Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie. I właśnie ta odmiana jest bohaterką naszego testu.

Od momentu wprowadzenia na rynek, najnowsza generacja Mazdy6 zbierała od użytkowników i mediów motoryzacyjnych najwyższe noty. Poza niebanalnym wyglądem, motoryzacyjny światek docenił m.in. wróżącą niekłopotliwą eksploatację prostotę jednostek napędowych objawiającą się w stosowaniu konstrukcji wolnossącej w silnikach benzynowych oraz kunszt japońskich inżynierów w kwestii ustawiania zawieszenia.

Ale powszechne uznanie dla Mazdy6 nie oznaczało, że użytkownicy nie zwracali uwagi na detale, które można by było poprawić. Jednym z nich był nieco archaiczny jak na dzisiejsze standardy wygląd kokpitu, a także brak najnowszych systemów wspomagających kierowcę. Część osób zwracała uwagę również na brak w ofercie wersji z napędem na obie osie.

Producent wziął sobie wszystkie uwagi do serca i przy okazji przeprowadzonego ok. pół roku temu liftingu zmodyfikował wygląd kokpitu, wprowadził wersję 4x4 i rozszerzył listę wyposażenia o wiele współczesnych systemów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – wnętrze

Konstruktorzy zdecydowali się trochę przeprojektować tablicę przyrządów Mazdy6. Główna zmiana dotyczy kolorowego wyświetlacza, który teraz umieszczono na górze środkowej konsoli. Dzięki temu łatwiej się odczytuje informacje m.in. systemu nawigacji. Uporządkowano także niższą partię konsoli, np. rezygnując z jednego pokrętła (pozostawiono dwa), które służyło do sterowania układem nawiewu i klimatyzacji.

Całość prezentuje się bardzo ładnie, jest czytelna i zmontowana z dokładnością. Tym bardziej szkoda, że producent nie zdecydował się tym razem na usprawnienie obsługi rozbudowanego systemu pokładowego, który jest zarządzany poprzez dotykowy ekran, lub wygodne pokrętło umieszczone między przednimi fotelami. Szkopuł w tym, że dotykowa funkcja wyświetlacza działa tylko na postoju, co w praktyce ogranicza wygodę obsługi systemu.

Szkoda też, że regulacja będącego w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji SkyPassion wyświetlacza Head Up odbywa się w poziomu podmenu systemu pokładowego. O wiele sprawniej regulowałoby się ustawienie wyświetlacza osobnymi przyciskami umieszczonymi np. po lewej stronie kierownicy, na desce rozdzielczej.

Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi oferuje sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów podróżujących także na tylnej kanapie. Ciekawostką jest, że Mazda6 w wersji kombi ma o 8 cm krótszy rozstaw osi niż wersja sedan. Przekłada się to na mniejszą przestrzeń w kabinie, jednak i tak nie ma na co narzekać. Tym bardziej, ze bagażnik ma objętość 522 l przy normalnym położeniu kanapy. Po rozłożeniu przestrzeń ładunkowa rośnie do 1648 l.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - kokpit

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – napęd/układ jezdny

Przy okazji modernizacji Mazdy6, producent zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji z napędem na obie osie. Zdecydowano się pójść na skróty – przeniesiono układ napędu 4x4 z Mazdy CX-5. To proste rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle płytkowym. Układ, po wykryciu uślizgu kół przedniej osi, przekazuje część momentu obrotowego na tylną oś.

Klienci, którzy chcą się zdecydować na Mazdę6 z napędem 4x4, mają do wyboru dwa silniki. Oba to wysokoprężne jednostki o pojemności 2,2 l ale dostępne w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150, a mocniejszy 175 KM. Przy czym słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany mocniejszym silnikiem, który jest dostępny tylko w jednej, najbogatszej wersji wyposażeniowej SkyPassion.

Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie.

Tomasz Korniejew

Dalszą część testu Mazdy6 Sport Kombi przeczytaj na następnej stronie


Według danych producenta ważąca 1485 kg Mazda6 Sport Kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Z danych producenta wynika, że strata dynamiki względem wersji napędzanej tylko na przednią oś wynosi (podczas przyspieszania od 0 do 100 km/h) 0,5 s.

Prowadzenie opisywanej Mazdy6 to przyjemność. Skrzynia biegów wykazuje znikome opóźnienie w reakcji na gaz i doskonale współgra z jednostką napędową. Auto pewnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru także przy wyższych prędkościach. Jest też dobrze wyciszone. Jednostka napędowa jest wyraźniej słyszalna, gdy jest zimna, ale po osiągnięciu optymalnej temperatury odgłos jej pracy jest znikomy. Opisywana Mazda6 Sport Kombi charakteryzuje się także świetnie zestrojonym układem zawieszenia. Nierówności tłumione są miękko, a mimo to auto bardzo sprawnie porusza się podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach. Z kolei układ napędu 4x4, co prawda nie umożliwia przejazd przez trudny teren, ale dodaje pewności podczas jazdy po śliskiej nawierzchni i na pewno ułatwi wyjazd z zaśnieżonego miejsca postojowego.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Drobne słabości opisywanej „Szóstki” uwidaczniały się podczas eksploatacji w mieście. Po pierwsze dość spore gabaryty zewnętrzne utrudniają znalezienie odpowiedniego miejsca postojowego, a parkingowe manewry dodatkowo utrudnia stosunkowo duży promień skrętu. Po drugie, jeden z nowo zainstalowanych systemów, który odpowiada za awaryjne hamowanie przy niewielkich prędkościach wykazuje nadgorliwość. W czym problem? Komputer poprzez sensory „zauważa”, a następnie ocenia czy kierowca widzi zbliżające się do pojazdu przeszkody. Jeżeli stwierdzi, że nie mamy zamiaru się zatrzymać przed zbliżającym się szlabanem, czy mamy zamiar wjechać tuż przed maskę przejeżdżającego pojazdu podczas wyjeżdżania (także tyłem) z miejsca postojowego, wtedy gwałtownie zatrzyma pojazd. Rodzi to dyskomfort, zwłaszcza w przypadku gdy jesteśmy zmuszeni blisko podjechać do szlabanu, aby wsunąć w automat bilet parkingowy lub gdy wytaczamy się z miejsca parkingowego z zamiarem przepuszczenia nadjeżdżającego pojazdu ale zależy nam by manewr przebiegł możliwie najsprawniej.

Poza tym, w ruchu miejskim, opisywana Mazda6 sporo „pali”. 10,8 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy po mieście to wynik, który uzyskaliśmy bez oglądania się na zasady oszczędnej jazdy autem, ale też nie poruszaliśmy się nadmiernie dynamicznie. Za to podczas jazdy po autostradzie (z maksymalną dozwoloną prędkością) zużycie paliwa maleje do 7,5 l na 100 km.

  

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – podsumowanie

Opisywana Mazda6 jest najdroższą wersją modelu. Kosztuje 164 900 zł. Spoglądając w cennik, okazuje się że lista opcji pozostaje krótka.  Nabywca może dodatkowo zapłacić za lakier metaliczny, skórzaną tapicerkę w kolorze jasnym  - 600 zł (w standardzie występuje w kolorze ciemnym), elektrycznie regulowany szyberdach (3000 zł), czy inny rodzaj obszycia kokpitu, np. Alcantarą (1900 zł). Poza tym wszelkiego rodzaju systemy i multiedia stanowią wyposażenie standardowe.

Porównując cenę Mazdy6 do konkurentów, wygląda na to, że jest odrobinę droższa, choć biorąc pod uwagę różnicę w wyposażeniu, rozbieżność w cenie np. w stosunku do Volkswagena Passata jest minimalna.

Zmodernizowana Mazda6 w wersji 4x4 to wszechstronne, dopracowane auto. Przymknięcie oczu na brak obsługi dotykowej systemu multimedialnego podczas jazdy, czy stosunkowo spory promień skrętu, jest łatwe. Bo „Szóstka” uwodzi doskonałymi właściwościami jezdnymi.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – plusy

  • Dobre wyciszenie wnętrze
  • Świetnie zestrojone zawieszenie
  • Pewne prowadzenie
  • Sprawna automatyczna skrzynia biegów
  • Wysoki komfort jazdy
  • Bogate wyposażenie

Zobacz też poradnik zakupowy Mazdy6 4x4: Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - minusy

  • Spory promień skrętu
  • Wysokie spalanie
  • Brak możliwości dotykowej obsługi systemu pokładowego podczas jazdy
  • Zbyt nadgorliwy system awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - dane techniczne

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 522/1648 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 6,4/4,9/5,4 l/100 km
Cena od 164 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie.
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - kokpit
Tomasz Korniejew
Mazda6 Sport Kombi 4x4 - fotele
Tomasz Korniejew
Mazda6 Sport Kombi 4x4 - tylna kanapa
Tomasz Korniejew
Bagażnik Mazdy6 SportKombi ma pojemność 522 l
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
    Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, bo często inaczej nie da się kupić własnego auta. Trzeba jednak też wiedzieć jaki wziąć kredyt na samochód.
    Jak sprawdzić zużycie opon? Stan opon sprawdzi się sam. Zdalnie!
    Jak sprawdzić zużycie opon? Powstał właśnie system, który zdalnie wykrywa stan zużycia opony zamontowanej w samochodzie osobowym.
    VW ID.Buzz. Cena startuje od 248 091 zł. Czy to drogo?
    VW ID.Buzz. Cena w Polsce startuje od 248 091 zł. Za dokładnie tą sumę pierwsi klienci znad Wisły mogą złożyć zamówienie na 5-miejscowego e-busa.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? To pytanie, które często pojawia się z ust osób, zaczynających dopiero przygodę z kamperingiem. A więc?
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Odpowiedzi jest wiele...
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Ciężko udzielić jednej odpowiedzi. Bo wszystko zależy od tego, o drodze jakiej kategorii mówimy.
    Stacje ładowania w Łodzi. 100 nowych punktów dla elektryków
    Stacje ładowania w Łodzi, czyli właśnie rozpoczyna się nowa inwestycja. W jej ramach powstanie 100 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
    Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
    Peugeot 9X8 będzie walczyć w wyścigach długodystansowych FIA. Tak, to hybryda. Jej silniki mają jednak w sumie 980 koni mocy. A to dopiero początek.
    Jakie opony do motocykla? Podpowiadamy o czym pamiętać
    Jakie opony do motocykla? To pytanie, przed którym może stanąć wielu motocyklistów na początku sezonu. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.
    Problem z samochodem zastępczym. UOKiK reaguje
    Problem z samochodem zastępczym? Miało go wielu Polaków. Teraz kwestię postanowił uregulować UOKiK. Jakie są wnioski i działania?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Pomysł Forda i Volvo
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.? Ford i Volvo chcą wprowadzenia takiej regulacji na terenie UE. Ma dotyczyć aut osobowych i dostawczych.
    Kara za brak licencji wspólnotowej to nawet... 12 tys. zł!
    Kara za brak licencji wspólnotowej? Tak po 21 maja 2022 roku jest realna. Dokument jest wymagany podczas międzynarodowego transportu rzeczy.
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.