| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test KIA Carens 1.6 GDI – poziom europejski

Test KIA Carens 1.6 GDI – poziom europejski

Najnowsza generacja KII Carens może bez kompleksów stawać w szranki ze znanymi konkurentami produkcji europejskiej. Inżynierowie koreańskiego producenta w końcu stworzyli kompaktowego vana, który nie dość że o lata świetlne wyprzedza poprzedników to jeszcze doskonale trafia w gusta Europejczyków. W teście KIA Carens z silnikiem benzynowym o mocy 135 KM.

Zacznijmy od wyglądu. To jedna z najmocniejszych stron najnowszej KII Carens. Modny kształt nadwozia i proporcjonalna, którą ozdobiono m.in. światłami LED przyciąga wzrok. Carens prezentuje się atrakcyjnie już w podstawowej odmianie wyposażeniowej.

Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szeroko uchylane i obszerne drzwi, a dostęp do bagażnika ułatwia wysoko unoszona klapa.

Najnowszy Carens jest krótszy od poprzednika o 2 cm ale rozstaw osi został zwiększony o 5 cm.

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Test KIA Carens 1.6 GDI - przedział pasażerski

Bez względu na to, którą wersję wyposażeniową wybierzemy, możemy dokupić za 2500 zł dwa Dodatkowe fotele, chowane w podłodze bagażnika i zmienić Carensa w auto siedmioosobowe. Naturalnie w przypadku osób dorosłych trudno mówić o wygodzie podróżowania na fotelach zamontowanych w bagażniku, dlatego przed wykupieniem tej opcji warto się dokładniej zastanowić, czy codatkowe fotele rzeczywiście są nam potrzebne.

Za to w przedniej części kabiny Carens oferuje dużo przestrzeni i maksimum komfortu. Fotele kierowcy i pasażera są obszerne i odpowiednio wyprofilowane. W drugim rzędzie umieszczono trzy niezależne fotele z regulacją kąta pochylenia oparć. Jak na porządnego minivana przystało poszczególne siedzenia można wyjmować i składać.

Tablica przyrządów Carensa jest ładnie zaprojektowana, a zestaw zegarów jest czytelny. Także obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. W porównaniu do poprzednich generacji modelu znacznie poprawiono jakość materiałów wykończeniowych i spasowania poszczególnych elementów tablicy przyrządów.

Szeroki Zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji.

Bagażnik to średniak w klasie, ma objętość od 492 l (w wersji siedmioosobowej ze złożonymi dodatkowymi fotelami, w wersji pięcioosobowej przedział bagażowy jest większy o 44 l).

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Test KIA Carens 1.6 GDI - napęd/układ jezdny

Do napędu ważącego 1408 kg użyto w tym przypadku silnika benzynowego o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 135 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4850 obr./min.

I choć z danych producenta to nie wynika, to jednostka napędowa zaskakuje elastycznością. Fakt, żeby poczuć coś co przypomina dynamiczny zryw to trzeba wkręcić silnik na wysokie obroty, a wtedy robi się głośny, ale jazdę uprzyjemniają komfortowo zestrojone zawieszenie i bardzo precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kia Carens 1.6 GDI - tył
Kia Carens 1.6 GDI - tył

Kia Carens 1.6 GDI - przód
Kia Carens 1.6 GDI - przód

Kia Carens 1.6 GDI - przód
Kia Carens 1.6 GDI - przód

KIA Carens - tył
KIA Carens - tył

KIA Carens -kokpit
KIA Carens -kokpit

KIA Carens - tylnie fotele
KIA Carens - tylnie fotele

KIA Carens - przednie fotele
KIA Carens - przednie fotele

KIA Carens - deska rozdzielcza
KIA Carens - deska rozdzielcza

KIA Carens - bagażnik
KIA Carens - bagażnik

KIA Carens - bagażnik
KIA Carens - bagażnik

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Samorząd zawodowy doradców podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »