| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Fiat 500L: nowe silniki, wrażenia z jazdy

Producent Fiata 500L zdecydował się poszerzyć gamę silnikową „Pięćsetki El”. Pod maskę trafiła nowa (produkowana w Tychach) dwucylindrowa jednostka benzynowa TwinAir o mocy 105 KM oraz nowy silnik wysokoprężny o tej samej mocy, ale o pojemności 1,6 l. Sprawdziliśmy, jak jeździ Fiat 500L w obu odmianach silnikowych.

Dwucylindrowy TwinAir nie jest jednostką, która dobrze sprawdza się podczas konieczności przyspieszenia podczas jazdy z prędkościami powyżej 100 km/h. To silnik, który sprawnie napędzi samochód w ruchu miejskim, ale w trasie będzie wymagał raczej jazdy ze stałą prędkością bez nagłych przyspieszeń. Zwłaszcza, gdy będziemy jechali 500L TwinAir ze sporym obciążeniem.

Kontrowersyjna w przypadku tego silnika jest kwestia zużycia paliwa. Można zaryzykować stwierdzenie, że Fiatem 500L TwinAir nie da się osiągnąć wyników spalania deklarowanych przez producenta poruszając się w typowy sposób w ruchu miejskim. Producent deklaruje, że zużycie paliwa w mieście to 5,7 l/100 km. W rzeczywistości podczas dynamicznej jazdy należy przyjąć spalanie nie mniejsze niż 7 l/100 km, a w skrajnych przypadkach nawet powyżej 8 l/100 km.. Z drugiej strony, traktując pedał gazu bardzo delikatnie i nie korzystając z wyższych zakresów obrotomierza można uśrednić zużycie paliwa w ruchu miejskim na poziomie 6,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Fiat 500L z silnikiem 1,6 Multijet  105 KM – recenzja

Nowy, wysokoprężny silnik zastosowany w Fiacie 500L osiąga moc maksymalną 105 KM przy 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min.

Multijet wykazuje inne cechy niż nowa jednostka benzynowa. Według producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h o niecałą sekundę szybciej (w 11,3 s) niż 500L TwinAir. Jest też o 1 km/h szybszy, osiągając prędkość maksymalną 181 km/h.

Podczas przyspieszania wyraźnie odczuwalny przyrost dynamiki rozpędzania czuć po przekroczeniu około 2700 obr./min. ale w przeciwieństwie do jednostki benzynowej dla silnika Diesla przyspieszanie przy prędkościach przekraczających 100 km/h nie stanowi to większego problemu.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Silnik wysokoprężny bardziej przypadnie do gustu osobom, które planują wykorzystywać Fiata 500L jako środek transportu podczas dalekich wakacyjnych podróży z rodziną. Fiat poruszając się z autostradowymi prędkościami jest dzielny nie tylko dlatego, że sprawnie nabiera prędkości. Mimo dość pudełkowatych kształtów w samochód jest dobrze wyciszony. Jadąc 140 km/h nie przeszkadza szum opływającego nadwozie powietrza, czy odgłos pracy jednostki napędowej.

Fiat 500L – prowadzenie i układ jezdny

Nowy Fiat 500L jest samochodem bardzo przewidywalnym w zachowaniu na drodze. Kształt nadwozia i stosunkowo miękkie zawieszenie sprawiają, że samochód mocno się przechyla podczas szybkiego pokonywania łuków ale mimo to utrzymuje założony tor jazdy. Nie ma tendencji do zarzucania tyłem i jest podsterowny na tyle na ile można się po tego typu konstrukcji spodziewać. Jedynym mankamentem według nas, to zbyt mocne wspomaganie kierownicy.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat 500L - wnętrze
Fiat 500L - wnętrze

Fiat 500L - wyświetlacz na konsoli centralnej
Fiat 500L - wyświetlacz na konsoli centralnej

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył na ulicach Cannes
Fiat 500L - tył na ulicach Cannes

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - reflektor
Fiat 500L - reflektor

Fiat 500L - wskaźniki
Fiat 500L - wskaźniki

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - lampa
Fiat 500L - lampa

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - bagażnik
Fiat 500L - bagażnik

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - bagażnik
Fiat 500L - bagażnik

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - bok
Fiat 500L - bok

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - tył
Fiat 500L - tył

Fiat 500L - przód
Fiat 500L - przód

Fiat 500L
Fiat 500L

Fiat 500L - kokpit
Fiat 500L - kokpit

Fiat 500L - fotele i tylna kanapa
Fiat 500L - fotele i tylna kanapa

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Patentowa "LECH"

.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »