REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Rapid Spaceback kusi zgrabną sylwetką i praktycznym oraz obszernym przedziałem pasażerskim. Sprawdziliśmy jak jeździ wersja napędzana przez silnik benzynowy o mocy 85 KM.

Mniejsze modele Skody cieszą się dużą popularnością wśród polskich klientów ze względu na zaskakująco obszerne wnętrza, duże bagażniki i przystępne ceny. Niestety ich bolączką była zazwyczaj dyskusyjna uroda, którą zrażały do siebie młodszych kierowców.

REKLAMA

Zdaje się, że wraz z wprowadzeniem odmiany Rapid Spaceback producent ma większe szanse na skupienie uwagi nie tylko starszej klienteli.

Zwarta bryła nadwozia jest proporcjonalna i ozdobiona modnymi, ostrymi krawędziami. Co więcej nabywcy mogą dodatkowo ozdobić Rapida Spaceback ładnymi felgami ze stopów lekkich oraz pobawić się kontrastem kolorów wyposażając go w szklany, czarny dach. Takie zestawienia były jeszcze kilka lat temu zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski sprawia pozytywne wrażenie. Cieszą przede wszystkim przestronność oraz wygoda foteli i tylnej kanapy. Siedziska kierowcy i przedniego pasażera są wystarczająco obszerne, a oparcia odpowiednio wyprofilowane. Z tyłu nawet wysocy nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Rzeczywiście, nic nie można zarzucić jakości montażu, ale tworzywa sztuczne są twarde. Sprawę ratuje obszyte miłą w dotyku skórą koło kierownicy.

Wnętrze Rapida Spaceback sprzyja dłuższym podróżom. Zwłaszcza, że bagażnik ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM


 Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM - napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz Skody Rapid Spaceback napędza czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 85 KM przy 4800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Według danych producenta Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.

Choć trzeba przyznać, że podróżując na wakacje, zapakowanym po dach Rapidem z czwórką pasażerów na pokładzie, napęd dostanie zadyszki i trzeba będzie zostawić sporo wolnego miejsca w razie konieczności wyprzedzania.

W codziennej eksploatacji czterocylindrowy silnik jest zadowalająco dynamiczny i wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim można bez trudu osiągnąć wynik zużycia benzyny na poziomie 7,6 l na 100 km.

Podczas płynnej jazdy w trasie łatwo można „zejść” poniżej 6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM


Wnętrze Skody Rapid Spaceback jest bardzo dobrze wyciszone, co zwiększa komfort podróżowania. Z kolei zawieszenie zestrojono zaskakująco „sportowo”. Oznacza to, że Skoda zachowuje przyjemną sztywność na nierównościach, a zawieszenie tłumi niedoskonałości nawierzchni sprężyście, ale nie twardo. Udany kompromis.

Przyjemność prowadzenia potęguje również precyzyjnie działająca dźwignia zmiany biegów.

Jednak to co ostatecznie przekonuje do Rapida Spaceback to praktyczne smaczki, które producent zastosował w modelu. I tak, w bagażniku za dopłatą 300 zł, można umieścić wygodne i rozwiązujące problem turlających się siatek – wieszaki. Wystarczy zaczepić ucho o stosowny zaczep, by po dojechaniu na miejsce wygodnie wyjąć zakupy z bagażnika.

Ponadto kierowca Rapida Spaceback może się cieszyć z wygodnego gumowego uchwytu na Smartfona, czy użyć w chwili nagłej potrzeby umieszczonej w korku wlewu paliwa skrobaczki do szyb.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP


 Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – podsumowanie

Bazowa wersja wyposażeniowa Rapida Spaceback z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 53 050 zł. Co ciekawe  Skoda rozsądnie wyceniła dodatki. I tak – pakiet podgrzewanych przednich foteli oraz dyszy przednich spryskiwaczy kosztuje 900 zł, a pakiet zawierający reflektory ksenonowe wraz ze światłami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów kosztuje w zależności od wersji wyposażeniowej od 2800 do 1900 zł. System nawigacji jest dostępny od 2000 zł, a automatycznej klimatyzacji klimatronic za 1500 zł.

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM – dane techniczne

Skoda Rapid 1.2 TSI/85 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 85 KM/4800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1500-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 550/1490 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,3/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 183 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Cena od 53 050 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Zwarta bryła nadwozia jest proporcjonalna i ozdobiona modnymi, ostrymi krawędziami. Co więcej nabywcy mogą dodatkowo ozdobić Rapida Spaceback ładnymi felgami ze stopów lekkich oraz pobawić się kontrastem kolorów wyposażając go w szklany, czarny dach. Takie zestawienia były jeszcze kilka lat temu zarezerwowane dla samochodów z segmentu Premium.
Skoda
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Tablica przyrządów jest przejrzysta i na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie solidnie wykonanej. Rzeczywiście, nic nie można zarzucić jakości montażu, ale tworzywa sztuczne są twarde. Sprawę ratuje obszyte miłą w dotyku skórą koło kierownicy.
Skoda
Siedziska foteli kierowcy i przedniego pasażera Rapida Spaceback są wystarczająco obszerne, a oparcie odpowiednio wyprofilowane.
Skoda
W tylnej części kabiny Skody Rapid Spaceback nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.
Skoda
Czytelny i prosty w formie zestaw "zegarów" Rapida Spaceback.
Skoda
Głęboki i podświetlany schowek Skody Rapid Spaceback.
Skoda
Bagażnik Skody Rapid Spaceback ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.
Skoda
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Skoda
Według danych producenta opisywany Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA