Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mitsubishi Outlander III (od 2012) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Jest duży, japoński i rodzinny. Używany Mitsubishi Outlander III nie stanowi najtańszej propozycji na rynku SUV-ów. Z jakiegoś jednak powodu trzyma wartość przy odsprzedaży. Sprawdźmy co o tym decyduje.

Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera została pokazana w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Duży SUV segmentu D miał stanąć do walki z takimi konkurentami jak chociażby Toyota RAV4. I Japończycy zadbali o serię instrumentów prowadzących model do sukcesu. Przykład? Nadwozie tej generacji jest aż o 90 kilogramów lżejsze niż u poprzednika! Poza tym w palecie zaraz obok diesla i benzyniaka pojawiła się hybryda typu plug-in. Jeżeli chodzi o design, początkowo Outlander III prezentował się nowocześnie, ale nieco za mało wyraziście. To zmieniło się w czasie liftingu pod koniec roku 2014.

Outlander III - nowoczesny design i opływowe nadwozie

Na mocy modernizacji SUV otrzymał ostrzej zarysowane lampy przednie oraz charakterystyczny grill znany obecnie m.in. z modelu Eclipse Cross. Bez wątpienia dodatkową zaletą nadwozia Mitsubishi Outlandera III jest niski współczynnik oporu powietrza. Wskaźnik Cx ma 0,33 - i choć mówimy o rodzinnej terenówce, wartość jest identyczna jak w przypadku np. Audi A3. Po zajęciu miejsca za kierownicą Mitsubishi w pierwszej kolejności w oczy rzucą się materiały wykończeniowe. Tak, w tej kabinie jest nieco więcej miękkich plastików. Te nadal jednak mają mało estetyczny wygląd i nie są przyjemne w dotyku.

Zobacz również: Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Co gorsze, nietrudno znaleźć przyciski, które były projektowane jeszcze chyba w latach osiemdziesiątych, a do tego Japończycy nie mieli dużego pojęcia o ergonomii. Inaczej w życiu nie ukryliby przycisku sterowania komputerem pokładowym za kołem kierownicy… Całe szczęście używany Mitsubishi Outlander III okazuje się rodzinnie przestronny. We wnętrzu wygodnie podróżować może pięciu pasażerów - i awaryjnie dwóch na dodatkowej ławeczce w bagażniku. Przestrzeń załadunkowa w konfiguracji 5-osobowej to przepastne 591 litrów (463 litry w PHEV). Maksymalnie kufer rośnie do nawet 1742 litry.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander III - trzy jednostki napędowe

Początkowo paleta silnikowa Mitsubishi Outlandera III składała się z jednego benzyniaka i jednego diesla. W pierwszym przypadku pod maską SUV-a pojawiał się motor 2.0 MIVEC o mocy 150 koni mechanicznych. Wolnossący motor rozpędza auto do pierwszej setki w przeciętne 10,6 sekundy. Średnie spalanie według deklaracji producenta wynosi 7,5 litra benzyny - w realnym świecie wynik może być jednak nawet o 2 - 3 litry wyższy. I choć benzyniak spod maski Outlandera nie oferuje imponujących osiągów czy nie potrafi jeździć na kropelce, jest tytanicznie trwały. Ciężko w przypadku tego motoru wskazać jakiekolwiek słabe punkty.

Alternatywę stanowi jednostka wysokoprężna 2.2 Di-D. To silnik skonstruowany przez Mitsubishi, który dysponuje stadem 150 koni mechanicznych. Diesel za sprawą momentu obrotowego o wartości 380 Nm rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,7 sekundy. Ropniak identycznie jak benzyniak nie potrafi jeździć na kropelce - spala średnio jakieś 7 litrów oleju napędowego. A to nie koniec podobieństw, bo identycznie co motor 2.0 MIVEC jest również bezawaryjny. Przy zachowaniu interwału przeglądów zalecanych przez producenta głównym problemem wysokoprężnego Mitsubishi Outlandera III stanie się zapychający się w mieście filtr cząstek stałych.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Używane: Mitsubishi Outlander III - wady diesla i benzyniaka

Wady układu napędowego? Podstawowa dotyczy przekładni CVT. Bezstopniowy automat choć potrafi być naprawdę trwały, charakterystyka jego działania jest taka, że zmusza silnik do pracy na wysokich obrotach w czasie przyspieszania oraz jednostajnej jazdy po autostradzie. W ten sposób silnik staje się hałaśliwy. Poza tym dość skutecznie tonuje zapędy układu napędowego. Jeżeli chodzi o napęd 4x4, to nie jest to AWD znane chociażby z Pajero. To układ, który ma dobrze radzić sobie podczas opadów deszczu czy śniegu. Tym samym nie nadaje się do walki o trakcję z piachem czy błotem.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Niedługo po prezentacji benzyniaka i diesla do oferty trafił model PHEV. Hybryda typu plug-in składa się ze 121-konnego benzyniaka 2.0 MIVEC oraz dwóch agregatów elektrycznych. Obydwa mają 82 konie mechaniczne mocy, przy czym przedni oferuje 135, a tylni 195 Nm momentu obrotowego. Elementem wyposażenia Outlandera PHEV jest bateria o pojemności 12 kWh. Za jej sprawą możliwe jest pokonanie wyłącznie na prądzie nieco ponad 50 kilometrów - przy czym prędkość nie może przekroczyć 120 km/h. Hybrydowe Mitsubishi jest zaskakująco trwałe. Kierowcy chwalą nie tylko wolnossącego benzyniaka, ale również sterowanie pracą układu PHEV.

Używane: Mitsubishi Outlander III - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w litrach na 100 km
2.0 MIVEC 150 KM 195 Nm 10,6 s. 190 km/h 7,5
2.2 Di-D 150 KM 380 Nm 9,7 s. 200 km/h 7,0
2.0 PHEV 203 KM 190 Nm 11,0 s. 170 km/h 1,9

Używany Mitsubishi Outlander III posiada kolumny McPhersona na przedniej - wzmocnione belką stabilizującą. Z tyłu inżynierowie postawili na wielowahacze. Stosunkowo miękkie resorowanie niestety pracuje dość głośno. Dodatkowo zostało sparowane z elektronicznie sterowanym i nieczułym układem kierowniczym. A to oznacza, że prowadzenie SUV-a jest mało precyzyjne. Z drugiej strony choć zawieszenie musi radzić sobie z ciężkim samochodem rodzinnym, dzielnie znosi trudy eksploatacji. Jak na razie ciężko znaleźć jakiekolwiek raporty mówiące o niskiej trwałości elementów resorowania.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Awarie Outlandera III to głównie drobnostki

Używany Mitsubishi Outlander III jest pojazdem trwałym. To jednak nie oznacza, że na kierowców nie czekają drobne usterki. Jednym z lepszych przykładów problemów z SUV-em z Japonii są niesprawności kluczyka. Ten po prostu przestaje się komunikować z autem. Skutek? Czasami trzeba go zakodować na nowo, a czasami należy wymienić. Poza tym kierowcy na forum internetowym skarżą się na przypadku parujących lamp przednich czy przepuszczających wodę klap bagażnika - winna wadliwie wklejona szyba. Standardową usterką w Outlanderze i wszystkich Mitsubishi są zacinające się hamulce tylne.

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mitsubishi Outlander z drugiej ręki nie jest tanim autem! Egzemplarze z początku produkcji kosztują dziś co najmniej 40 tysięcy złotych. I w tej cenie udało mi się znaleźć pewną ciekawostkę - model napędzany silnikiem diesla i pochodzący od pierwszego właściciela. Choć auto zostało wyprodukowane w roku 2014, ma pokonane prawie… 360 tysięcy kilometrów! Za 3-letni egzemplarz japońskiego SUV-a na polskim rynku wtórnym należy zapłacić jakieś 64 - 65 tysięcy złotych.

Używane: Mitsubishi Outlander III - podsumowanie:

Niewątpliwym plusem używanego Outlandera III jest duża ilość miejsca w kabinie i wysoka trwałość. Zadbany egzemplarz może się stać naprawdę niezawodnym autem dla rodziny! Minusy? Na listę tą warto wpisać przeciętnie dynamiczne i paliwożerne silniki oraz słabą jakość wykończenia. Na szczęście wady te nie dyskwalifikują kandydatury Outlandera. Sprawiają jedynie że japoński SUV staje się propozycją raczej dla mniej wymagających kierowców, ewentualnie takich, który decyzję o zakupie podejmują głównie w oparciu o kryterium awaryjności.

Używane: Mitsubishi Outlander III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 24 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • pasek wielorowkowy - od 23 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 82 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 57 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • amortyzator - od 186 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1884 zł

Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mitsubishi Outlander / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Maksiu
    2022-02-20 12:03:42
    Kto wypisuje te fanaberie?złe prowadzenie, nieprecyzyjny układ kierowniczy, głośne zawieszenie, słaby silnik, zła praca skrzyni cvt, rany
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
Polisa dla auta elektrycznego
AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
Rośnie liczba wypadków na autostradach
Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.
Benzyna będzie tańsza i to sporo! Rząd ma pomysł
Benzyna będzie tańsza? Tak, bo dostanie więcej... biokomponentów. Niska cena to dobra informacja. Mniej optymistycznie brzmi rok. Rok 2024!
Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?
Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...