| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego

Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego to jedna z czynności, które w Volkswagenie Polo należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawnie wymienić olej silnikowy w Volkswagen Polo III

Na początku zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał rewizyjny
• Klucz do filtrów
• Klucze nasadowe
• Puste naczynie na olej
• Pierścień uszczelniający
• Olej silnikowy (od 3.2 do 4.7l)

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Olej wymieniamy standardowo, co roku lub co 15 000km. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników wraz z wymaganą ilością oleju silnikowego.

Silniki benzynowe:

AEV, AEE, AER, AEX, AFH, AFK, AHW, AJV, AKK, AKL, AKV, ALD, ALL, ALM, ANW, ANX, APE, APQ, AQQ, ARC, AUA, AUB, AUC, AUD, AVY - 3.2L oleju

ADX, AEA - 3.4L oleju
1F, ADZ, AFT - 3.8L oleju
AEH, APF - 4.5L oleju

Zobacz również:Olej silnikowy a instalacja gazowa: Czy potrzeba specjalnego oleju do samochodów z LPG?

Silniki wysokoprężne

AMF - 3.8L oleju
AFN, AHU, ALE - 4.3L oleju
ALH, AQM, ASV - 4.5L oleju
AEF, AGD, AHG, AKU, ASX - 4.7L oleju

Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik. Unosimy samochód, podpieramy go i podkładamy puste naczynie pod korek spustowy. Wykręcamy go uważając żeby się nie poparzyć. Na początku rozgrzany olej wypływa dużym strumieniem. Staramy się przyjrzeć, w jakim jest stanie. Chodzi tutaj o zawartość metalowych opiłków. Jeżeli są w dużej ilości może to oznaczać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po naprawie należy dokładnie wyczyścić kanały i przewody olejowe.

Filtry umieszone są w różnych miejscach, jednak nie są niewidoczne. W silniku benzynowym zazwyczaj znajduje się na kadłubie silnika obok przedniej rury wylotowej. Do wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Wykręcamy go i wyjmujemy. Zdejmujemy uszczelkę, jeśli została na kołnierzu. Nakładamy cienką warstwę oleju na uszczelkę i dokręcamy filtr ręcznie do momentu jej styku z kadłubem silnika. Następnie zakręcamy go jeszcze o ½ obrotu.

Zobacz również:Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości?

W przypadku filtrów z obudową musimy zdemontować najpierw pokrywę za pomocą klucza nasadowego 36. Wyjmujemy ją razem z wkładem filtru. Montujemy nowy i ponownie przykręcamy.
Zakręcamy korek spustowy oleju używając nowego pierścienia uszczelniającego. Nalewamy ok. ¾ potrzebnej ilości i sprawdzamy stan na bagnecie. Uruchamiamy silnik na moment, pozwalając na dokładne rozprowadzenie. Ponownie sprawdzamy stan oleju i uzupełniamy jego stan. Uzupełniamy brakującą ilość i udajemy się na jazdę próbną. Prowadzimy ją do momentu nagrzania silnika. Po powrocie warto sprawdzić, czy nie ma żadnych wycieków.

Koszt zakupu filtru to od około 30 zł w górę. Wybierając olej polecamy zdecydować się na sprawdzone marki.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Sroczyński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK