| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

To z jaką skutecznością przekonuje do siebie Golf VII R największych przeciwników tego modelu jest zaskakujące. Ten najmocniejszy w historii Golf z silnikiem o mocy aż 300 KM niepostrzeżenie atakuje ich wrodzony układ odpornościowy i niezwykle skutecznie zaraża pasją do siebie. Czy jest to najdoskonalszy z hot hatchy?

Im gorsze warunki pogodowe, im więcej wody na drodze tym bardziej docenić można świetny napęd wszystkich kół oraz zaskakująco neutralne prowadzenie Golfa R. Zawieszenie obniżone w stosunku do standardowego Golfa o 25 mm a do GTI o 5 mm, w połączeniu z napędem 4MOTION i elektroniczną szperą XDS+ tworzą bardzo zgrane trio. Golf precyzyjnie atakuje ciasne zakręty i sprytnie żongluje mocą na poszczególnych kołach. Trudno go sprowokować zarówno do nad- jak i podsterowności. Na nawrotach jest co prawda mniej zwinny niż Golf GTI Performance ze szperą, a układ kierowniczy pracuje z nieco przesadnie zawyżonym oporem, ale łatwość z jaką auto katapultuje się na wyjściu z łuku i precyzja prowadzenia są imponujące. Dopiero na mokrej nawierzchni można wyczuć, że przednie koła rządzą w tym tandemie, ale dość łatwo można odciążyć ich z tego obowiązku, mocno dociskając gaz, angażując w ten sposób do pracy tylną oś (w Golfie R, w przeciwieństwie do GTI i GTD można wyłączyć w pełni ESP). Co najbardziej zaskakujące Golf R jest dużo mniej podsterowny od Audi S3 Limousine i ma zdecydowanie lepszy układ kierowniczy od swojego bardziej prestiżowego brata. Ten ostatni nadal jednak nie dorównuje przekładni jaką dysponuje chociażby Toyota GT86.

Zobacz też: Test BMW 435i: przepiękna moc!

Test Volkswagen Golf VII R: tryb ECO i Comfort

Wieczni malkontenci tego typu „wydmuszek” będą mocno rozczarowani faktem, że Golf VII R wcale nie jest tylko weekendową zabawką. Zawieszenie w trybie Comfort bardzo dobrze radzi z poprzecznymi nierównościami, a mniej wygodnie robi się tylko na wyjątkowo głębokich studzienkach (efekt krótkiego skoku amortyzatorów), na których tylna oś lekko podskakuje. We wnętrzu jest relatywnie cicho do ok. 160 km/h, a przy dużej dozie powściągliwości auto potrafi zadowolić się racjonalnymi ilościami paliwa. W trybie ECO wyniki spalania na poziomie 10,8 l benzyny w mieście i 8,0 l na trasie są absolutnie realne do osiągnięcia, a sam tryb ECO nie obniża w sposób drastyczny dynamiki pojazdu.

Test Volkswagen Golf VII R: wzorowe hamulce

Kapitalnie ze swoich obowiązków wywiązuje się układ hamulcowy Golfa VII R. Lepszy rozkład mas na obu osiach w połączeniu z potężnymi hamulcami o średnicy 340- z przodu i 310-milimetrów z tyłu dają poczucie ogromnej pewności przy hamowaniu nawet z dużych prędkości. Pozytywną cechą Golfa jest także bardzo niewielka skłonność do nurkowania w trakcie intensywnego wytracania prędkości oraz łatwy do wyczucia pedał hamulca.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 18.11.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM alufelgi

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM wnętrze

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zegary prędkościomierz

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM ESP

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM tryby jazdy

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM zaciski i tarcze hamulcowe

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM silnik

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 2.0 TSI 300 KM

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM tył

Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech
Volkswagen Golf VII R 3d 2014 300 KM aktywny wydech

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »