Kategorie

Kawasaki ZZR 1400 2012

Anna Matelska
Nowa wersja flagowego hyper-bike'a Kawasaki to unowocześniona stylistyka i zwiększona pojemność silnika. Jak twierdzą producenci, ZZR 1400 jest „najszybciej przyspieszającym motocyklem na tej planecie”.

ZZR 1400 od 2006 roku konkuruje z Suzuki Hayabusą i tym razem ekipa Kawasaki ewidentnie przyłożyła się do zadania, tworząc potężny motocykl z zestawem bajerów w pakiecie. Przyjrzyjmy się bliżej tej propozycji koncernu z Akashi na sezon 2012.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Nadwozie

W nowym Zygzaku zmieniono całkiem sporo, również ze stylistycznego punktu widzenia. Oprócz odświeżonej wersji aluminiowej ramy Monocoque, mamy również odmienione wydechy, siedzenie, kokpit, czy owiewki.

Ze względu na dużą powierzchnię plastików nadal jest to motocykl wizualnie nieco przyciężkawy, jednak aerodynamiczne kształty i takie elementy jak charakterystyczne reflektory czy poczwórny zestaw dwudziestu dziewięciu żeber z boku nadają mu agresywnego wyglądu.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Jak piszą producenci, nadwozie jest „wiatrem rzeźbione” i rzeczywiście – oglądając dość smukłą sylwetkę nowego ZZR 1400 można takie właśnie wrażenie odnieść. Niezależnie od wszystkiego jest to jednak sprzęt, który waży na sucho 268 kg.

Kokpit składa się z analogowego prędkościomierza i obrotomierza oraz cyfrowego wyświetlacza. Ten ostatni dostarcza kierowcy między innymi takich informacji jak aktualna godzina, zewnętrzna temperatura powietrza, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik włączonego biegu, drogomierz i licznik przebytej drogi.

Ponieważ Kawasaki ZZR 1400 niewątpliwie bardzo dobrze sprawdza się na długich trasach, producent zadbał o takie praktyczne detale jak chowane haki do mocowania bagażu. Model dostępny jest również w specjalnej wersji Performance z dodatkowymi akcesoriami, między innymi z owiewką „Bubble Screen”, sportowym wydechem Akrapovic i pokryciem siedziska pasażera.

Zobacz też: Suzuki GSX-R 750 – nieśmiertelny obiekt westchnień

Silnik

Znana z poprzednich wersji modelu rzędowa, czterocylindrowa jednostka napędowa została dość mocno podrasowana, by poprawić osiągi i właściwości jezdne nowego Zygzaka. Przede wszystkim dzięki zwiększeniu skoku tłoka, pojemność wzrosła z 1352 do 1441 ccm. Zmieniono również wałki rozrządu, układ chłodzenia i wtrysk paliwa.

Nowy Kawasaki ZZR oferuje więc wyższy moment obrotowy w całym zakresie pracy i większą moc w zakresie średnich obrotów. Jak obiecuje producent, możemy na nowym Zygzaku pierwsi wystartować spod świateł właściwie na każdym biegu.

Zobacz też: Nowości Harley-Davidson: Sportster 72 i Softail Slim

Jeśli chodzi o konkretne liczby, ZZR 1400 dysponuje mocą maksymalną wynoszącą okrągłe 200 KM, co dziś nie należy już może do rzadkości, ale nie jest również powodem do narzekań. Przede wszystkim jednak moment obrotowy wynosi aż 162,5 Nm przy 7500 obr/min, z czego 95 Nm dostępne jest już przy wolnych obrotach. Mocniejsza i krótsza skrzynia biegów ma pozwolić na jeszcze lepsze przyspieszenie.

Do wyboru mamy oprócz trybu pełnego, Tryb Ograniczonej Mocy silnika, co pozwala na dostosowanie pracy maszyny do warunków jazdy i preferencji motocyklisty. Tryb ograniczający moc do ok. 75% daje łagodniejsza reakcję przepustnicy. Dodatkowo trzy tryby systemu KTRC (System Kontroli Trakcji Kawasaki) pozwalają na wybór zwiększonych osiągów sportowych lub pewniejszego pokonywania np. śliskich nawierzchni.

Hamulce i zawieszenie

Zawieszenie w porównaniu do poprzednich wersji modelu pozostało właściwie bez zmian, jedynie wydłużono wahacz o 10 mm. Z przodu mamy więc w pełni regulowany odwrócony widelec USD ze sprężynami top-out. Tylny wahacz to tak zwany Bottom-Link z systemem Uni-Track i gazowym amortyzatorem.

Na lekkich kołach widoczne wyraźnie są hamulce, które powinny spełniać swoje zadanie. Z przodu znajdziemy bowiem dwie, pół-pływajace tarcze o obrysie falistym i średnicy 310 mm z czerotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu natomiast zamontowana została pojedyncza tarcza 250 mm z dwutłoczkowymi zaciskami. Seryjnie ZZR 1400 posiada również system ABS.

Zobacz też: Honda Integra – skuter czy motocykl?

Dla kogo?

Kawasaki ZZR 1400 z pewnością nie jest maszyną dla początkującego jeźdźca, nie nadaje się na pierwszy ani na drugi motocykl. Okiełznanie tak ciężkiego sprzętu o potężnym silniku nawet dla bardziej doświadczonego ridera będzie pewnym wyzwaniem.

Codzienna jazda po mieście raczej nie pozwoli na pełne wykorzystanie możliwości tej maszyny. Ze względu na swoje gabaryty trudno również nazwać ZZR 1400 motocyklem stricte sportowym. Jest to raczej ciężki sprzęt dla wymagających, który najlepiej chyba czuje się na długich trasach i autostradach, może więc być z powodzeniem wykorzystywany pod kątem dalekiej i szybkiej turystyki.

Warto również pamiętać o tym, że ZZR 1400 to zabawka z wyższej półki cenowej. Ceny tegorocznego modelu jeszcze nie są znane, jednak już w ubiegłych latach sięgały one 60 000 zł.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.