Kategorie

Hyundai ix20 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

Hyundai oferuje przyzwoitą ilość wariantów konfiguracyjnych. Co prawda nie ma szaleństwa, ale prawie każdy znajdzie coś dla siebie. Ix20 ma tylko jedną wersję nadwoziową, do której można wybrać 4 silniki (po dwa benzynowe i wysokoprężne) i pięć wersji wyposażeniowych.

Wersje nadwoziowe:

Hyundai ix20 nie daje żadnego wyboru – dostępne jest tylko 5-drzwiowe nadwozie w stylu minivana.

Co wybrać?

Nie ma w czym wybierać – wariant jest tylko jeden. Ceny od 44 900 zł

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix20

Silniki:

Benzynowe:

1,4 CVVT 90 KM – podstawowy silnik benzynowy. Wersja z tym silnikiem jest najtańsza, jednocześnie gwarantując wystarczające osiągi do poruszania się po mieście. Poza miastem – przydałaby się trochę lepsza dynamika. Dobry wybór dla oszczędnych – ze względu na niskie koszty zakupu i niewielkie spalanie. Ceny od 44 900 złotych.

1,6 CVVT 125 KM – dopłacając 2 500 zł dostajemy mocniejszą jednostkę benzynową. Najdynamiczniejszy spośród oferowanych silników – jednak do szybkiego przyspieszania potrzebuje wysokich obrotów. Przy spokojnej jeździe pali o około 0,5 litra więcej niż słabszy benzyniak. Ceny od 53 900 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Diesle:

1,4 CRDi 77 KM – najbardziej „ociężały” spośród dostępnych silników. Zdecydowanie nie polecam – auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w tempie trochę wolniejszym od żółwia. Niskie spalanie nie jest w stanie zrekompensować tej wady. Cena od 50 900 zł.

1,4 CRDi 90 KM – jeśli musisz mieć diesla to wybierz tego. Jest 2 tysiące droższy od słabszej wersji, ale za to ma moc wystarczającą do sprawnego poruszania się w ruchu ulicznym. Cena od 59 400 zł (silnik nie jest dostępny z najtańszą wersją wyposażeniową).

Co wybrać?

Zdecydowanie najciekawszą opcją jest benzynowy silnik 1.6 łączący dobre osiągi z umiarkowanymi kosztami utrzymania i zakupu.

Wyposażenie

Classic – podstawowa wersja, dostępna tylko z dwoma słabszymi silnikami. Trudno nazwać ją „golcem” bo decydując się na nią otrzymujemy sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, centralny zamek i elektrycznie regulowane przednie szyby, ale według dzisiejszych standardów jest to standard. Dla większości kierowców będzie to za mało – oferta zadowoli tylko najbardziej oszczędnych. Cena od 44 900 zł

Classic „+” – za dodatkowych 6 500 zł dostaniemy (ponad standard Classic) autoalarm, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy oraz odtwarzacz CD ze sterowaniem w kierownicy. Cena tego pakietu nie jest bardzo atrakcyjna ale decydując się na tą opcję dostaniemy auto, które posiada wszystko co niezbędne w pojeździe tej klasy. Ceny od 51 400 zł.

Comfort – za kolejne 4 500 zł (w stosunku do Classic „+”) otrzymujemy dodatkowo kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację tylnych szyb, trochę detali stylistycznych (m.in. skórzane obszycie kierownicy) i kilka rozwiązań ułatwiających przewóz bagażu. Trochę drogo, ale pakiet warty zainteresowania. Ceny od 55 900 zł.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Style – wykładamy następne 5 500 zł (do wersji Comfort) i dostajemy w zamian czujnik deszczu, podgrzewane siedzenia, 16-calowe alufelgi, lampy doświetlające zakręty, skórzane fotele i fotochromatyczne lusterko. Pakiet dla miłośników gadżetów. Ceny od 61 400 zł.

Premium – topowy wariant – jeśli chcemy się nim cieszyć, to musimy liczyć się z wydatkiem minimum 68 400 zł. Co dostajemy za tak duże pieniądze? Wszystko to co w wersji Style oraz nawigację, kamerę cofania, czujnik ciśnienia w oponach, składane elektrycznie lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz bardzo atrakcyjne niebieskie podświetlenie zegarów. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że winduje to cenę auta do poziomu zarezerwowanego dla dużo większych aut.

Co wybrać?

Najciekawiej prezentuje się wersja Comfort i to ją właśnie polecamy jako najlepszy wybór.

Optymalny wybór:

Polecam: Hyundai ix20 1,6 CVVT 125 KM w wersji Comfort z manualną skrzynią biegów. Cena za ten samochód to 58 400 zł.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.