Kategorie

Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM. Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM. Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 wyróżnia się piękną linią nadwozia i mocnym, wolnossącym silnikiem 2.0 o mocy 177 KM. Czy Hyundai dogonił tym modelem utytułowaną konkurencję?

Hyundai i40: nadwozie

Hyundai Sonata nie należał do aut, które klienci wybierali wzrokiem. Samochód przyciągał ich za sprawą uczciwie skalkulowanej ceny w stosunku do gabarytów auta. Hyundai i40, który zadebiutował w 2011 roku, okazał się zupełnym jego przeciwieństwem. Przynajmniej w kontekście wyglądu i aparycji. Dynamiczna linia nadwozia i ciekawie zaprojektowane reflektory, zwłaszcza tylne, autentycznie przyciągają uwagę na ulicy. Co więcej, dwa tylne tłumiki wręcz prowokują innych kierowców do sprawdzenia na drodze możliwości koreańskiej limuzyny. Bardzo atrakcyjnie wygląda także tylna szyba, której płaszczyzna idealnie licuje się z powierzchnią dachu, tworząc bardzo ciekawy efekt wizualny. Auto prezentuje się tak dobrze, że w trakcie redakcyjnego testu byłem kilkukrotnie pytany o cenę auta, markę i możliwości silnika jaki spoczywa pod jego maską.

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

Hyundai i40: wnętrze

Dynamiczna linia nadwozia zachęca do zajęcia miejsca w jego kabinie. Pierwsze czym zaskakuje to ogromna przestronność! Nawet jeśli za kierownicą usiądzie osoba o wzroście ok. 185 cm i cofnie swój fotel wyjątkowo daleko, to nadal zmieści za nią pasażer o co najmniej takim samym wzroście! Niebywała jest też wygoda jaką oferuje elektrycznie sterowany fotel kierowcy – świetnie podpiera uda, barki oraz głowę. Kierowca może także liczyć na podgrzewaną kierownicę! Siedzenie pasażera nie ma niestety już takiego zakresu ustawień, zwłaszcza na odcinku ud. Bagażnik w wersji sedan ma pojemność 525 litrów i spokojnie pomieści bagaże 5-osobowej rodziny. Jeśli tak się nie stanie, to winy należy upatrywać już po stronie pasażerów a nie auta.

Sam projekt deski rozdzielczej Hyundaia i40 jest poprawny i niezły pod względem ergonomii. Szkoda, że w prezentowanej wersji panel systemu audio tak bardzo przypomina ten, stosowany w poprzedniej generacji Hyundaia i30. Także przyciski do sterowania temperatury są mało wygodne. Lepszym rozwiązaniem byłyby klasyczne pokrętła. Komfort jazdy w sposób istotny podnosi indywidualny nawiew dla pasażerów tylnej kanapy. Aż dziwne, że rozwiązanie  to nadal tak rzadko trafia do popularnych aut. W aucie nie brakuje także schowków i wnęk, które pomieszczą zarówno butelki dużych napoi, jak i mniejsze drobiazgi jak telefon czy monety.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Hyundai i40: jakość materiałów i wyciszenie

Znacznie gorzej ocenić należy materiały użyte do wykończenia elementów kokpitu Hyundaia i40 oraz ich spasowanie. Prezentowany egzemplarz pokonał ponad 41 tys. km, ale jego skórzana kierownica była już starta na całym swym obwodzie! Poza tym środkowy tunel, wyposażony m.in. w przyciski do sterowania elektronicznym hamulcem postojowym oraz w wygodny podłokietnik ze schowkiem, wyraźnie skrzypiał na nierównościach. W aucie klasy średniej nie powinno to mieć miejscach nawet przy trzy razy większym przebiegu. Cieszy za to bardzo dobre wyciszenie kabiny. Dopiero powyżej 140 km/h rozmowę zaczyna nieco zakłócać szum opływającego auto powietrza. Ale nawet wtedy silnika praktycznie nie słychać.

Hyundai i40: zawieszenie

Zawieszenie w Hyundaiu i40 jest sprężyste, a auto nieźle zachowuje się w szybkich łukach. Tylko w ostrych szykanach przejeżdżanych z dużą szybkością wyczuwalna jest spora podsterowność pojazdu. Prezentowany egzemplarz pokonał spory dystans jak na model testowy (ponad 42 tys. km) i zapewne z tego powodu jego zawieszenie pracowało wyraźnie głośniej niż w testowanym przez nas wcześniej egzemplarzu. Cieszy za to duży rozstaw osi (2770 mm), który częściowo niweluje skutki jazdy po przeciętnych jakościowo odcinkach dróg oraz zapewnia większą stabilność auta. Podwozie zapewnia poczucie bezpieczeństwa w trakcie szybkiej jazdy autostradą. Auto pewnie brnie do przodu, będącym nieczułym na boczne podmuchy wiatru czy ciaśniejsze łuki.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Hyundai i40: układ kierowniczy

Dla części kierowców układ kierowniczy może mieć zbyt dużą siłę wspomagania. Nawet powyżej 100 km/h kierownica obraca się z ogromną łatwością. Szkoda, że nie zdecydowano się na wspomaganie mechaniczne, albo chociaż na kilkustopniową skalę wspomagania.

Hyundai i40: silnik 2.0 GDI

Pod maską prezentowanego Hyundaia i40 znalazł się 177-konny, benzynowy motor o pojemności 2-litrów, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Choć moment obrotowy, którym dysponuje jest relatywnie niewielki (213 Nm), a jego maksymalna wartość przypada aż na 4700 obr./min, to jednostka napędowa nieźle sobie radzi z rozpędzaniem auta nawet od 2500 obr./min (o ile autem podróżują maksymalnie dwie osoby). Przy komplecie pasażerów, skrócenie manewru wyprzedzania możliwe jest tylko przy redukcji biegu. Patrząc na suche dane katalogowe (przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s) oraz sugerując się wyłącznie zmysłem słuchu, może się nam wydawać, że auto jest nieco ospałe, ale trzeba wziąć pod uwagę świetne wyciszenie kabiny. Cisza we wnętrzu pojazdu oraz przebieg momentu obrotowego silnika sprawiają, że subiektywne odczucia są wyraźnie stłumione w stosunku do obiektywnych danych pomiarowych. W rzeczywistości dynamika Hyundaia i40 z silnikiem 2.0 GDI jest naprawdę dobra, choć systemowi jego zmiennych faz rozrządu i samej pracy jednostki napędowej w górnych zakresie obrotów daleko jest do tych, do jakich przyzwyczaiła nas Honda czy BMW. Zużycia paliwa w mieście kształtuje się na poziomie 9,3-14,5 l/100 km, a na trasie 7,6-9,0 l/100 km w zależności od stylu jazdy kierowcy i natężenia ruchu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Hyundai i40: układ hamulcowy

Układ hamulcowy w Hyundaiu i40 nie wyróżnia się na tle rozwiązań stosowanych w tej klasie pojazdów. Co więcej mógłby wykazywać się trochę większą skutecznością działania. Mankamentem jest za to elektronicznie sterowany hamulec ręczny, który ogranicza zakres manewrów, które w awaryjnej sytuacji można zastosować do ratowania się z opresji. Przeszkadza także lekka zwłoka w jego uruchamianiu. Zwolennicy elektronicznego hamulca postojowego wśród jego zalet przytaczają najczęściej m.in. możliwość łatwiejszego ruszania pod wzniesienie, ale praktycznie taką samą funkcję posiada ESP 9. generacji (tzw. Hill Holder).

Hyundai i40: cena i wyposażenie

Auta koreańskie do niedawna przyciągały klientów atrakcyjną ceną w stosunku do ich wyposażenia i przestronności. Hyundai i40 podąża już w myśl nowej filozofii firmy. Model ten nie należy do okazji cenowych w swojej klasie. Nie jest też tak nudny i mało prestiżowy jak jego poprzednicy. Poza tym w jego wyposażeniu zagościły pewne rozwiązania, które nadal rzadko są spotykane w autach klasy średniej takie jak podgrzewana kierownica czy poduszka kolanowa. Prezentowany egzemplarz oprócz tego posiadał dodatkowo 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji (oba w pełni wyłączalne), dwustrefową klimatyzację automatyczną, 6-głośnikowy system audio z odtwarzaczem CD i MP3 (USB), w pełni elektrycznie sterowane boczne szyby i lusterka, tempomat, czujniki parkowania, reflektory ksenonowe, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem i wiele innych gadżetów. Do tego auto objęte jest 5-letnia gwarancja producenta bez limitów kilometrów (oprócz aut wykorzystywanych jako np. TAXI). Cena tak wyposażonego egzemplarza to ok. 104 tys. zł (bez uwzględnienia rabatów).

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Hyundai i40: opinia

Hyundai zrobił ogromny postęp projektując model i40. W stosunku do starej Sonaty, nowy model zyskał nie tylko na wyglądzie, ale i na wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa. Na tle rywali wyróżnią się także za sprawą ogromnego wnętrza, które zaspokoi potrzeby nawet dużej rodziny. Silnik 2.0 GDI zapewnia wystarczającą dynamikę, choć jego możliwości przy komplecie osób wyraźnie słabną. Istotnie podwyższa się wtedy także zużycie paliwa, które w mieście potrafi dojść nawet do 14 litrów benzyny na 100 km. Szkoda, że jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza, odbiega miejscami od tego, do czego przyzwyczaiła nas klasa średnia.

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Dane techniczne Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM (sedan)

Hyundai i40 2.0 GDI Comfort Plus (sedan)
Typ silnika benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Pojemność 1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm/4700 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów manualna 6+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4740/1597/1470 mm
Rozstaw osi 2770 mm
Masa własna 1423 kg
Maksymalna ładowność 577 kg
Średnica zawracania -
V-max 212km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa wg producenta* 9,0/5,6/6,8 l
Pojemność bagażnika 525 l
Cena od 86 700 zł (wersja Classic)
Cena prezentowanej wersji 104 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM.
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM kierownica
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    23 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.