| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Skutery > Vespa LX

Vespa LX

Jeśli skuter, to tylko Vespa – tak myśli niejeden z miłośników jednośladów. Vespa LX to flagowy model włoskiego producenta Piaggio, cieszący się od lat niesłabnącym zainteresowaniem.

Vespy nie muszą być oszałamiająco szybkie ani mieć potężnego silnika – grunt, że są stylowe. Włoskie skuterki przede wszystkim uwielbiane są przez kobiety, choć coraz częściej również panowie podkreślają swój elegancki image takim oldschoolowym dodatkiem jak Vespa w modnym kolorze.

Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50

Jeśli na polskich ulicach ktokolwiek ogląda się za skuterem, prawdopodobnie jest to właśnie Vespa. LX to najbardziej rozpoznawalny model tej marki, produkowany od 1946 roku.

Wygląd

Klasyczne linie nadwozia troszkę się zmieniły przez ponad sześćdziesiąt lat, ale LX nadal jest obiektem westchnień wszystkich fanów stylu retro. Kompaktowe samonośne nadwozie w wielu dostępnych kolorach kontrastuje z lusterkami i innymi chromowanymi elementami.

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Charakterystycznym elementem modelu LX są klasyczne okrągłe reflektory, przedni i tylni, lekko wystające poza korpus. Inne dopracowane detale to grill na przedniej masce czy chromowany grzebień umieszczony na błotniku.

Od kilku lat zrezygnowano z koncepcji dwóch dziesięciocalowych kół, na rzecz większej opony przedniej o wielkości jedenastu cali. Skutkiem jest lepsza stabilność i kontrola nad pojazdem.

Vespa LX dostępna jest również w wersji specjalnej Touring, czyniącej z niej sprzęt lekko turystyczny. Jak twierdzą producenci, styl Touring nawiązuje pół żartem „do tysięcy Vesp, które z bagażami przemierzyły drogi świata wożąc całe pokolenia”. Głównym dodatkiem w Vespach Touring są chromowane bagażniki z przodu i z tyłu. Model ma również montowaną seryjnie przednią szybę i boczną nóżkę, pomocną przy parkowaniu.

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Silnik, hamulce, zawieszenie

Vespa LX występuje w kilku wersjach silnikowych. Największą popularnością cieszy się mała Vespa, o pojemności skokowej silnika 50 ccm. Również jednak w jej przypadku mamy wybór – silnik dwu- lub czterosuwowy.

Silnik 50 2T osiąga moc maksymalną 4,35 KM przy 7500 obr/min, a moment obrotowy wynosi 4,4 Nm przy 6500 obr/min. Jednostka napędowa czterosuwowa charakteryzuje się mniejszym spalaniem i niższą emisją spalin. Jej moc maksymalna to 4,35 KM przy 8250 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 3,8 Nm przy 6500 obr/min.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

Piaggio produkuje również większe Vespy LX z potężniejszymi i bardziej dynamicznymi silnikami, wyposażonymi w elektroniczny system wtrysku L.E.A.D.E.R. Silnik Vespy LX o pojemności skokowej 125 ccm osiąga moc 10,7 KM przy 8250 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi w jego przypadku 9,6 Nm przy 6500 obr/min.

Dostępny jest również model z silnikim 150 ccm o mocy maksymalnej 12,1 KM osiąganej przy 8000 obr/min. Jego moment obrotowy to 11,8 Nm przy 6250 obr/min.

Jeśli chodzi o zawieszenie, Vespa LX ma z przodu wahacz jednostronny pchany o skoku 78 mm, a z tyłu wahacz jednostronny wleczony o skoku 73 mm. O bezpieczeństwo jeźdźca dbają hamulce – przedni hydrauliczny tarczowy o średnicy 200 mm i tylni mechaniczny bębnowy 110 mm.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Pakosińska-Krawczyńska

Kancelaria Adw. Magdalena Pakosińska-Krawczyńska, chtsanwältin (RAK Berlin), Adwokat niemiecki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »