REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota IQ: Pudełko dla czworga

Toyota IQ przód
Toyota IQ przód

REKLAMA

REKLAMA

Czy mały samochód może być jednocześnie duży? Oczywiście, wystarczy pomyśleć o paru aspektach wpływających na komfort. Inteligentne rozwiązanie to recepta na sukces.

REKLAMA

IQ to najmłodsze, choć nie najmniejsze dziecko Toyoty. Zalicza się do aut miejskich, choć z większością konkurentów ma wspólną tylko długość. Jej wysokość (1500 mm) i szerokość (1680 mm) jest porównywalna z tą spotykaną dopiero w klasie kompakt. Kolejne znaki rozpoznawcze IQ to duży rozstaw osi (2000 mm przy całkowitej długości auta 2985 mm), spore koła, krótka maska i wysoko poprowadzona linia okien. Pudełkowaty, ale nowoczesny kształt kojarzy się z pojazdami przeznaczonymi na japoński rynek - na pewno zwraca na siebie uwagę.

REKLAMA

Wnętrze podporządkowane jest maksymalizacji przestrzeni, więc trudno w nim znaleźć wydatne i mięsiste kształty. Zastosowane materiały są wysokiej jakości, ale wyposażenie ascetyczne. Dość wspomnieć, że wskazania radioodtwarzacza i komputera pokładowego skupiono w jednym małym wyświetlaczu obok pełnowymiarowego prędkościomierza i niewielkiego obrotomierza. Sterowanie zestawem audio odbywa się tylko przyciskami na kierownicy, a klimatyzacją, która ma osobny wyświetlacz - centralnym, wielofunkcyjnym pokrętłem. W jego okolicy rozmieszczono pozostałe klawisze obsługi. W górnej części kokpitu jest jeszcze jeden panel kontrolek, w miejscu którego może się znaleźć ekran nawigacji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota IQ

Przednie fotele są dużo bardziej wygodne, niż wydają się na pierwszy rzut oka. Brak standardowego schowka przed pasażerem umożliwia dosunięcie jego fotela bliżej deski rozdzielczej, dzięki czemu w IQ mieszczą się swobodnie trzy dorosłe osoby i jedno dziecko. Natomiast bagażnik w małej Toyocie praktycznie nie istnieje - 32 litry. Można w nim schować tylko drobne przedmioty typu torba z laptopem. Właściwie schować to złe słowo, bo żeby ukryć bagaż pod tylną klapą trzeba zamontować dopinaną na napy płachtę, co jest czasochłonne i nie zawsze możliwe. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń transportowa jest już spora, możliwa do zamaskowania wspomnianym kawałkiem materiału.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Napęd IQ w testowanej wersji składał się z litrowego, trzycylindrowego silniczka o mocy 68 KM oraz automatycznej, bezstopniowej przekładni CVT. Ekonomiczność i wygoda. Silnik wprawdzie pali nieco więcej przy takiej skrzyni (w mieście nawet pół litra więcej), ale komfort użytkowania jest bezcenny. Szczególnie w korkach - nie trzeba wciąż wrzucać jedynki na przemian z luzem katując sprzęgło. Ponadto skrzynia CVT, rzadko jeszcze stosowana w samochodach, a szeroko w skuterach i ATV, jest lekka i trwała. Jej obsługa polega tylko na okresowej wymianie pasa przekładniowego.

Dzięki dużemu rozstawowi kół i osi IQ prowadzi się lekko i pewnie, ma bardzo małą średnicę zawracania, a w szybciej pokonywanych zakrętach zachowuje się stabilnie. W zachowaniu pełnej kontroli, co mieliśmy okazję sprawdzić w zimowych warunkach, pomaga odpowiednio reagujące systemy bezpieczeństwa czynnego: ABS + EBD + BA + VSC + TRC (cokolwiek to znaczy). Precyzyjny układ kierowniczy ma jednak zbyt silne wspomaganie. W zakresie bezpieczeństwa biernego mamy pasy z napinaczami i aż 9 poduszek i kurtyn powietrznych.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Wszystkie zachwyty się kończą, gdy spojrzymy w cennik. Testowana wersja Sol z przekładnią CVT kosztuje 64200 zł. Wersja podstawowa Luna z przekładnią manualną to wydatek 54800 złotych. Przełomowe auto Toyoty nie ma konkurencji - ani w postaci dwumiejscowego Smarta, ani nawet na własnym gruncie w postaci czteromiejscowej Aygo. Nie da się z nimi porównać, kiedy weźmie się pod uwagę stosunek komfortu do długości. Jednak cena jest zbyt wygórowana, żeby wróżyć sukces sprzedażowy w naszym kraju, gdzie podstawą jest wciąż 500 litrowy bagażnik.

Toyota IQ bok
Toyota IQ bok
Toyota IQ bok
Toyota IQ kierownica
Toyota IQ tablica przyrządów
Toyota IQ wnętrz
Toyota IQ fotel kierowcy
Toyota IQ wnętrze
Toyota IQ bagażnik
Toyota IQ silnik
Toyota IQ przód/bok
Toyota IQ bok
Toyota IQ bok/tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA