reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Koronawirus: jak sprzedać auto używane?

Koronawirus: jak sprzedać auto używane?

Epidemia ma ogromny wpływ na rynek samochodów. Ogranicza nie tylko zbyt aut pochodzących z salonów, ale i z drugiej ręki. Czy jest jednak sposób na skuteczną sprzedaż samochodu używanego w czasie koronawirusa?

Znalezienie kupca na samochód używany nie jest łatwe - szczególnie na tak zapchanym rynku jak polska. Teraz pomocną dłoń do kierowców postanowił wyciągnąć... Yanosik. Stworzył bowiem usługę Autoplac, w której kierowcy mogą wystawiać darmowe ogłoszenia dotyczące sprzedaży pojazdów.

Z projektem darmowych ogłoszeń wystartowaliśmy 14 kwietnia. Po tygodniu mieliśmy już za sobą pierwsze sprzedane auta z poziomu naszej platformy. Wielu użytkowników prosi nas o rady jak skutecznie sprzedać auto w czasie ograniczonego kontaktu z drugą osobą. Postanowiliśmy zebrać nasze pomysły, by ułatwić proces kupna - sprzedaży. W obecnej sytuacji kluczem do sukcesu jest odnalezienie się w nowej rzeczywistości i korzystanie z wielu dostępnych rozwiązań, które docierają z przekazem do ewentualnego kupca oraz ułatwiają cały proces – twierdzi Julia Rachwalska, Yanosik Autoplac.

Jak zatem zostać skutecznym sprzedawcą samochodów używanych w czasie koronawirusa? Odpowiedź na to pytanie zdaniem specjalistów Yanosika zamyka się w sześciu punktach.

1. Bądź online!

Wrzucaj ogłoszenia do sieci. Wtedy najwięcej osób z całej Polski dowie się o tym, że taki egzemplarz trafił właśnie na sprzedaż. To o tyle ważne, że w czasie koronawirusa dużo osób przebywa w domu, a siedząc w domu wertują portale z ogłoszeniami. Poza tym bądź dostępny - kupujący często mają pytania i chcieliby uzyskać odpowiedź dość szybko. To czasami ma ogromny wpływ na decyzję dotyczącą np. obejrzenia pojazdu.

2. Szczegółowo opisz samochód

Zasada jest prosta. Im więcej informacji zawrzesz w ogłoszeniu, tym mniej telefonów odbierzesz. Pomijając dane techniczne, w ogłoszeniach szczególnie należy pamiętać o takich parametrach jak numer VIN, data i zakończenie przeglądu technicznego oraz OC czy też przebieg samochodu.

3. Stawiaj na innowacje!

Nie zamykaj się w starych schematach. Klient będzie chciał zobaczyć auto podczas wideokonferencji? Daj mu taką możliwość. Dla ciebie to żadna trudność. A taki ukłon w stronę kupującego może zadecydować o szybkiej sprzedaży.

4. Jeżeli trzeba, dojedź do klienta

Trudne czasy oznaczają, że sprzedający powinien skupić się na kupującym. Przykład? W razie potrzeby warto podjechać np. do osoby zainteresowanej w celu przeprowadzenia jazdy testowej. Oczywiście to nie oznacza wycieczki na kilkadziesiąt kilometrów. Bardziej mowa o scenariuszu, w którym kupujący mieszka w tym samym mieście.

5. Zadbaj o czystość

W dobie koronawirusa dezynfekcja i czystość nabrały szczególnego znaczenia. Dlatego niezwykle ważne jest to, aby np. przed jazdą testową zdezynfekować podstawowe powierzchnie w aucie. Najprostszym i jednocześnie najskuteczniejszym sposobem jest przetarcie najczęściej dotykanych miejsc w aucie preparatem do dezynfekcji, roztworem alkoholu etylowego (62-70 proc.) lub roztworem wody utlenionej (0,5 proc.).

Źródło: Materiały prasowe Neptis.pl

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Olesiński & Wspólnicy

Olesiński & Wspólnicy to nowoczesna polska firma doradcza, działająca od 2005 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama