Kategorie

Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów

Piotr Czerniakowski
Mercedes klasy E jest wygodnym i efektownym autem, lecz zbyt "przekombinowanym" w zakresie elektroniki.
Mercedes klasy E serii W211 został wypuszczony na rynek w 2002 roku i był następcą wysłużonego modelu W210 (jego test można przeczytać tutaj). Samochód w porównaniu do poprzednika był dużym krokiem naprzód, zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym. Jedyne co łączy oba modele to podwójne, okrągłe reflektory z przodu.

Nadwozie Mercedesa klasy E

Samochód oferowany był w dwóch wariantach nadwozia: 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi. Stylistyka auta nie porywa, jednak nie ma się czemu dziwić. Auto tej klasy powinno się wyglądać przede wszystkim okazale i dawać do zrozumienia, z jakiej jakości produktem mamy do czynienia. Linia nadwozia nie już tak toporna i „pudłowata” jak to miało miejsce w przypadku poprzednika. Nie oznacza to jednak, że auto prezentuje się dynamicznie. To nadal duża, reprezentacyjna limuzyna, która ma służyć do wygodnego przemieszczania się, a nie do szpanowania na ulicy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Wnętrze Mercedesa klasy E

Reklama

Wnętrze auta prezentuje się okazale. Materiały wykończeniowe, tradycyjnie dla Mercedesa, są najwyższej jakości.  Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna.  Miejsca jest naprawdę dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu kabiny. Podróżowanie z kompletem pasażerów nawet na dłuższych trasach, nie będzie problemem. Bagażniki imponują pojemnością (sedan 540 l, kombi 690/1950l).

Wyposażenie jest bardzo bogate. W skład wchodzi ABS, BAS, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki nadokienne, pięć 3-punktowych pasów bezpieczeństwa z regulowanymi napinaczami, zintegrowane zabezpieczenie przed zderzeniem bocznym, czujniki przyspieszenia, czy też wskaźnik zużycia klocków hamulcowych.

Facelifting: Auto przeszło jeden lifting nadwozia i wnętrza w 2006 roku. Wzmocniono także silniki, a wersją E55 zastąpiono modelem E63.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Napęd Mercedesa klasy E

Paleta silników jest ogromna, zarówno jeśli chodzi o silniki benzynowe, jak i diesle.

Silniki benzynowe

Tytułem wstępu – nie polecamy najsłabszych jednostek. Nie dość, że nie dają sobie rady z ważącym co najmniej 1570kg autem, to nie pasują do prestiżu marki. Dobrą propozycją jest silnik o pojemności 2.6 l (E240) o mocy 177 KM. Rozpędza auto do 100 km/h w niecałe 9 sekund i pali średnio niecałe 10 litrów na 100 km. Jeśli chcemy poczuć trochę więcej mocy, warto pomyśleć nad jednostką 5.0l z modelu E500. Rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 6 sekund, a w dodatku pięknie brzmi (jest to silnik w układzie V8). Jeśli chcemy mieć rodzinną rajdówkę warto się rozejrzeć za modelem E55 AMG lub E63 AMG. Przyspieszenia w tych autach są fenomenalne, choć w kwestii prowadzenia ustępuje konkurencyjnemu BMW M5. Warto jednak dobrze się zastanowić zanim zdecydujemy się na kupno auta, ponieważ koszty serwisowania wersji AMG są o wiele wyższe od i tak już wysokich kosztów, jakie musimy ponieść w przypadku „cywilnych” wersji.

Zobacz też: Używane BMW Serii 1 – pełnoprawne BMW

Silniki diesla

 Wszystkie zostały wykonane w technologii Common-Rail. Już bazowa wersja E220 CDI o mocy 150 KM całkiem nieźle radzi sobie z autem. To zasługa przede wszystkim wysokiego momentu obrotowego, który wynosi 340 NM. Najbardziej polecany jest silnik 2.7l (E270) lub 3.0 (E320). Moc wynosi odpowiednio 177 i 204(lub 224 KM), zaś przyspieszenie 9 s i 7,7 s. Średnie spalanie oscyluje wokół 7 litrów, co jest przyzwoitym rezultatem.

Co polecamy?

Prestiż auta zobowiązuje, więc nie rozglądajmy się za najsłabszymi wersjami. Jazda takim pojazdem nie będzie nam również sprawiać przyjemności. W przypadku silników benzynowych, optymalnym rozwiązaniem jest silnik 2.6l. Jest w miarę dynamiczny i nie pali zbyt dużo. Faworytem wśród silników diesla jest wersja 3.2l o mocy 204 KM lub 224 KM. Silnik odznacza się świetną dynamiką, a pali niewiele więcej niż słabsze jednostki.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Jeśli chodzi o przeniesienie napędu, to oferowane były zarówno wersje z napędem na tył, jak i 4x4. Manualne skrzynie biegów miały 5 lub 6 przełożeń, zaś automat 5. Warto tu nadmienić, że nie trzeba się bać skrzyń automatycznych. Wręcz przeciwnie, są bardzo polecane.

Zawieszenie

Prowadzenie auta jest dość pewne, przy zachowaniu dobrego komfortu resorowania. Podwozie wykonano w technice wielowahaczowej. W produkcji wykorzystano stopy lekkie, co podnosi koszty obsługi.

Usterki Mercedesa klasy E

Silnik: Awarie układów filtra cząstek stałych w silnikach CDI. Może doprowadzić do zatarcia silnika. Awarie układów wtryskowych, także w dieslach.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Zawieszenie: Uważać trzeba na opcjonalny system zawieszenia pneumatycznego AIR-MATIC DC (w E500 oferowany w serii). Jest bardzo drogi w naprawach. Nietrwałe przednie zawieszenie (wahacze, końcówki drążków).

Nadwozie: Zdarza się korozja nadwozia i uszkodzenia lakieru.

Układ hamulcowy: Uwaga na awaryjny elektrohydrauliczny układ hamulcowy SBC. Psuł się na tyle często, że podczas przeprowadzania face liftingu zrezygnowano z jego stosowania.

Elektryka: Psujące się składane lusterka. Awariom ulega także multimedialny Command oraz inne elementy „elektryki”.

Ceny części Mercedesa klasy E :

Wahacz przedni: 900 zł

Amortyzator przedni: 445 zł

Klocki hamulcowe przednie: 220 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 470 zł

Sprzęgło: 2200 zł

Reflektor przedni: 1300 zł

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Podsumowanie - Mercedes klasy E

Zalety: komfort jazdy, wyciszenie wnętrza, przestronne wnętrze, dobre właściwości jezdne, szeroka gama silników

Wady: przesadne „naszpikowanie” elektroniką, koszmarne koszty serwisowania i napraw, problemy z korozją.

Mercedes klasy E jest wygodną, reprezentacyjną limuzyną, którą można kupić już za wartość auta miejskiego (3 klasy niżej). Samochód wykonano przy użyciu dobrych materiałów. Silniki i prowadzenie auta również jest bez zarzutu. Przed kupnem trzeba jednak zastanowić się, czy stać nas na taki luksus. Koszty, jakie nas czekają w razie awarii, mogą niebezpiecznie zbliżyć się do kosztów zakupu.

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.