| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Jaki silnik i którą wersję wyposażeniową nowej Toyoty Avensis Touring Sports wybrać? W naszym poradniku zakupowym opisujemy wersje silnikowe i wyposażnia oraz podpowiadamy, który zestaw jest optymalny.

Zobacz też: Toyota Verso 2016

Jednostki wysokoprężne

Podstawowym źródłem napędu wśród jednostek wysokoprężnych jest silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 112 KM oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie do 1750 do 2250 obr./min. Według danych producenta 112 konny Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. Ponadto zużywa 5,1 l oleju napędowego na 100 km w ruchu miejskim, 3,7 l/100 km poza miastem i 4,2 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Niestety jest aż o 16 tys. zł droższy od podstawowego silnika benzynowego. Ceny Toyoty Avensis Touring Sports z opisywaną jednostką napędową startują od 108 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto w najuboższej wersji wyposażeniowej Active.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Drugą dostępną wysokoprężną jednostką napędową jest silnik 2.0 D-4D rozwijający moc maksymalną 143 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Według danych katalogowych 143 konny Avensis kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

Jak podaje producent, zużycie paliwa w ruchu miejskim to w przypadku dwulitrowego silnika Diesla - 5,7 l na 100 km w ruchu miejskim, 4 l /100 km w trasie oraz 4,6 l na 100 km w cyklu mieszanym. Żeby stać się właścicielem egzemplarza napędzanego opisywanym silnikiem trzeba wydać minimum 125 900 zł. Oznacza to, że dwulitrowy silnik Diesla jest droższy aż o 23 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej.

Przeczytaj test Toyoty Avensis Touring Sports 2.0 D-4D

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Który silnik wybrać?

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do osiągów warto skłonić się ku zakupowi wersji z benzynowym silnikiem 1,8 l z manualną przekładnią. Zakup wersji wysokoprężnej ma sens tylko w przypadku, gdy nabywca pokonuje rocznie bardzo dużo kilometrów (powyżej 40 tys. km rocznie). W takim przypadku można rozważyć zakup wersji dwulitrowej silnika D-4D, która świetnie sprawdzi się podczas podróży w trasie, także z pełnym obciążeniem.

Zobacz też: Nowa Toyota Prius 4 generacji: wydajniejsza i bardziej oszczędna

Toyota Avensis Touring Sports - wersje wyposażenia

Toyota Avensis Touring Sports jest dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych – Active, Premium oraz Prestige. Wybór której jest optymalny?

W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji Active wchodzą m.in.:

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 26.04.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?
Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »