Kategorie

Test Peugeot 3008 Allure: ABC komfortu

Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
„Czy on ma napęd na cztery koła?” zagadnął mnie pan po pięćdziesiątce pod marketem. Dopiero co odebrałem auto do testu i byłem nieco zaskoczony. Udałem, że kluczyki wypadły mi z ręki.

Stałem przy bagażniku, więc schylając się ukradkiem zajrzałem pod spód auta. Belka skrętna. „Nie, nie ma, ale i tak daje radę” odpowiedziałem i zamyśliłem się. Peugeot 3008 to wprawdzie crossover, ale nie wygląda na terenówkę. Jak podwyższony hatchback, ale nie tylko wyżej zawieszony. Odległość od podłogi do dachu jest również większa niż w zwykłym kompakcie. Typowa dla marki stylistyka nadaje nadwoziu lekkości. Prawdziwe gabaryty auta zdradzają po chwili obserwacji większe blaszane powierzchnie drzwi i spora atrapa chłodnicy szczerząca się chromowanym kraciastym fiszbinem. Terenową stylizację podkreślają srebrne elementy pod progami i zderzakami.

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Wnętrze auta jest przestronne, co w testowanym egzemplarzu podkreślała jeszcze jasna tapicerka i panoramiczny szklany dach. Pasażer oddzielony jest od kierowcy potężnym panelem środkowym kończącym się dopiero nawiewami dla tylnych miejsc. Żeby nie czuł się nieswojo ma do dyspozycji uchwyt - zupełnie, jak w rasowej terenówce. Za sterami tego auta można się poczuć jak za wolantem myśliwca. Szczególnie, że nad zegarami tuż pod szybą jest wyświetlacz typu HUD, spotykany dotąd tylko w samolotach i autach najwyższej klasy. Nie rzuca jednak danych bezpośrednio na szybę, tylko na szklany element, który można schować wyłączając ten system, bo może nie każdemu coś takiego pasuje. W każdym razie prócz prędkości mogą się tam również pokazywać ostrzeżenia radaru pokładowego (o zbyt dużym tempie zbliżania się do jadącego przed nami auta).

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Deska rozdzielcza ma bardzo dobrze przemyślany układ, a sam wygląd robi potężne wrażenie. Są duże gałki, są ciekawie pogrupowane zespoły przycisków, szczególnie rządek chromowanych hebelków na zwieńczeniu kokpitu. Na klasycznych podwójnych zegarach wygospodarowano dodatkowe miejsce na kontrolki, dzięki czemu całość jest bardziej czytelna. Wśród materiałów wykończeniowych króluje tu skóra - w większości ekologiczna - nawet na desce rozdzielczej i podszybiu. Fotele i kierownica mają zakres regulacji umożliwiający odnalezienie się w aucie osobom o niewielkim wzroście. Natomiast dla tych, którzy mają więcej niż metr osiemdziesiąt nie zabraknie miejsca, także nad głową.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Sprzęt audio-video sygnowany przez JBL gra potężnie zarówno z płyt muzycznych, jak i podczas odtwarzania filmów - oczywiście tylko na postoju, bo ekran wyłącza się po ruszeniu, żeby nie rozpraszać kierowcy. Na wypadek gdyby nie wszyscy pasażerowie chcieli delektować się wrażeniami dźwiękowymi przewidziano dwie pary słuchawek bluetooth. Do sprzętu pokładowego można podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku i obrazu, co w przypadku ekranów zamontowanych w zagłówkach foteli jest wręcz koniecznością, gdyż nie mają połączenia z jednostką centralną - mogą tylko odtwarzać z tego, co podłączy się przez gniazda RCA przy pasażerach tylnej kanapy. Warta pochwały jest wyjątkowo prosta w obsłudze nawigacja i to, że główny ekran można pochylać albo zupełnie złożyć.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Tym, co wyróżnia 3008 na tle innych aut jest liczba schowków i możliwości dostosowania auta do sytuacji, w której jest używane. Niezliczona liczba kieszonek, siateczek, skrytek - pod podłogą i w desce rozdzielczej, nawet pod kierownicą to jedno, ale funkcjonalność wnętrza powiększa też możliwość składania przedniego siedzenia i zamienienia go w stolik, a także zamykany otwór za podłokietnikiem asymetrycznie dzielonej i składanej kanapy. Można tu przewozić naprawdę długie rzeczy, z czym u konkurencji jest kłopot, nawet w autach kombi. Łatwo też się ładuje gabaryty, gdyż crossover Peugeota dysponuje rozkładaną burtą bagażnika - na której zresztą można sobie siadać - wytrzymuje 200 kg. Mniejsze przedmioty, żeby nie ganiały się po całym tyle, swobodnie mieszczą się pod wyrównującą poziom burty i oparć złożonych siedzeń solidną półką - podłogą.

Nadwozie zasługuje na najwyższą ocenę - a co z podwoziem? Prześwit jest spory, więc zachodzi podejrzenie, że auto nie prowadzi się tak gładko, jak zwykły kompakt. Ale nie! Stosunkowo twarde zawieszenie i szerokie, niskoprofilowe opony, choć nie do końca kompatybilne z polskimi drogami sprawiają, że jadąc szybko nawet w zakrętach nie ma się żadnego problemu z utrzymaniem toru jazdy. Nie huśta, nie podbija, nie przestawia. Silnik wysokoprężny 2.0 zamontowany w testowanej wersji dysponuje potężnym momentem obrotowym i mocą 150 KM, której dystrybucję ułatwia sześciobiegowa przekładnia z płynnie i lekko chodzącym lewarkiem. Dynamiczne przyspieszanie i wyprzedzanie nawet z pełną obsadą na pokładzie nie sprawia problemów w żadnych warunkach - w tych ekstremalnych pomaga sprawnie i dyskretnie działający system kontroli trakcji.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Testowany Peugeot 3008 w wersji Allure i z dodatkowym wyposażeniem - między innymi JBL, pakiet Vision, radary i czujniki - kosztuje 137 500 zł. Cena spora, ale za tę jakość oraz tak ciekawe, praktyczne i podwyższające poziom bezpieczeństwa elementy dodatkowego wyposażenia warto tyle zapłacić. Wersja podstawowa to wydatek 71 700 złotych. Posiada silnik benzynowy 1.6 o mocy 120 KM i długą listę wyposażenia. Samochód nie rzuca się specjalnie w oczy, ale to, co sobą reprezentuje naprawdę robi duże wrażenie. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bok, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - fotele, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - zegary, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - kokpit, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - silnik, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - przód, fot. Maciej Medyj
Peugeot 3008 - tył, fot. Maciej Medyj
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.