Kategorie

Zipp Pro 50 2012

Anna Matelska
Zipp PRO 50
Zipp PRO 50
Fot. Zipp
Motorower, który wygląda jak motocykl? To marzenie niejednego młodego kierowcy, stąd popularność modelu Pro 50. Zipp Pro 50 to taki mały ścigacz, na którym można jeździć bez prawa jazdy kategorii A.

Pro 50 pojawił się w sezonie 2011 i szybko okazał się hitem. Chiński motorower podbił przede wszystkim serca nastolatków – posiadaczy kart motorowerowych, którzy chętnie jeździliby już dużo poważniejszymi sprzętami. Wersja na rok 2012 różni się od poprzedniej tylko szczegółami.

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Wygląd

Zipp Pro 50 skutecznie udaje prawdziwy motocykl – duże owiewki, sportowa stylistyka i potężna puszka wydechu to elementy, które niejedno mniej wprawne oko mogą wprowadzić w błąd. Jak na mini ścigacza przystało, pozycja kierowcy jest średnio wygodna, ale w tej maszynie walory praktyczne raczej nie są najważniejsze.

Jak to często bywa w przypadku chińskich sprzętów, można się przyczepić do jakości wykonania, zwłaszcza detali. Słabo oświetlone zegary, niemrawy obrotomierz i nieizolowane kable to najczęstsze zarzuty stawiane Pro 50.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

W najnowszym wcieleniu modelu mamy za to do wyboru więcej wersji kolorystycznych – oprócz czarnej i czarno-czerwonej pojawiły się również opcje zielona i niebieska. Rama pojazdu została zaś w wersji 2012 wzmocniona, w celu poprawienia jej sztywności i wytrzymałości.

Silnik

Osiągami mały Zipp Pro nie zachwyca, ale w końcu to tylko pięćdziesiątka. Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem rozpędza ten motorower po odblokowaniu do prędkości 75 km/h.

Moc maksymalna wynosi 3,3 KM , a moment obrotowy 2,5 Nm przy 7500 obr/min. Zaletą typową dla tak małych pojemności jest niskie zużycie paliwa – od 2,5 do 3 litrów na 100 km. Przy zbiorniku mieszczącym 12 litrów gwarantuje to rzadkie korzystanie z usług stacji benzynowych.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Wspomniany już duży wydech sprawia, że silnik brzmi bardzo przyjemnie. Zipp Pro 50 przypomina więc motocykl zarówno na oko, jak i „na ucho”.

Dzięki manualnej skrzyni biegów początkujący motocykliści mogą ćwiczyć zmianę przełożeń – tej możliwości nie ma w typowych skuterach.

Hamulce i zawieszenie

Miękkie zawieszenie sprawuje się zupełnie nieźle – Zipp Pro już w wersji ubiegłorocznej został pochwalony za długi przedni widelec teleskopowy i centralny amortyzator, który sprawdza się nawet przy podróżowaniu z pasażerem.

Chiński producent nie zawiódł również w kwestii hamulców. Z przodu działa hydrauliczna tarcza, wyposażona w mechaniczny ABS. Tylny hamulec został podrasowany w modelu na rok 2012 – bębnowy hebel mechaniczny ma działać dużo skuteczniej niż jego poprzednik.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Dla kogo?

Zipp Pro 50 jest przeznaczony dla początkującego kierowcy i to takiego, który bardziej ceni wygląd niż na przykład solidność sprzętu. Niewątpliwie w towarzystwie młodzieżowym można nim zaszpanować, chociaż żadnego znawcy raczej nie oszukają te motocyklopodobne kształty.

Rasowo brzmiący silnik i manualna przekładnia spodobają się osobom, które myślą w przyszłości o jeździe na motocyklu, ale nie mają jeszcze prawa jazdy. Do ujeżdżania Zippa Pro 50 wystarczy karta motorowerowa (od 2013 roku prawko kategorii AM) lub ukończone 18 lat. Cena modelu również nie uderza bardzo mocno po kieszeni – wersja na 2012 rok kosztuje w salonie 4699 zł.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

    Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.