność jedynie 1,2 l, ale rozwija moc maksymalną 105 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1550-4100 obr./min. I mimo że wartości te nie są imponujące w zupełności wystarczają do sprawnego napędu ważącego 1055 kg auta.
Według danych producenta pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może się rozpędzić do 191 km/h.
Szkoda tylko, że nie da się do opisywanej Skody zainstalować sześciobiegowej przekładni manualnej (w standardzie jest instalowana pięciobiegowa skrzynia manualna, a za dopłatą ok. 5000 zł dostępna jest jedynie siedmiobiegowa DSG).
O ile w ruchu miejskim, pięć biegów jest wystarczające, o tyle podczas jazdy po autostradzie przydałoby się jedno wyższe przełożenie, by zredukować obroty jednostki napędowej przy wyższych prędkościach.
Niemniej prowadzenie Fabii jest intuicyjne. Zaskakująco precyzyjny układ kierowniczy i komfortowo zestrojone zawieszenie potęgują przyjemność podróżowania.
Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko (mimo opon o niskim profilu), a komfort jazdy podnosi fakt, że w zakresie do 4000 obr./min. jednostka napędowa jest dobrze wyciszona.
Problem zbyt donośnego odgłosu pracy pojawia się podczas jazdy z wyższymi prędkościami (powyżej 130 km/h).
Za to 105-konna Skoda Fabia okazała się oszczędna.  Według danych producenta, podczas jazdy w ruchu miejskim auto zużywa 6,8 l benzyny do przejechania 100 km. Wynik na poziomie 7,2-7,5 l na 100 km jest łatwy do uzyskania.

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM Man.  - podsumowanie

Okresy schyłkowe w sprzedaży poszczególnych modeli są zazwyczaj gratką dla łowców okazji. Przede wszystkim schodzące z rynku modele są już dopracowane, wyeliminowano z nich wszelkiego rodzaju wady wykryte w pierwszym okresie sprzedaży. Ponadto producenci, żeby dodatkowo zachęcić potencjalnych klientów często oferują lepsze wyposażenie standardowe oraz obniżają ceny. Nie inaczej jest również w przypadku Fabii.
Napędzana najmniejszą z dostępnych jednostką benzynową (1.2/60 KM) z podstawowym wyposażeniem kosztuje 37 200 zł. Z kolei najtańsza odmiana napędzana przez recenzowany silnik 1,2 l TSI o mocy 105 KM kosztuje ok. 46 600 zł. Co prawda w uboższych odmianach dopłaty wymaga nawet komputer pokładowy (200 zł), ale już za 48 tys. zł można nabyć wersję Ambition Plus, w której bez dopłaty otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, czy radioodtwarzacz.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM  - dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 105 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1550-4100 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 315 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 400/164,2/149,8 cm
Rozstaw osi 245,1 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Cena od 46 600 zł (43 149 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
S
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Skoda
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    22 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?