Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Tomasz Korniejew
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Najnowsza generacja Toyoty Aygo dzięki znajdującym się w ofercie wersjom specjalnym wygląda bardziej awangardowo niż poprzedniczka. Co kryje się pod wyrazistym nadwoziem?

Za nietuzinkowy wygląd najnowszej Toyoty Aygo w dużej mierze odpowiadają oryginalne barwy nadwozia, w tym charakterystyczny X namalowany na przednim pasie, nazwany przez Toyotę X Grill.

W zależności od wersji wyposażeniowej i fantazji kupującego, producent zaoferował sporo możliwości personalizacji wyglądu zewnętrznego, choć nie są one aż tak liczne jak. np. w Oplu Adamie.

Niemniej ciekawy sposób malowania nadwozia i łączenie dwóch kolorów dają interesujący efekt i skutecznie wzbudzają zainteresowanie miejską Toyotą.

Zobacz też: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – wnętrze

W porównaniu do Aygo poprzedniej generacji we wnętrzu sporo się zmieniło. Mimo że gdzieniegdzie zachowano lakierowaną blachę, przedział pasażerski jest wykończony materiałami wyższej jakości i staranniej niż wcześniej.

Centralnym punktem na uporządkowanym kokpicie jest dotykowy, kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota X-Touch dostępny w uboższej wersji za dopłatą 1300 zł w pakiecie z kamerą cofania.

Cieszy spora ilość przestrzeni dostępnej w przedniej części kabiny oraz wygoda foteli. Kierowca Aygo, nawet wysoki będzie się czuł za kierownicą komfortowo i bez trudu odnajdzie optymalną pozycję.

Nieco gorzej sprawa dostępnej przestrzeni wygląda po zajęciu miejsca na tylnej kanapie. Wysocy pasażerowie będą zawadzać kolanami o oparcia przednich foteli, mogą też zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Aygo nie należy do największych, ma pojemność 168 l. Jego pakowanie z jednej strony utrudnia stosunkowo wysoki próg, ale ułatwiają tylne drzwi i możliwość złożenia oparć tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Aygo znajduje się jedna jednostka napędowa. Wolnossący trzycylindrowy silnik benzynowy o nieznacznie większej niż w modelu poprzedniej generacji mocy maksymalnej - 69 KM dostępnych przy 6000 obr./min. oraz nieznacznie większym dostępnym momencie obrotowym - 95 Nm przy 4300 obr./min.

Po przejechaniu kilkuset kilometrów w ruchu miejskim najnowszą Toyotą Aygo nietrudno wyczuć, że japoński mieszczuch jest bardziej komfortowy od poprzednika. Choć silnik mógłby być lepiej wyciszony, jazda Aygo jest komfortowa. Mimo krótkiego rozstawu osi, wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko a auto nie ma tendencji do nieprzyjemnego podskakiwania na poprzecznych nierównościach.

Co więcej, mała Toyota prowadzi się bardzo przewidywalnie. Podczas jazdy po ciasnych zakrętach kierowcy udaje się odpowiednio wcześniej przewidzieć, kiedy wkracza podsterowność.

Podczas codziennej miejskiej eksploatacji niewątpliwą zaletą okaże się niewielki promień skrętu i dobra widoczność we wszystkich kierunkach.

Z kolei podczas próbnych jazd na obwodnicy stwierdziliśmy, że szkoda że producent nie oferuje w pojeździe tempomatu. Za to zaskoczeniem okazała się spora elastyczność małego silnika. Ponadto długie przełożenia pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów sprawiają, że podróżując samochodem z prędkością około 120 km/h na piątym biegu, we wnętrzu wciąż nie jest zbyt głośno.

Silnik Aygo okazał się oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim zużywał około 6 l benzyny na 100 km.  Z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadało do poniżej 5 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi Spacestar 1.2

Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM – podsumowanie

Za podstawową wersję wyposażeniową Toyoty Aygo trzeba zapłacić 34 900 zł (33 900 zł za wersję 3d). Przy czym w najtańszej odmianie nie znajdziemy nawet dzielonego oparcia tylnej kanapy.

Dlatego osoby, które oczekują od Aygo więcej praktyczności powinny się skupić na odmianie X-Play, kosztującej 40 900 zł. Tam oprócz dzielonego oparcia tylnej kanapy znajdziemy m.in. ciekawsze wykończenie wnętrza i atrakcyjniejszą stylizację zewnętrzną, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, klimatyzację manualną, centralny zamek, czy skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów.

Ponadto w droższej opcji można dokupić za 2500 zł system nawigacji satelitarnej, czy za 1300 zł system multimedialny Toyota X-Touch z kamerą cofania. Nieźle.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM - dane techniczne

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 5d
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 69 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 168/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 345,5/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 34 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM
Toyota
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.
    Dziecko w rozgrzanym samochodzie? Kolejny przypadek...
    Dziecko w rozgrzanym samochodzie? Choć o zostawianiu dzieci w autach latem mówi się od lat, takie przypadki nadal się zdarzają. Oto przykład z Zatoru.
    Koszty w transporcie drogowym. Co i ile kosztuje w roku 2022?
    Koszty w transporcie drogowym? Aż 40 proc. wydatków firm transportowych to obecnie paliwo. A to dopiero pierwszy z filarów wydatków.
    Kontrole autokarów przed wyjazdem na kolonie. Lista punktów
    Kontrole autokarów przed wyjazdem na kolonie to jeden z kluczy bezpiecznego wyjazdu na wakacje. Gdzie można sprawdzić autobusy? Lista punktów.
    Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
    Bateria samochodu elektrycznego? Z czasem ulegną usterce. Dlatego Volkswagen już dziś organizuje Centra Napraw Akumulatorów w Polsce.
    Gwarancja na używanego Lexusa. Tak i to darmowa!
    Gwarancja na używanego Lexusa? Lexus Relax to nowy program ochrony. Kupujesz używany model, robisz przegląd w ASO i dostajesz rok gwarancji.
    Co się stało na autostradzie? To wypadki. Coraz więcej wypadków!
    Co się stało na autostradzie? To często zadawane pytanie. Odpowiedź przynoszą statystyki. Ilość wypadków na autostradzie wzrosła o 28 proc.
    Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
    Jakie powinny być opony do traktora? W Polsce mamy 1 milion 444 tys. traktorów! To zatem ważne pytanie. Poszukajmy odpowiedzi na nie.
    Ograniczenia prędkości w Polsce na różnych typach dróg
    Ograniczenia prędkości w Polsce? Ciężko jednym zdaniem odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od pojazdu i typy drogi. Oto co mówią przepisy.