Kategorie

Używane: Honda Civic IX (2011 - 2016) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Tak, to nadal UFO, jednak nieco… ugładzone. Pomysł na nowy model? Japończycy mieli prosty. Wzięli sprawdzoną konstrukcję poprzednika i dopracowali ją. Jak ta koncepcja sprawdza się w praktyce? Więcej niż dobrze!

Honda Civic generacji FK ujrzała światło dzienne w roku 2011 podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. I ta prezentacja pokazała jedno. Japończykom wcale nie zależało na zerwaniu z poprzednikiem, a jednie dopracowaniu jego głównych walorów. Przykład? Choć w dziewiątej odsłonie kompaktu aż o 30 mm zmniejszył się rozstaw osi, przestrzeń w kabinie pasażerskiej została zachowana. Dodatkowo o kilka litrów wzrosła np. pojemność bagażnika. Poza tym na klientów czekała jeszcze jedna nowość. W sprzedaży obok hatchbacka i sedana pojawił się nowy wariant - mowa o nadwoziu typu kombi nazwanym przez Hondę Tourer.

Używane: Honda Civic IX - UFO, ale bardziej dopracowane

Dopracowanie walorów poprzednika oznacza mniej więcej tyle, że w przypadku używanej Hondy Civic IX ciężko mówić o rewolucji stylistycznej. Lepszym słowem służącym do opisania designu auta jest tu ewolucja. Japończycy wygładzili kształt UFO znany z poprzednika. Skutek? Karoseria nadal jest wyrazista, oryginalna i rzuca się w oczy, mimo wszystko szokuje w dużo mniejszym stopniu od poprzednika. To samo dotyczy zabiegów zastosowanych w kabinie pasażerskiej. Kierowca nadaj jest otoczony przez kokpit, który teraz otrzymał nowy panel sterowania radiem oraz analogowe zegary ukryte w tubach.

Zobacz również: Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Honda Civic IX w wersji hatchback i kombi jest autem wyjątkowo wręcz praktycznym. Miejsca w kabinie jest sporo, a do tego do dyspozycji pasażerów pozostaje jeden z większych bagażników w segmencie C. Model 5-drzwiowy zabiera na pokład od 477 do 1342 litrów. Wersja Tourer jest w stanie pomieścić już od 624 do 1668 litrów. W sedanie kufer liczy 440 litrów. Co więcej, inżynierowie postawili na system Magic Seats. W jego ramach można unieść siedzisko tylnej kanapy. W ten sposób powstaje przestrzeń, która powoduje że łatwiej jest przewieźć np. rowerek dziecięcy czy większe przedmioty ze sklepu budowlanego.

Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Kamil Fraszkiewicz

Honda Civic IX ma lepiej wykonane wnętrze!

Reklama

Ważną z zmianą w Civicu FK jest zastosowanie materiałów wykończeniowych lepszej jakości. W kabinie pojawiła się większa ilość miękkich plastików, a do tego konsola charakteryzuje się lepszym spasowaniem. Mimo wszystko Hondzie nadal zdarzyły się drobne wpadki. Kierowcy eksploatujący używane hatchbacki skarżą się np. na łatwe w uszkodzeniu uszczelki przy tylnych drzwiach - te uwalniają się z mocowań technicznych. Poza tym narzekania dotyczą osłony słupka B wykonanej z tworzywa sztucznego. Ta z czasem może zerwać się z zawiasów.

Japończycy są oszczędni podczas tworzenia palet silnikowych. Dlatego europejska oferta Hondy Civic IX składała się wyłącznie z pięciu motorów. Cennik otwierała jednostka 1.4 i-VTEC o mocy 99 koni mechanicznych. Przy przeciętnych osiągach to propozycja dla osób, którym zależy głównie na oszczędności. Hitem sprzedaży w kompakcie był motor 1.8 i-VTEC. Jednostka jest odpowiednio mocna, a do tego rozsądnie oszczędna. Rozpędza Hondę do pierwszej setki w 8,7 sekundy i spala w mieście jakieś 9 litrów benzyny. Wolnossące benzyniaki Hondy są wyjątkowo trwałe. Zastrzeżenia? Podczas jazdy na wysokich obrotach mogą spalać niewielkie ilości oleju. Ubytki wystarczy uzupełniać - to wszystko!

Zobacz również: Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Paleta Hondy Civic FK, czyli też diesle i wersja Type-R

W roku 2015 w gamie pojawił się Civic IX Type-R. W tym przypadku do napędu posłużył nowy silnik o pojemności 2 litrów. Otrzymał bezpośredni wtrysk i doładowanie. A to dało mu moc 310 koni mechanicznych i aż 400 Nm momentu obrotowego. Sportowe UFO to demon prędkości. Przyspiesza do 100 km/h już w 5,7 sekundy. Dodatkowo na razie ciężko o raporty mówiące o niskiej trwałości tej jednostki. Kupujący powinien jednak pamiętać o jednym - motor nie jest popularny, a to oznacza że ewentualne części zamienne będą dostępne wyłącznie w ASO.

Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Kamil Fraszkiewicz

Honda Civic FK to też silniki diesla. Początkowo w ofercie znajdował się motor 2.2 i-DTEC o mocy 150 koni mechanicznych. W roku 2013 został zastąpiony jednostką 1.6 i-DTEC o mocy 120 koni mechanicznych. Obydwa ropniaki są całkiem dynamiczne, a do tego potrafią jeździć na kropelce. I choć obydwa diesle okazują się trwałe, mają w sobie nowoczesny osprzęt w postaci turbosprężarki, precyzyjnych wtryskiwaczy czy koła dwumasowego. A to oznacza, że z czasem - czyli na ogół po pokonaniu jakiś 250 - 300 tysięcy kilometrów - będą wymagać ingerencji mechanika. Ingerencja ta z całą pewnością nie będzie tania.

Używane: Honda Civic IX - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.4 i-VTEC 99 KM 127 Nm 13,4 s. 170 km/h 5,9
1.8 i-VTEC 140 KM 174 Nm 8,7 s. 215 km/h 5,8
2.0 310 KM 400 Nm 5,7 s. 270 km/h 7,3
1.6 i-DTEC 120 KM 300 Nm 10,5 s. 207 km/h 3,7
2.2 i-DTEC 150 KM 350 Nm 8,5 s. 217 km/h 4,4

Honda podczas konstruowania zawieszenia Civica IX identycznie jak w poprzedniku postawiła na dwa typy tylnych osi. Sedan korzysta z wielowahaczy, hatchback ma belkę skrętną. Belka choć prosta, została dopracowana przez Japończyków. Przykład? Aby gwarantować lepszą sztywność i pewność prowadzenia otrzymała nowe i wypełnione płynem tuleje. Przednia oś pracuje za sprawą kolumn McPhersona. Honda Civic FK stabilnie zachowuje się na drodze. Ale też ma wyjątkowo bezproblemowe resorowanie. W zasadzie wcześniej niż po pokonaniu jakiś 250 tysięcy kilometrów nie wymaga ingerencji mechanika.

Zobacz również: Top 10: Najdłużej produkowane modele samochodów

Awarie Hondy Civic IX - to głównie drobiazgi!

Reklama

Używana Honda Civic IX nie jest samochodem mocno problematycznym. Powtarzające się usterki to w zasadzie drobiazgi, które w większości przypadków były usuwane jeszcze na gwarancji. Kierowcy mówią m.in. o korozji styków w płytce ogrzewającej lusterka boczne, głośno pracującej elektryce przednich szyb czy usterkach czujnika deszczu. Dodatkowo japoński kompakt ma dość miękki i podatny na zarysowania lakier, a w rzadkiej wersji Type-R charakterystyczne są problemy z wysprzęglikiem skrzyni biegów. Mechanizm przegrzewa się podczas jazdy.

Używany Civic FK to trwałe auto - do utrzymania go w dobrej kondycji często wystarczy już podstawowy serwis. A to świetna informacja dla nabywców. Szczególnie że oferta części zamiennych nie jest tak szeroka jak w przypadku Golfa czy Astry. Skutek? Poważne problemy zaczynają się w przypadku np. takich elementów jak koło dwumasowe w silniku diesla. Nowe w sklepie motoryzacyjnym kosztuje blisko 2800 złotych. Tak, to dużo. Z drugiej strony w ASO kierowcy przyjdzie zapłacić już 5 tysięcy złotych - prawie dwa razy więcej! Na co jeszcze uważać? Podczas eksploatacji Hondy warto postawić na dobre zabezpieczenia antykradzieżowe. Stosunkowo młody Civic IX to jeden z ulubieńców złodziejów.

Honda Civic Sport 1.8 142 KM

Kamil Fraszkiewicz

Używane: Honda Civic IX - sytuacja na rynku wtórnym

Honda podczas prezentacji dziewiątej generacji kompaktu postawiła na dobre wyposażenie. I tak wersje bazowe posiadały 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację i 16-calowe felgi aluminiowe. W topowych pojawia się m.in. kamera cofania, automatyczne wycieraczki, skórzana tapicerka, biksenony czy panoramiczny dach. Ceny używanych egzemplarzy Hondy Civic IX z początku produkcji starują od 28 - 30 tysięcy złotych. Za tą sumę kierowca kupi jednak głównie model napędzany dieslem, który pokonał do tej pory ponad 200 tysięcy kilometrów lub najsłabszego benzyniaka. Najmłodsze modele są wyceniane nawet na 70 tysięcy złotych. Droższe są jedynie warianty Type-R - ich ceny wynoszą od 90 do 110 tysięcy złotych.

Hondę Civic IX można podsumować dość krótkimi słowami. To samochód, na którym naprawdę można polegać! Choć już poprzednik nie był konstrukcją specjalnie problematyczną, w przypadku generacji FK ilość ewentualnych usterek tak naprawdę jest marginalna. A do tego jeżeli kupujący wybierze silnik 1.8 i-VTEC, dobrze wyposażoną wersję i zadba o regularny serwis, będzie mógł liczyć na niski wskaźnik utraty wartości.

Używane: Honda Civic IX - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 38 zł
  • filtr paliwa - od 48 zł
  • filtr kabinowy - od 12 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 552 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 561 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 101 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 70 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • łącznik stabilizatora - od 45 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 42 zł
  • amortyzator - od 195 zł
  • sprzęgło komplet - od 505 zł
  • koło zamachowe - od 2786 zł

Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Honda Civic Sport 1.8 142 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    21 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.