REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Peugeot 308 SW 2014
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW dysponuje jednym z największych bagażników wśród aut tej klasy. Czy poza ogromnym kufrem wyróżnia go coś jeszcze na tle konkurencji?

Car of the Year 2014: Peugeot 308 SW

REKLAMA

Peugeot 308 wykonał wyraźny skok jakościowy względem poprzednika. Laureat nagrody Car of the Year 2014 daje poczucie obcowania z samochodem aspirującym do klasy Premium. Nowoczesne wzornictwo wnętrza, dobre materiały wykończeniowe (zwłaszcza w wersji Allure), półleżą pozycja za kierownicą i zaawansowane systemy bezpieczeństwa nakreślają wyraźny i  bardzo indywidualny styl Peugeota 308.

Peugeot 308 SW: nadwozie

Koncepcja opanowania segmentu samochodów kompaktowych za pomocą tylko jednej wersji nadwoziowej auta nie była brana pod uwagę przez francuski koncern i kilka miesięcy po prezentacji Peugeota 308 w wersji hatchback, zadebiutowała jego potężniejsza odmiana kombi, sygnowana symbolem SW. W stosunku do poprzednika zerwano jednak z pomysłem unoszenia linii dachu ku górze i tworzenia pojazdu na wzór microvana. Dzięki temu nowy 308 SW może pochwalić się nadwoziem o eleganckiej sylwetce i dobrych proporcjach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Potężny bagażnik o pojemności aż 557 l został udanie wkomponowany w bryłę auta. Uroku nadają Peugeotowi aż 18” alufelgi, delikatne relingi dachowe oraz piękny, wiśniowy kolor lakieru. Trudno także nie wspomnieć o przyciemnionych przednich reflektorach korzystających wyłącznie z diod LED.

Peugeot 308 SW: wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie Peugeota 308 SW uwagę podróżnych przykuwa ogromne, panoramiczne okno dachowe o powierzchni  aż 1,69 m2 oraz nietuzinkowo zaprojektowany kokpit z wysoko umieszczonymi zegarami oraz niewielką liczbą przycisków.  Kierowca powinien być zachwycony z dobrze wyprofilowanego fotela wykonanego z przyjemnej w dotyku alcantary, kapitalnej sportowej kierownicy żywcem zaadaptowanej z modelu 208 GTi oraz dobrze leżącej w dłoni rękojeści dźwigni zmiany biegów.

Ciekawym gadżetem jest także komputer pokładowy wyposażony we wskaźnik mocy i momentu obrotowego silnika, aktualnego ciśnienia doładowania turbiny a nawet w miernik przeciążeń (dostępny tylko w trybie SPORT).

Nie każdemu przypadnie za to do gustu wysokie umiejscowienie zegarów, które może uniemożliwić odczytanie wszystkich danych z komputera pokładowego oraz nieco nadgorliwe usunięcie większości analogowych przycisków z centralnego kokpitu. Zgrupowanie wszystkich urządzeń pokładowych (klimatyzacji, radia i nawigacji) w jednym, dotykowym panelu zwiększa czas na jaki kierowca musi oderwać wzrok od drogi w trakcie zmiany temperatury czy częstotliwości radia. Na dodatek jeśli zechce on wykonać te czynności przy pracującej nawigacji, to na kilkanaście sekund straci z oczu mapę z wytyczoną trasą dojazdu.

Peugeot 308 SW: bagażnik i przestronność

Wysoko ocenić należy za to wygodę i komfort w jakich podróżują pasażerowie auta. Fotele i tylna kanapa są świetnie wyprofilowane i wykonane z przyjemnej w dotyku alcantary, a niedoskonałości drogi są przez nie naprawdę przyjemnie filtrowane. Warto podkreślić, że jakość amortyzacji w 308 SW stoi na znacznie wyższym poziomie niż w testowanej w tym samym czasie Skodzie Superb! W stosunku do odmiany hatchback, Peugeot 308 SW posiada aż o 110 mm zwiększony rozstaw osi, ale dodatkowe centymetry odnaleźć można przede wszystkim w potężnym, 557-litrowym bagażniku.

Posiada on opcjonalne prowadnice z punktami mocowania bagażu oraz dźwignie do automatycznego składania oparć tylnej kanapy. Ta ostatnia jest wygodna, ale pasażerowie o wzroście 185 cm mogą być nieco rozczarowani ilością miejsca na wysokości kolan jeśli na przednich fotelach siedzą wysokie osoby.

Peugeot 308 SW: prowadzenie

Ogromną przyjemność z jazdy Peugeotem 308 SW zapewnia jego świetne prowadzenie. Mimo że tylna oś opiera się na belce skrętnej, to auto zaskakuje wysoką stabilnością w trakcie szybkiej jazdy na ciasnych zakrętach oraz bardzo bezpośrednim w działaniu układem kierowniczym. Zawieszenie, mimo zastosowania ogromnych kół (R18/225/40) skutecznie i cicho wybiera nierówności, a jedna z najlepszych kierownic jakie dostępne są w autach osobowych, błyskawicznie przenosi wszelkie polecenia kierowcy na przednie koła.

Peugeot 308 SW: silnik 2.0 BlueHDi

Mocną stroną Peugeota 308 SW jest jego 2-litrowy silnik Diesla o mocy 150 KM. W trakcie jazdy w trybie Normal potrafi być relatywne cichy, oszczędny (spalanie w mieście ok. 7,2 l/100 km a na trasie 6,0 l), a przy tym całkiem dynamiczny. Prawdziwe swoje oblicze pokazuje jednak dopiero po aktywacji trybu SPORT. Reakcja motoru na wciśnięcie gazu jest wtedy wręcz natychmiastowa, a dynamicznemu przyspieszaniu towarzyszy doniosły dźwięk silnika emitowany przez głośniki systemu audio. W trybie tym 308 SW świetnie przyspiesza do ok. 160km/h, zaskakując swoją werwą wiele potężniejszych aut na drodze. Dynamiczna jazda odbija się za to na zwiększonym o ok. 1,5 l/100 km zapotrzebowaniu na paliwo.

W trakcie autostradowej jazdy z prędkością 140 km/h silnik na 6-tym biegu ma ok. 2800 obr./min, a w kabinie jest relatywnie cicho. Spokój zakłóca jedynie delikatny świst powietrza opływającego uszczelki bocznych drzwi.

Peugeot 308 SW: bezpieczeństwo

Dobre recenzje Peugeot 308 SW zebrał w kwestii oceny poziomu bezpieczeństwa. Układ hamulcowy jest wydajny i skuteczny w działaniu (przednie tarcze mają 304 mm średnicy), konstrukcja auta jest solidna (5 gwiazdek w testach Euro NCAP), a w pojeździe nie zabrakło systemów asystujących kierowcy w trakcie. Na pokładzie znalazł się m.in. system automatycznego parkowania (równoległego i prostopadłego), kamera cofania prezentująca wysokiej jakości obraz czy system utrzymujący bezpieczną odległość od poprzedzającego nasz pojazd auta.

O ile system automatycznego parkowania potrafi czasem się lekko zagubić na ciasnym parkingu, o tyle pozostałe rozwiązania działają bardzo pewnie i skutecznie. Reflektory Full-LED wydajnie i jasno oświetlają jezdnię i pobocza, a system utrzymujący odstęp za autem działa bezbłędnie. Warto zwrócic uwagę na to, że Peugeot oferuje system Connected SOS zapewniający pomoc konsultanta w trudnej sytuacji z jaką może przyjść się zmierzyc pasażerom auta (wypadek, kolizja, awaria, agresja ze strony osób trzecich).

Peugeot 308 SW: cena i wyposażenie

Najbogatsza wersja wyposażeniowa, najmocniejszy silnik i największe nadwozie w gamie – to wszystko sprawia, że prezentowany egzemplarz nie jest tani. Bazowa jego cena to 102 200 zł. Do tego trzeba doliczyć m.in. alufelgi 18” (2200 zł), system multimedialny z GPS i asystentem parkowania (5600 zł) czy panoramiczny szklany dach (1800 zł). To sprawia, że cena tak doposażonego auta oscyluje wokół 120 000 zł. Dużo, zważywszy że za podobne pieniądze można mieć większego Peugeota 508. 

Decydując się na 308 SW warto dopłacić całkiem rozsądne 2000 zł za bardzo dobry, 9-głośnikowy sprzęt audio przygotowany przez firmę DENON. Jakość dźwięku stoi bowiem na naprawdę dobrym poziomie.

Peugeot 308 SW: opinia

Czy Peugeot 308 SW osiągnie sukces rynkowy? Ma na to spore szanse, choć zapewne odbędzie się to przy udziale tańszych jego wersji. Oferuje bowiem potężny bagażnik, wygodne fotele, nietuzinkowe wzornictwo deski rozdzielczej i bardzo dobre prowadzenie. W tym ostatnim pomaga mu m.in. niezwykle mała kierownica i bezpośrednie przełożenie przekładni kierowniczej. Zawieszenie, choć usztywnione, bardzo sprawnie amortyzuje nierówności drogi, a mocny silnik praktycznie rozwiązuje problem z wyprzedzaniem na trasie nawet przy w pełni załadowanym pojeździe. Jeśli zatem Twoja rodzina nie przypomina wyrośniętej rodziny koszykarzy, a do nietypowo obsługiwanego dotykowego panelu klimatyzacji, radia, nawigacji jesteś w stanie przywyknąć, to Peugeot 308 SW powinien spełnić pokładane w nim przez Ciebie oczekiwania wobec pojazdu rodzinnego.

Dane techniczne: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 150 KM

Samochód Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 150 KM
Rodzaj silnika silnik Diesla z turbosprężarką
Kod silnika DW10FD
Położenie silnika z przodu
Wtrysk paliwa wtrysk common rail
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa silnik 1997 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc  110 kW (150 KM) przy 3750 obr./min
Maks.moment obr. (NM/[obr./min]) 370 Nm przy 2000 obr./ min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6-biegowa ML6/L
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 8,9 s
Prędkość maksymalna 215 km/h (210 km/h z oponami 225/40/R18)
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 4,7/ 3,7/  4,0 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Hamulce przód/ tył  wentylowane tarcze z przodu / tarcze lite z tyłu
Tarcze hamulcowe przód (średnica)  304 mm
Tarcze hamulcowe tył (średnica) 268 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 585/ 1804/ 1471 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Dopuszczalna masa całkowita b.d.
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. (norma VDA) 556 / 1371 l (do linii okien)
Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem paliwa (kg) 1315 kg
Liczba obrotów kierownicy 3,0
Średnica zawracania b.d.
Pojemność baku 53 l
Cena bazowa brutto 102 200 zł

Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 kufer
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 mała sportowa kierownica
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 opcjonalne fotele
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 audio marki DENON
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 przycisk trybu SPORT
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 kamera cofania
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 zegary tryb SPORT
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 składanie oparć kanapy
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 SW 2014 bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA