Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus LS600h L

Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Lexus LS łączy w sobie wszystko, co w tej chwili japoński producent ma najlepszego do zaoferowania. W wersji L, czyli dłuższej o 12 cm od standardowej, jest przeznaczony dla nabywców, którzy na co dzień korzystają z usług kierowcy. W naszym teście Lexus LS 600h L, hybryda o mocy 445 KM.

Podstawowa odmiana Lexusa LS 600h ma długość 509 cm i kosztuje 545 500 zł. Wersja 600h L jest o 12 cm dłuższa i kosztuje 633 500 zł. Na redakcyjny parking trafiła dłuższa odmiana modelu LS, w najobficiej wyposażonej wersji Superior. Cena? 722 900 zł.

Te kwoty robią wrażenie na większości przeciętnych „zjadaczy chleba”. Ale, trzeba zauważyć, że mimo abstrakcyjnie wysokich jak na polskie realia cen, sunący ulicami LS nie kłuje w oczy efekciarstwem. Zdecydowanie nie jest to propozycja dla nuworyszy, którzy nie lubią pozostawiać wątpliwości odnośnie zasobności swoich portfeli.

Ponad pięciometrowy sedan, którego nadwozie zostało przyozdobione chromowanymi listwami jest dyskretny, w efekcie przykuwa wzrok jedynie spostrzegawczych fanów motoryzacji.

Test Lexus LS600h L

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Przepych?

Przedział pasażerski Lexusa LS600h jest przepastny. Materiały użyte do wykończenia są najwyższej próby. Fotel kierowcy jest obszerny i bardzo wygodny. Ma także duży zakres regulacji (w kilkunastu kierunkach), jest podgrzewany i wentylowany. Nikt, kto będzie musiał spędzać na nim wiele godzin nie powinien narzekać na dyskomfort.

Na szczycie konsoli centralnej wygospodarowano miejsce na olbrzymi wyświetlacz (przekątna 12,3 cala) systemu pokładowego. Obsługuje się go poprzez dżojstik zlokalizowany na tunelu środkowym. Trzeba przyznać, że grafiki wyświetlane na ekranie wyglądają archaicznie, a żeby się poruszać sprawnie po meandrach systemu pokładowego należy poświęcić na to dłuższą chwilę. Europejscy producenci oferują przyjaźniejsze dla użytkownika systemy.

Choć, jak w każdym innym pojeździe kierowca ma w zasięgu ręki elementy sterujące każdym systemem zainstalowanym w samochodzie, trzeba pamiętać, że w tej wersji Lexusa to pasażer podróżujący z tyłu po prawej stronie jest najważniejszy. Dlatego w podłokietniku tylnej kanapy zainstalowano obszerny panel sterujący radiem i różnymi funkcjami podnoszącymi komfort podróżowania. Jest się czym „bawić”.

Wersja Superior została wyposażona we wszystkie pozycje z listy opcji przewidzianych dla tego modelu. Dopłaty będzie wymagał ewentualnie lakier (7200 zł). Można też wybierać spośród rodzajów skórzanych tapicerek, ale to nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych.

Test Lexus LS600h L

Tomasz Korniejew

Tylna kanapa to tak naprawdę dwa osobne fotele. Na obydwu tylnych miejscach przestrzeni jest pod dostatkiem, ale to pasażer podróżujący po prawej stronie ma zapewniony wyższy komfort. W lewym fotelu kąt pochylenia oparcia i podparcie dla łydek da się regulować w mniejszym zakresie niż w prawym. Prawe miejsce da się rozłożyć prawie do pozycji leżącej. Ponadto siedzący tam pasażer ma do dyspozycji pilota, którym steruje rozbudowanymi funkcjami masażu. Drugim pilotem steruje systemem DVD (ekran wysuwa się z podsufitki), a szeregiem przycisków zlokalizowanych w podłokietniku m.in. rozsuwa rolety w oknach i tylnej szybie, steruje systemem audio, czy klimatyzacji, a nawet fotelem przedniego pasażera.

Z ciekawostek, jak czytamy w informacji producenta, w opisywanym Lexusie zastosowano „system klimatyzacji z generatorem jonów, skanujący temperaturę ciała pasażera w celu zapewnienia idealnego rozprowadzenia powietrza o temperaturze dostosowanej do wybranego poziomu”.

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Test Lexus LS600h L – napęd/układ jazdy

Producent zapewnia, że w wyniku starań inżynierów, Lexus 600h L to najcichszy luksusowy sedan na świecie. Pomijając rozważania, co jest samochodem luksusowym, a co jest „tylko” Premium oraz sprawdzanie, czy twierdzenie producenta to prawda, samochód rzeczywiście jest imponująco cichy. Bez względu na to jak szybko jedziemy, we wnętrzu panuje błoga cisza i nawet podczas jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością na autostradzie da się swobodnie rozmawiać. Komfortu nie obniża nadmierny szum opływającego nadwozie powietrza. To wszystko za sprawą przemyślanego ukształtowania nadwozia m.in. obudowy lusterek bocznych, czy ramion felg.

Test Lexus LS600h L

Tomasz Korniejew

Sercem opisywanego Lexusa jest układ hybrydowy generujący moc 445 KM. W jego skład wchodzi ośmiocylindrowy widlasty silnik benzynowy o pojemności 5 l, który rozwija moc maksymalną 394 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 4000 obr./min., a także elektryczny silnik rozwijający moc maksymalną 224 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Z układem współpracuje bezstopniowa skrzynia biegów, a moment obrotowy jest przenoszony na obie osie.

Według danych producenta układ hybrydowy jest w stanie rozpędzić ważącego około 2400 kg Lexusa od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

O tym, jak jeździ Lexus LS600h przeczytasz na następnej stronie


Ale dynamika godna samochodu GTI nie oznacza, że japoński sedan jest w stanie dostarczyć kierowcy sportowych emocji. Prowadzący absolutnie nie odczuwa prędkości, a o dynamicznym rozpędzaniu informują podróżujących szybko pnąca się w górę skali wskazówka prędkościomierza oraz uczucie wgniatania w fotel. Poza tym w kabinie panuje błoga cisza, a potężny Lexus sunie po asfalcie niczym poduszkowiec. Jest to zasługa doskonale skonstruowanego układu pneumatycznego zawieszenia. Dzięki niemu pasażerowie nie odczuwają jakichkolwiek niedogodności związanych z jazdą po nierównej nawierzchni. Z drugiej strony, podczas jazdy po autostradzie można amortyzatory usztywnić, dzięki czemu ten ponad dwutonowy kolos „przykleja się” do asfaltu.

Choć może się to wydać zbyteczne, kierowca Lexusa ma do wyboru dwa tryby sportowej pracy układu napędowego Sport S i Sport S+. W obu trybach zawieszenie się usztywnia, układ kierowniczy działa z większym oporem, silnik ostrzej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszania. Dodatkowo w S+ wyłączają się niektóre systemy utrzymujące w ryzach trakcję. I choć trudno sobie wyobrazić, by kierowca przedłużonej limuzyny często korzystał z tego ostatniego trybu to jednak tryb Sport S może okazać się w wielu sytuacjach przydatny. Zwłaszcza podczas jazdy po krętej drodze, usztywniony Lexus nabiera zaskakującej zwinności. I choć czuć jego dłużą masę i długie nadwozie, to jednak dziarsko pokonuje ciasne łuki.

Test Lexus LS600h L

Tomasz Korniejew

Bez względu na to, z jaką prędkością podróżujemy i czy właśnie postanowiliśmy wcisnąć pedał przyspieszania do końca, aksamitny dźwięk V8 słychać w niewielu sytuacjach. Szlachetny szmer daje się usłyszeć podczas uruchomienia jednostki lub podczas wyjeżdżania z parkingu, gdy system uruchomi jednostkę spalinową.

A, jak LS600h wypada pod względem zużycia paliwa? W zależności od dynamiki jazdy oraz tego w jakim trybie pracy układu napędowego użytkujemy pojazd, zużycie paliwa w ruchu miejskim oscyluje między 10,6, a 16 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie uzyskaliśmy wynik „spalania” na poziomie 10,6 l na 100 km (podróż częściowo po autostradzie, częściowo po drogach lokalnych).

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Test Lexus LS600h L - Podsumowanie

Paradoksem w tego typu samochodzie jest fakt, że nie kupuje się go po to, żeby zasiadać za jego kierownicą. Przedłużony Lexus LS600h oferuje ponadprzeciętny poziom komfortu i doskonałą dynamikę. Czy ma jakieś istotne wady? Kierowca na pewno będzie narzekał na jego długość, która sprawia, że często nie mieści się na standardowym miejscu parkingowym – np. pod biurowcem, czy w centrum handlowym. A pasażer? Jeżeli jest w stanie zaakceptować cenę, to może być rozczarowany pojemnością bagażnika, który w przypadku tej hybrydy ma objętość 370 l. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu, to nadzwyczaj skromny wynik, który jednocześnie nie pozostawia wątpliwości odnośnie przeznaczenia samochodu. Lexus LS600h L służy do wożenia tzw. grubych ryb w obrębie miasta. I w takim przypadku, wybór wersji hybrydowej ma sens.

Test Lexus LS600h L

Tomasz Korniejew

Lexus LS600h L - dane techniczne

Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Lexus
Lexus
Test Lexus LS600h L
Lexus
Lexus
Test Lexus LS600h L
Lexus
Lexus
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Test Lexus LS600h L
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.