Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus IS200t

Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
W naszym teście Lexus IS200t - czyli wersja wyposażona w nową turbodoładowaną jednostkę napędową, która zastąpiła doskonale oceniany wolnossący silnik sześciocylindrowy. Co więcej z napędem współpracuje nowa, ośmiobiegowa automatyczna przekładnia. Czy IS-owi te zmiany wyszły na dobre?

Lexus IS to jeden z najlepszych samochodów w gamie japońskiego producenta i jeden z najlepszych w segmencie D. Niebanalny kształt nadwozia wyróżnia się spośród konkurentów z klasy Premium, ale jednocześnie nie razi tanim efekciarstwem. Stanowi doskonałą alternatywę dla osób, które szukają innego image niż oferują niemieccy producenci. Do tej pory siłą modelu IS była moc tradycji połączona z kunsztem inżynierów. Poza skądinąd świetną wersją hybrydową (300h) nabywcy mieli do wyboru model IS250, napędzany przez sześciocylindrową, wolnossącą jednostką benzynową o pojemności 2,5 l, która rozwijała moc maksymalną 207 KM. Najwyższa kultura pracy w połączeniu z płynnym rozwijaniem mocy i tylnym napędem dawały nie lada frajdę z prowadzenia Lexusa.

Niestety, wersja IS250 została wycofana  oferty, a jej miejsce zajęła odmiana nowocześniejsza - IS200t, napędzana przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Dodatkowo, producent wprowadził do sprzedaży nową ośmiobiegową automatyczną przekładnię (wcześniej w benzynowym Lexusie pracował sześciobiegowy „automat”). Czy obecnie oferowany układ napędowy sprawuje się równie dobrze, co poprzedni?

Test Lexus IS200t. Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy Dworowi w Radoniach.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Test Lexus IS200t – nadwozie

Zmianom w gamie napędowej nie towarzyszyła zmiana stylizacji karoserii. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku. Jego egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem. Całość jest proporcjonalna i prezentuje się ciekawie.

Test Lexus IS200t. Za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej dziękujemy Dworowi w Radoniach.

Tomasz Korniejew

Test Lexus IS200t – wnętrze

Kokpit Lexusa został wykonany z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Całość prezentuje się dobrze, choć europejskich estetów mogą odrobinę zakłuć w oczy srebrne wstawki obejmujące nawiewy.

Tablica przyrządów została rozplanowana ergonomicznie, a wszelkie wskaźniki są czytelne. Rozbudowany system pokładowy można obsługiwać poprzez dżojstik umieszczony pomiędzy przednimi fotelami. To rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia ale osoby już zapoznane z interfejsem komputera IS nie mają z jego obsługą problemu.

Innym charakterystycznym dla tego modelu rozwiązaniem jest sterowanie temperaturą układu klimatyzacji. Odbywa się to poprzez dotykowy panel, do którego sprawnej obsługi trzeba nabrać wprawy.

Test Lexus IS200t.

Tomasz Korniejew

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są wygodne, odpowiednio wyprofilowane, ale ich siedziska mogłyby być dłuższe. Wnętrze IS200t nie rozpieszcza przestrzenią. Kierowca jest dość ciasno obejmowany przez zabudowę kokpitu i panelu pomiędzy fotelami. O ile osoby o średnim wzroście świetnie się czują w takim anturażu, o tyle wysocy kierowcy mogą mieć powody do narzekań.

Ogromu przestrzeni nie doświadczymy także z tyłu. Miejsca na kolana pasażerów tylnej kanapy jest w Lexusie pod dostatkiem, ale wysokie osoby mogą narzekać na to, że zaczepiają fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik w opisywanym Lexusie ma objętość 480 l. To całkiem sporo, choć należy pamiętać, że przestrzeń na bagaże jest dość długa i płytka, poza tym jej wykorzystanie utrudnia niewielki otwór załadunku wynikający z typu nadwozia.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

Test Lexus IS200t – napęd/układ jezdny

Turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 2 l, która rozwija moc maksymalną 245 KM przy 5800 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1650-4400 obr./min. sprawnie napędza Lexusa IS. Według danych producenta ważące 1590 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może się rozpędzić do 230 km/h. To praktycznie identyczne osiągi, jakimi charakteryzowała się wersja sześciocylindrowa, wycofana już z rynku.

Ale nie oznacza to, że wrażenia z jazdy są takie same. Choć japońscy konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by zapewnić odpowiednie brzmienie układu wydechowego, w 200t próżno szukać emocjonującego dźwięku V6. Także najnowsza ośmiobiegowa przekładnia pracuje w inny sposób niż starszy sześciobiegowy „automat”.

Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Lexus IS250 AT6 F Sport: japońska katana!

Najnowsza konstrukcja wykazuje większą zwłokę w reakcji na gaz. W efekcie, choć maksymalna wartość momentu obrotowego jest dostępna już od 1600 obr./min., kierowca ma poczucie, że auto nieśpiesznie rusza z miejsca. Wszystko przez to, że po wciśnięciu gazu komputer sterujący potrzebuje „chwili” na to by dać sygnał do startu. Za to, gdy już zacznie nabierać prędkości wszelkie przełożenia zmieniane są błyskawicznie, a Lexus pewnie prze do przodu nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Można też odnieść wrażenie, że prawdziwa bestia budzi się w nim w górnych zakresach obrotów.

Ciąg dalszy testu Lexusa IS200t na następnej stronie


Niezmiennie dla modelu IS napęd jest przenoszony na tylne koła, a zwieszenie i układ kierowniczy to dowód na wielki kunszt inżynierów Lexusa. Świetny rozkład mas w połączeniu z precyzją prowadzenia dają radość na krętych odcinkach dróg. Za to podczas jazdy po autostradzie podróż uprzyjemnia ponadprzeciętnie dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. Nawet przy bardzo wysokich prędkościach we wnętrzu IS200t da się swobodnie rozmawiać.

Niestety turbodoładowana jednostka napędowa wykazuje spory apetyt na paliwo. Podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim, IS200t zużywał około 12 l benzyny na 100 km. „Spalanie” znacznie spadało w podczas jazdy w trasie. Wtedy bez trudu można było osiągnąć wynik około 7,5 l na 100 km (poruszając się z prędkością autostradową).

Więcej informacji na temat marki Lexus znajdziesz tutaj

Test Lexus IS200t – podsumowanie

Nowy, turbodoładowany silnik Lexusa IS zapewnia świetne osiągi. Ośmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia wykazuje co prawda zwłokę w reakcji na gaz, ale poszczególne przełożenia zmienia błyskawicznie, a także ma ciekawą funkcję - jest w stanie zaniechać zmiany biegu w przypadku, gdy wykryje że pojazd jedzie po zakręcie.

Lexus wciąż doskonale się prowadzi, jest autem z bardzo dobrym rozkładem mas miedzy osiami. I rewelacyjnie wygląda. Niestety mimo tych superlatyw, każdy kto miał okazję pojeździć wersją napędzaną przez jednostkę V6 poczuje, że czegoś mu brakuje.

Egzotyczna, pełna ostrych krawędzi bryła nadwozia Lexusa IS200t tworzy kształt jakby wyciosany samurajskim mieczem.

Tomasz Korniejew

 Lexus IS200t – plusy

  • Świetnie zestrojone zawieszenie
  • Precyzyjnie działający układ kierowniczy
  • Duża zwrotność
  • Doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego
  • Dynamika

Lexus IS200t – minusy

  • Spore zapotrzebowanie na paliwo
  • Zwłoka automatycznej skrzyni w reakcji na gaz
  • Stosunkowo ciasne wnętrze

Lexus IS200t – dane techniczne

Lexus IS 200t
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 245 KM/5800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1650-4400 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 466,5/181/143 cm
Rozstaw osi 280 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7 s
Zużycie paliwa* 9,2/5,8/7 l/100 km
Cena od 158 900 zł (129 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Kokpit Lexusa IS200t został wykonany z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
Tomasz Korniejew
Fotele kierowcy i pasażera Lexusa IS200t mają krótkie siedziska, choć są odpowiednio wyprofilowane.
Tomasz Korniejew
Pasażerom tylnej kanapy Lexusa IS 200t nie zabraknie miejsca na nogi. Gorzej z przestrzenią nad głową.
Tomasz Korniejew
Bagażnik Lexusa IS200t ma objętość 480 l. Możliwości jego wykorzystania ogranicza stosunkowo niewielki otwór załadunku.
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Test Lexus IS200t
Tomasz Korniejew
Charakterystyczne lampy tylne Lexusa IS200 t. Po zmroku dają atrakcyjny efekt świetlny.
Tomasz Korniejew
W przedniej części nadwozia Lexusa IS200t uwagę zwracają nietuzinkowe reflektory.
Tomasz Korniejew
Zmianom w gamie napędowej Lexusa IS nie towarzyszyła zmiana stylizacji. I dobrze, bo model IS to wciąż jeden z najlepiej wyglądających samochodów na rynku.
Tomasz Korniejew
Niebanalny kształt nadwozia wyróżnia Lexusa IS200t spośród konkurentów z klasy Premium, ale jednocześnie nie razi tanim efekciarstwem.
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.
    Benzyna będzie tańsza i to sporo! Rząd ma pomysł
    Benzyna będzie tańsza? Tak, bo dostanie więcej... biokomponentów. Niska cena to dobra informacja. Mniej optymistycznie brzmi rok. Rok 2024!
    Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?
    Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...
    Strefy czystego transportu w Europie. Aż 320 punktów!
    Strefy czystego transportu w Europie? Wiele krajów rozwija ograniczenia dla aut spalinowych. A europejskim prymusem są Włochy. Mają 172 strefy!
    Jak wybrać warsztat samochodowy? Zapytali kierowców
    Jak wybrać warsztat samochodowy? To pytanie, które zadano 1000 kierowców z Polski. Ich odpowiedzi są momentami zaskakujące.
    Lot balonem za darmo? Tak. Free Now z unikalną ofertą
    Lot balonem za darmo? Tak, to jak najbardziej możliwe. Free Now zabiera swoich klientów w podniebną wycieczkę nad Warszawą.
    Prawo jazdy na motor. Kategorie, minimalny wiek
    Prawo jazdy na motor? To nie jeden dokument, a tak naprawdę kilka. Każdy daje inne uprawnienia i obowiązuje od innego wieku. Oto pełna lista.
    Ile podrożały samochody używane? Modele z małym wzrostem cen
    Ile podrożały samochody używane? Czasami to nawet kilkadziesiąt proc. Całe szczęście nie zawsze! Oto lista aut używanych z małym wzrostem cen.
    Nowy Mercedes GLC 2022. Cena od 240 tys. zł. Nie jest tanio!
    Nowy Mercedes GLC 2022. Cena wersji bazowej to 240 100 zł. Tanio zatem nie jest. Tyle że nowy GLC mimo wszystko pewnie też stanie się hitem.
    30 groszy taniej na Shellu. Tym razem oferta bez limitów!
    30 groszy taniej na Shellu? Tak, właśnie kolejna sieć dołączyła do wakacyjnej oferty na paliwo. Promocja jest o tyle ciekawa, że nie jest objęta limitami.
    Kamperem do Skandynawii. Co musisz wiedzieć?
    Kamperem do Skandynawii, czyli dziś opowiemy o wakacyjnym wyjeździe, który może się stać... wyprawą życia! Co warto wiedzieć?
    Rowerzysta wyprzedzający samochód. O czym musi pamiętać?
    Rowerzysta wyprzedzający samochód. Czy również musi zachować metrowy odstęp? Sprawdźmy co na ten temat mówią przepisy.