| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Peugeot 308 z nowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM to relatywnie niedrogi, a przy tym nowoczesny kompakt. Czy jego najnowsza jednostka napędowa, wykonana w duchu downsizingu, spełnia swoją funkcję?

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Do tej pory w naszej redakcji gościliśmy wyłącznie dobrze wyposażone wersje Peugeota 308, w tym usportowioną odmianę GT z silnikiem o mocy 205 KM. Mocne jednostki napędowe i komfortowe wyposażenie sprawiły, że podróż tymi wersjami była niezwykle przyjemna. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy równie pozytywne emocje może wzbudzić znacznie tańsza wersja Peugeota 308 – Active – napędzana nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Peugeot 308 w wersji Active już na pierwszy rzut oka wygląda mniej efektownie od odmian Allure i GT. W pełni LED-owe reflektory zostały zastąpione klasycznymi, halogenowymi, a 18-calowe alufelgi z niskoprofilowymi oponami ustąpiły miejsca 16-calowym ich odpowiednikom z dużo wyższym profilem. Do tego na próżno też szukać w nim przyciemnianych tylnych szyb czy chromowanych listew wokół nich.

Test Peugeot 308 - wnętrze

Niższą cenę Peugeota widać także w jego wnętrzu. Aby obniżyć koszty, zastosowano prostsze fotele, których tapicerka, podobnie jak i boczków drzwi, została wykonana z materiału a nie skóry, a dźwignia zmiany biegów straciła swoja aluminiową gałkę. Zniknął także system audio marki Denon, a z nim odtwarzacz płyt CD. Nadal jednak kierowca może się cieszyć z kapitalnie leżącej w dłoniach kierownicy o niezwykle małej średnicy, wygodnej pozycji w fotelu czy dobrej widoczności. Nie każdemu przypadnie za to sterowanie klimatyzacją, radiem i nawigacją za pomocą dotykowego ekranu czy zegary przesłonięte częściowo kołem kierownicy. 

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Kabina Peugeota jest dobrze odizolowana od hałasu, jednak zawodzi nieco pod względem przestronności. O ile z przodu miejsca jest wystarczająco dużo zarówno nad głową czy na wysokości barków, o tyle podróżowanie na tylnej kanapie jest zdecydowanie mniej przyjemne. Brakuje miejsca na nogi na wysokości kolan, a zaskakująco wysoki próg przy drzwiach utrudnia opuszczanie pojazdu. Bagażnik jest duży, a 398-litrową przestrzeń można w pełni wykorzystać dzięki jego regularnym kształtom.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - silnik

Największą niespodzianką okazał się nowy silnik 1.2 PureTech. W mojej skromnej ocenie to jeden z najbardziej udanych małolitrażowych silników na rynku. Świetnie brzmi, jest bardzo elastyczny i zapewnia Peugeotowi bardzo dobre osiągi. Czterdzieści procent części współdzieli z wolnossącą jednostką 1.0 VTI, a zwarta konstrukcja pozwala na szybkie osiągnięcie jego temperatury roboczej. Francuski silnik spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.1, która obowiązuje od września 2014 roku.

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 11.04.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TAXWISE Michał Zdyb

TAXWISE Michał Zdyb jest nowoczesną kancelarią doradztwa podatkowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »