REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Robert Kuśpiel
fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo 166 od początku produkcji pobudzało zmysły miłośników motoryzacji, stając się jednocześnie ciekawą alternatywą dla luksusowych limuzyn.

Największa włoska limuzyna jest mniej popularnym autem niż model 156. Jest to flagowy, najbardziej okazały model Alfy Romeo. W porównaniu do kanciastej poprzedniczki - modelu 164 wypada wręcz rewelacyjnie. Model 166 był produkowany w latach 1998 – 2007. A podczas 9 lat produkcji 166 została poddana face liftingowi w 2003 roku. Nie były to zmiany bez znaczenia. Na pewno wyeksponowano stylistykę nadwozia. Odmłodzona Alfa 166 zaczęła znacznie lepiej wypadać na tle konkurencji.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Alfie Romeo 166

REKLAMA

Poza wyglądem zostało zmodernizowane zawieszenie, wnętrze oraz zmodyfikowana gama silników. Auto z Turynu było produkowane w jednej wersji nadwozia – sedan. Jak na topową limuzynę włoskiego producenta, może pochwalić się stosunkowo pojemnym bagażnikiem. 490 litrów w sedanie to jest zadowalająca ilość miejsca. Chcąc podróżować takim autem wystarczy mieć 8 000 złotych – tyle kosztują egzemplarze z początku produkcji. Model po faceliftingu można kupić za około 22 000 złotych. Egzemplarze z końca produkcji to koszt rzędu 33 000 a nawet 45 000 złotych.

Mogłoby się wydawać, że Alfa jest autem idealnym. Jednak rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Włoska marka kojarzy się praktycznie każdemu z awaryjnymi samochodami. Okazuje się, że jest to prawda. Nie ma praktycznie takiego elementu w aucie, który by nie przysparzał problemów. Naprawy są bardzo drogie i w przypadku zakupu auta z początku produkcji, mogą być większe niż połowa wartości auta.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E46: opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak analizując wszystkie modele Alfy Romeo to można zdecydowanie stwierdzić, że jedynym modelem, który podejmuje jakąkolwiek „walkę” z tym stereotypem jest właśnie 166. Można go uznać za najmniej awaryjny egzemplarz Alfy Romeo. Oczywiście nie jest to regułą, że każda Alfa Romeo 166 się psuje. Można trafić na bardzo dobrze zadbany i utrzymany egzemplarz.

Jaki silnik wybrać?

Jeśli zdecydujemy się na zakup Alfy to na pewno nie rozczarujemy się pod względem wyboru odpowiedniej wersji silnikowej. Rzadko, który samochód generował taką moc z danej pojemności silnika, biorąc pod uwagę początek produkcji – 1998 rok. Śmiało można powiedzieć, że Alfa 166 poniżej „dziesiątki” nie schodzi. Najwolniej rozpędza się Diesel 2.4 136 KM, potrzebuje 9.9 sekundy. Alfa 166 najszybciej przyspiesza z silnikiem 3.2. Potrzeba zaledwie 7.4 sekundy, żeby auto ważące 1500 kg osiągnęło 100 km/h.

Zobacz też: Używany MG Rover 75: opis modelu

Silniki benzynowe

2.0 150/155 KM – podstawowy silnik w modelu 166. O 0.1 sekundy szybciej przyspiesza niż 2.4 JTD 136 KM. Mimo wszystko silnik zbyt słaby jak na takie auto. Spalanie na poziomie 9 – 11 litrów.

2.0 Turbo 205 KM – bardzo atrakcyjna oferta na rynku aut używanych. Moc rzędu 205 KM bardzo dobrze radzi sobie z takim autem. Duża przyjemność z jazdy. Przyspieszenie na poziomie 8 sekund. Spalanie około 11 litrów. Silnik godny polecenia. Bardzo dobry stosunek mocy do spalania.

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

2.5 188/190 KM – Ciężko uznać ten silnik alternatywą dla jednostki 2.0T. Więcej pali, wolniejszy, mniejsza moc. Jednak na pewno tańszy w zakupie niż silnik turbodoładowany. Spalanie około 12 – 13 litrów.

3.0 220/226 KM – Zdecydowanie szybkie auto. Bardzo dobre przyspieszenie 7.9/7.9 do „setki”. Dobra alternatywa dla 2.0T jednak nie pod względem spalania, które jest na poziomie 12 – 15 litrów.

3.2 240 KM – komentarz dotyczący spalania jest zbędny. Nikt nie kupuje takiego auta po to, żeby liczyć każdy litr. Radość z jazdy tym autem jest bardzo duża. Mocny silnik, najszybszy z całej gamy. Polecamy dla miłośników Alfy z „wielkim sercem”.

Silniki Diesla

Zobacz też: Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

2.4 JTD 136KM – najsłabszy silnik wysokoprężny. Spalanie na poziomie 7 litrów. Silnik uważany za awaryjny, jak wszystkie odmiany tego silnika. Jeśli już chcemy ryzykować taką jednostkę to najlepiej wersję 150KM. Silnik produkowany do 2001 roku.

2.4 JTD 140/150 KM – następca silnika 136. Zbyt dużej różnicy nie odczujemy jednak silniki uważane za mniej awaryjne. Spalanie na poziomie 7 litrów. Warto przemyśleć zakup

2.4 JTD 175/185 KM – najmocniejsze Diesle. Duża przyjemność z jazdy tym autem. Moment obrotowy rzędy 385Nm daje miłe odczucia. Jednostki montowane w autach po liftingu. Spalanie na poziomie 7 – 8 litrów. Zdecydowanie najlepszy wybór jeśli kupujemy model po liftingu i do tego z silnikiem Diesla.

Usterki

Alfa Romeo 166 wymaga szczególnej dbałości i przestrzegania rygoru serwisowego. Niezadbany egzemplarz prawie na pewno będzie źródłem wielu kłopotliwych usterek, dlatego w tym przypadku koniecznie należy sprawdzić silnik i zawieszenie. Również elektronika potrafi dostarczyć wielu problemów.

Zobacz też: Używany Subaru Forester I, II i III: opis modeli

Jaką wersję wybrać?

Wśród silników benzynowych polecamy wersję 2.0 turbodoładowaną o mocy 205 KM. Ewentualnie 3.2, które legitymuje się mocą rzędu 240 KM. Jeśli chcemy Diesla to w wariancie przed liftingiem najlepiej wersja 140/150 KM. W autach po liftingu tylko polecamy 2.4 JTDm o mocy 185KM.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem:

Silnik – sprawdzamy wycieki, słuchamy czy równo pracuje, czy nie wydaje dziwnych dźwięków.

Nadwozie – nie powinno być większych problemów z korozją.

Zawieszenie – zdecydowanie drogie w naprawie. Kupując auto warto udać się na stację diagnostyczną w celu kontroli.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Elektryka – awarie elektryczne potrafią być o wiele trudniejsze do naprawienia niż inne elementy w aucie.

Ceny części:

Przepływomierz – 90zł

Zestaw naprawczy tylnego wahacza – 180zł

Turbosprężarka 2.4 JTD 140KM – 900zł

Zobacz też: Land Rover Discovery I i II

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

REKLAMA

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA