Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Ekologiczny znaczy mało pociągający? No właśnie nie. Mitsubishi Outlander PHEV udowadnia, że napęd spalinowo-elektryczny jest wyłącznie dodatkiem do całkiem przystojnego, rodzinnego krążownika. Zobaczcie relację z naszej jazdy.

Ze stylistycznego punktu widzenia Outlander nie jest wielką nowością. Obecna generacja trafiła do sprzedaży 8 lat temu i od tej pory przechodzi kolejne liftingi. Czy to źle? Nie do końca. Szczególnie że zelektryfikowany SUV prezentuje się naprawdę dobrze. Ma agresywny przód z mocno zaznaczoną, chromowaną linią - dzięki temu wygląda trochę jak rodzinny… transformers. Poza tym designerzy z Kraju Kwitnącej Wiśni postawili na stonowaną, ale i elegancką stylistykę nadwozia oraz w wersji testowej cudowne połączenie perłowej bieli i szprycowanych felg. Dysonans? Z boku Outlander wygląda na wielkiego. Z przodu wydaje się zbyt wąski.

Zobacz również: Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Outlander Instyle Plus - eleganckie pikowania i dodatki

W kabinie pasażerskiej panuje typowo japoński klimat. Co to oznacza? Całość jest uporządkowana, ale też względnie ergonomiczna. Bez wątpienia jednym z lepszych akcentów w Mitsubishi Outlanderze PHEV Insport są pikowane fotele. Wyglądają na mięsiste (i takie też są!), a do tego nadają elegancji kabinie pasażerskiej. Poza tym zostały zestawione z błyszczącymi, czarnymi wykończeniami na konsoli oraz wstawkami przypominającymi karbon. Trzecią z zalet japońskiego SUV-a jest… wygoda. Tak auto jest hybrydą plug-in i ma mocno zaznaczony ekologiczny charakter. To mimo wszystko nadal wygodny krążownik dla całej rodziny, którym z przyjemnością można połykać kolejne kilometry podczas wakacyjnych wyjazdów.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

W trakcie jazd testowych Outlanderem mogą uwagę zwrócił jeszcze jeden akcent. Samochód na tablicy zegarów ma analogowy i elektroniczny wskaźnik ładowania. Początkowo zastanawiałem się czemu… Podczas tygodniowej przygody z Mitsu przekonałem się jednak o tym. Bo może się okazać, że analogowy wskaźnik pokazuje pracę silnika spalinowego, podczas gdy jednocześnie w trakcie hamowania działa rekuperacja. Bez informacji na ekranie kierowca by o tym nie wiedział. Wady? Przycisk komputera standardowo dla Mitsubishi jest skrzętnie schowany za kierownicą i pierwszy raz, gdy kierowca chce ustawić głośniej radio, zmienia stację na inną.

Zobacz również: Top 10: Nowoczesne silniki muszą być awaryjne? No właśnie nie!

Outlander PHEV 2020 - 2.4 litra i dwa elektryki = 224 konie!

Mitsubishi Outlander 2020 to nie tylko zmiana stylistyczna. Podczas kolejnego liftingu Japończycy zmodernizowali też układ napędowy. W ten sposób hybryda plug-in przestała być napędzana 2-litrowym silnikiem benzynowym. Teraz pod maską ląduje jednostka o pojemności 2.4 litra. O ile sam benzyniak generuje 135 koni mechanicznych, o tyle cały układ - składający się jeszcze z dwóch elektryków 82 i 95 KM - oferuje kierowcy już 224 konie. Skutek? Auto jest naprawdę dynamiczne i wyraźnie czuć, że przy starcie bardzo mocno napędzają go silniki elektryczne. Kiedy benzyniak wkracza do akcji? Np. w czasie wyprzedzania w trasie lub podczas ładowania akumulatorów w mieście.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

Japończycy podczas projektowania Mitsubishi Outlandera PHEV wykorzystali oczywiście bezstopniową przekładnię CVT. Tak, utrzymuje ona benzyniaka na wysokich obrotach, ale jednocześnie układ napędowy "nie drze" się tak głośno jak np. w Toyocie. To jednak nie koniec, bo CVT ma też inną zaletę - gwarantuje liniowy przyrost mocy. Ważnym elementem układu plug-in jest oczywiście bateria. Akumulator litowo-jonowy w najlepiej opcji pozwala na pokonanie nawet 45 kilometrów na jednym ładowaniu. A to ładowanie w przypadku klasycznego gniazdka trwa jakieś 7 godzin. To długo i niezbyt długo. Bo tyle pewnie każdego dnia w nocy SUV spędza w garażu.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi Outlander III (od 2012) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Outlander PHEV - trochę elektryk, ale bardziej hybryda

Co po wyładowaniu prądu? Outlander PHEV staje się klasyczną hybrydą. Naprzemiennie korzysta z napędu elektryka i benzyniaka oraz dość sprawnie wykorzystuje możliwość odzyskiwania energii hamowania. Hybrydowość Mitsubishi jest o tyle dobrą informacją, że auto może się pochwalić naprawdę rozsądnym apetytem na paliwo. W trakcie testu w cyklu mieszanym udało się wygenerować wynik nieznacznie przekraczający 6 litrów. A to oznacza, że Outlander może być tani w eksploatacji nie tylko na zasięgu elektrycznym, ale i elektryczno-spalinowym.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

Mocno zelektryfikowanej hybrydzie nie brakuje dynamiki. Mimo wszystko warto pamiętać o tym, że Outalnder PHEV nie jest samochodem sportowym, a rodzinnym. A to ma wpływ m.in. na sposób zachowania się modelu na drodze. Zawieszenie jest zdecydowanie nastawione na komfort. Miękko tłumi nierówności i zaczyna delikatnie postukiwać dopiero na drogach naprawdę niskiej jakości. Układ kierowniczy? Z uwagi na wygodę kierowcy jest mocno wspomagany. W efekcie brakuje mu sporo w kwestii precyzji, a jazda w trasie wymaga częstego korygowania toru jazdy.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - podsumowanie:

Najgorsze w tym teście było to, że niestety Outlander ma tez i nieco smutniejszą twarz. Ma swój styl i swój charakter - to bez dwóch zdań! Jednocześnie też zwiastuje koniec pewnej ery. I nie chodzi o elektryfikację i odejście od spalania benzyny, a… wyjście Mitsubishi z Europy - do którego ma dość w perspektywie dwóch najbliższy lat. Zaraz po moim teście tego auta gruchnęła taka właśnie informacja. I zrozumcie mnie dobrze. Nigdy nie byłem fanatykiem Mitsu. Ale Mitsubishi było też dla mnie nieodzownym elementem rynku motoryzacyjnego. Skupienie się marki na Azji stanowi zatem kolejny sygnał zmian, które ciężko będzie odwrócić…

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

Ciężko będzie odwrócić tym bardziej, że naprawdę polubiłem Outlandera PHEV. Polubiłem go za łatwość i intuicyjność prowadzenia, za ogromną wygodę jazdy, za to że kierowca wcale nie musi myśleć o jego ekologicznym charakterze, bo ten dokonuje się samodzielnie, za piękne pikowane fotele i świetny system audio oraz za to, że choć jest stylistycznie typowo japoński i ma już 8 lat, rzucał się w oczy w ruchu miejskim. A fajnie jest o tym wiedzieć jak kupuje się hybrydę plug-in za ponad 200 tysięcy złotych.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus 2.4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna + elektryk
  • Pojemność silnika: 2360 cm3
  • Maksymalna moc: 135 KM (przy 4500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 211 Nm (przy 4500 obr./min.)
  • Łączna moc układu: 224 KM
  • Prędkość maksymalna: 170 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 2,0 litra
  • Długość: 4695 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1696 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 463/1602 litry
  • Cena: od 175 990 złotych

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - cena i wyposażenie:

  • Cena: 209 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali
  • Przednie reflektory w technologii Bi-LED (światła mijania i drogowe)Przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Automatyczne światła drogowe
  • Podgrzewana szyba czołowa
  • Elektrycznie sterowane okno dachowe
  • Skórzana tapicerka foteli typu PREMIUM w kolorze czarnym z ozdobnymi przeszyciami
  • Tempomat adaptacyjny z radarem
  • Zdalne zarządzanie funkcją ogrzewania (ogrzewanie postojowe)
  • Zdalne zarządzanie funkcją schładzania kabiny (klimatyzacja postojowa)
  • Podgrzewana kierownica
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Android Auto/Apple Car Play oraz wbudowanym systemem nawigacji
  • Mitsubishi Power Sound System z 6 głośnikami i zewnętrznym wzmacniaczem o mocy 510W
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych z funkcją wykrywania pieszych
  • System informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • System kamer 360°

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.
    Dziecko w rozgrzanym samochodzie? Kolejny przypadek...
    Dziecko w rozgrzanym samochodzie? Choć o zostawianiu dzieci w autach latem mówi się od lat, takie przypadki nadal się zdarzają. Oto przykład z Zatoru.
    Koszty w transporcie drogowym. Co i ile kosztuje w roku 2022?
    Koszty w transporcie drogowym? Aż 40 proc. wydatków firm transportowych to obecnie paliwo. A to dopiero pierwszy z filarów wydatków.
    Kontrole autokarów przed wyjazdem na kolonie. Lista punktów
    Kontrole autokarów przed wyjazdem na kolonie to jeden z kluczy bezpiecznego wyjazdu na wakacje. Gdzie można sprawdzić autobusy? Lista punktów.
    Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
    Bateria samochodu elektrycznego? Z czasem ulegną usterce. Dlatego Volkswagen już dziś organizuje Centra Napraw Akumulatorów w Polsce.
    Gwarancja na używanego Lexusa. Tak i to darmowa!
    Gwarancja na używanego Lexusa? Lexus Relax to nowy program ochrony. Kupujesz używany model, robisz przegląd w ASO i dostajesz rok gwarancji.
    Co się stało na autostradzie? To wypadki. Coraz więcej wypadków!
    Co się stało na autostradzie? To często zadawane pytanie. Odpowiedź przynoszą statystyki. Ilość wypadków na autostradzie wzrosła o 28 proc.
    Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
    Jakie powinny być opony do traktora? W Polsce mamy 1 milion 444 tys. traktorów! To zatem ważne pytanie. Poszukajmy odpowiedzi na nie.
    Ograniczenia prędkości w Polsce na różnych typach dróg
    Ograniczenia prędkości w Polsce? Ciężko jednym zdaniem odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od pojazdu i typy drogi. Oto co mówią przepisy.
    Lexus RX plug-in hybrid to nie koniec. Jest też wersja 500h
    Lexus RX plug-in hybrid przynosi rewolucję? I tak, i nie. Bo w palecie jest też model RX 500h z rekordowo małym silnikiem i... dużą mocą!
    Od piątku towarzystwa ubezpieczeniowe mają dostęp do danych o mandatach i punktach karnych
    Od piątku towarzystwa ubezpieczeniowe mają dostęp do bazy CEPiK i mogą uzależniać wysokość stawki ubezpieczeniowej m.in. od liczby punktów karnych, jaką posiada ubezpieczający. Zmiany są efektem znowelizowanego Prawa o ruchu drogowym, którego przepisy w większości weszły w życie z początkiem roku.
    Tanie wycieczki weekendowe? Ceny paliw w czerwcowy weekend
    Tanie wycieczki weekendowe? Zbliża się Boże Ciało i długi weekend. To zatem hasło na czasie. Tyle że kłóci się z cenami paliw. A te cały czas rosną.
    Czy pojazd czasowo wycofany z ruchu musi mieć OC?
    Czy pojazd czasowo wycofany z ruchu musi mieć OC? Trochę tak, a trochę nie. Bo choć opłata występuje, powinna być zdecydowanie niższa.
    Limitowany Mercedes klasy E Final Edition. V6, BiTurbo i 612 koni
    Limitowany Mercedes klasy E. Wersja Final Edition zostanie skonfigurowana w wersji AMG E 63 S 4MATIC+ i powstanie w ilości 999 sztuk.
    Koszt wypadków drogowych. To miliardy złotych!
    Koszt wypadków drogowych może być liczony w miliardach. I choć na polskich drogach jest mniej wypadków i ofiar, nadal jest wiele do zrobienia.
    Droższe OC za punkty karne?
    Droższe OC za punkty karne? To hasło nie pojawia się bez przyczyny. Bo już 17 czerwca 2022 roku ubezpieczyciele dostaną dostęp do bazy CEPiK.