| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Peugeot 308 z nowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM to relatywnie niedrogi, a przy tym nowoczesny kompakt. Czy jego najnowsza jednostka napędowa, wykonana w duchu downsizingu, spełnia swoją funkcję?

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: nieznane

Choć to słabsza, 110-konna wersja tego silnika, to zaskakuje ona łatwością z jaką rozpędza auto. Chętnie wkręca się pod czerwone pole obrotomierza, ale bez sprzeciwu radzi sobie także z jazdą na niskich obrotach. Potrafi generować jednak dość spore wibracje, odczuwalne przede wszystkim w trakcie uruchamiania silnika bądź na postoju. Zaletą silnika jest za to dość niskie zużycie paliwa. W mieście potrzebuje on ok. 7,9 l benzyny na 100 km, na trasie jego "apetyt" spada do ok. 6,3 l/100 km. Ciekawostką jest fakt, że w trakcie nabierania prędkości silnik generuje dźwięk mający w sobie coś z jednostek V8.

Test Peugeot 308 - skrzynia biegów

Dużo gorsze wrażenie pozostawiła za to manualna skrzynia biegów Peugeota 1.2 PureTech 110 KM. Jest nieprecyzyjna, a lewarek sterujący jej pracą porusza się chaotycznie i zbyt lekko. Zaskakuje za to bardzo dobrym zestopniowaniem poszczególnych jej przełożeń. Mimo tylko 5 przełożeń, nawet w trakcie jazdy autostradowej skutecznie ogranicza ona obroty silnika (przy 140 km/h na 5-tym biegu silnika ma ok. 3000 obr./min), obniżając tym samym hałas w kabinie. Silnik nie ma przy tym większych problemów aby na tym samym, piątym przełożeniu spokojnie rozpędzać auto nawet z prędkości niższej niż poniżej 80 km/h.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Zawieszenie Peugeota nie jest wyrafinowaną konstrukcją i opiera się na typowym dla tego francuskiego producenta aut rozwiązaniu - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu. Mimo dość prostej konstrukcji, zapewnia ono naprawdę niezły komfort jazdy. Relatywnie cicho wybiera nawet większe nierówności, a przy tym gwarantuje odpowiednią sztywność na zakrętach. Przy mocnym dohamowaniu w zakręcie, auto ma jednak tendencję do wyraźnej nadsterowności. Jest ona jednak łatwa do opanowania nawet przy wyłączonych systemach stabilizacji toru jazdy pojazdu.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: nieznane

Test Peugeot 308 - układ kierowniczy

Mocną stroną Peugeota jest jego układ kierowniczy. Malutka kierownica zapewnia wyjątkowo dobry uchwyt, co w połączeniu bezpośrednio działająca przekładnią, zapewnia Peugeotowi 308 zaskakującą zwinność. Co prawda elektrycznie wspomagana przekładnia zakłóca nieco odbiór rzeczywistej sytuacji jaka ma miejsce na styku opon z nawierzchnią, ale i tak dość łatwo wyczuć granicę przyczepności przedniej osi. To naprawdę mocny punkt tego auta.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - opinia

Peugeot 308 1.2 PT 110 KM to ciekawa oferta dla osób poszukujących kompaktowego auta z dynamicznym, acz oszczędnym silnikiem. Oprócz świetnie spisującego się motoru, oferuje on przyzwoity komfort resorowania, bezpośredni układ kierowniczy i niezbędne wyposażenie. Co więcej, jego cena została utrzymana na rozsądnym poziomie.Odmiana Active z motorem 1.2 110 KM kosztuje 71 500 zł, a wyposażona tak jak prezentowany egzemplarz (m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach,czujniki parkowania, alufelgi, lakier metalizowany) 76 990 zł i to bez rabatów.

Czytaj także

Data publikacji:

Aktualizacja: 11.04.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Accace Polska

Accace jest jednym z liderów firm doradczo-outsourcingowych, obecną na rynku od 2006 roku. Zatrudniamy ponad 550 profesjonalistów, w tym prawników, doradców podatkowych, księgowych i finansistów oraz specjalistów kadrowo-płacowych. Accace doradza ponad 2 000 klientom w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »