REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Być może Mitsubishi ASX jest produkowane już od dekady. To jednak jeszcze nie oznacza, że jest bezbronne w stosunku do konkurencji. Zobaczcie naszą relację z jazdy japońską „terenówką” do miasta.

Mitsubishi ASX po kolejnym liftingu stał się bardziej dojrzały. Kompaktowych rozmiarów nadwozie zostało przebrane srebrnymi zębami na grillu, mniejszymi i bardziej kusymi lampami oraz kwadratowym i wyrazistym zarysem tylnego zderzaka. I choć auto jest dedykowane głównie do wypraw… miejskich, teraz na poziomie designerskim ma dużo więcej wspólnego z terenowymi prekursorami produkowanymi przez japońską markę. Fajnie, że już w standardzie ASX ma LED-owe lampy z przodu. To ważna innowacja. Szkoda jednak, że elektrycznie składane lusterka tak głośno pracują podczas składania po zablokowaniu zamków.

REKLAMA

Mitsubishi ASX z dobrą jakością wykończenia kabiny

Kabina pasażerska Mitsubishi ASX-a z całą pewnością nie była projektowana przez włoskich designerów. Okazuje się nieco toporna i dużo bardziej przypomina wnętrze terenówki niż miejskiego crossovera. Jakość materiałów? Tapicerki nie są przyjemne w dotyku, a na konsoli nie brakuje twardych plastików. Z drugiej strony całość jest naprawdę dobrze złożona. W efekcie podczas jazdy testowej nie słyszałem żadnych trzasków - i to pewnie nie zmieni się przez kilka pierwszych lat eksploatacji. Całe szczęście ASX-a polega na tym, że twarde plastiki i mało porywająca stylizacja w zasadzie wyczerpują listę wad kabiny pasażerskiej…

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

W pierwszej kolejności kierowca i pasażerowie zwrócą uwagę na naprawdę dużą ilość przestrzeni we wnętrzu. Cztery dorosłe osoby bez żadnego problemu zajmą tu wygodną pozycję. To jednak nie koniec, bo bagażnik też jest spory. Ma przeszło 400 litrów pojemności, które może być jednak trudno wykorzystać w pełni - a wszystko za sprawą mało foremnego kształtu i np. wystających nadkoli. Konsola? Ta jest naprawdę zmyślnie zaprojektowana. Japończycy pamiętali o zasadach ergonomii - no może poza dwoma przypadkami. Pierwszy dotyczy przycisku sterowania komputera pokładowego, który został ukryty za kierownicą.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Mitsubishi ASX Intense Plus - ładny obraz kamery cofania

REKLAMA

Drugie z delikatnych niedopatrzeń odnosi się do łopatek pozwalających na manualną zmianę biegów. Te nie kręcą się razem z kierownicą, co w zasadniczy sposób utrudnia np. redukcję przełożenia przed wejściem w zakręt. Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT został wyposażony w naprawdę dobry system audio. Być może jakość dźwięku nie jest jeszcze audiofilska. Mimo wszystko w aucie tej klasy może zrobić wrażenie. Na uwagę zasługuje też kamera cofania - jakość jej obrazu jest naprawdę wysoka. Dzięki temu w dzień kierowca może się cieszyć soczystym obrazem, a w nocy widzi coś więcej niż tylko czarną plamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy lubią iść pod prąd. A widać to chociażby w kwestii układu napędowego. Gdy cała Europa stawia na jednostki downsizingowane i doładowane, Mitsubishi poszło drogą wolnossącego benzyniaka z rozsądną mocą. Silnik ma 2 litry pojemności i tylko 150 koni mechanicznych mocy. A to nie koniec, bo wartość ta jest osiągana dopiero przy 6 tysiącach obr./min. Skutek? Testowy ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT to raczej nie auto do dynamicznej jazdy. Crossover owszem przyspiesza dość chętnie, jednak zaledwie do prędkości 50 - 60 km/h. Po opuszczeniu miasta możliwości napędu stają się raczej ograniczone.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT - ile spala ten silnik?

W tym szaleństwie jest jednak pewna metoda. Bo Mitsubishi ASX rzeczywiście męczy się na autostradzie i raczej nie pozwala na dynamiczne wyprzedzanie. Z drugiej strony wolnossący silnik o większej pojemności i rozsądnej mocy gwarantuje inną wartość. Przy spokojnej jeździe może się odwdzięczyć w miarę niskim spalaniem. W trasie zapotrzebowanie na paliwo powinno oscylować gdzieś w granicy 6 litrów. Co z cyklem mieszanym? Podczas testu udało mi się osiągnąć wynik wynoszący 8,2 litra. A to w zasadzie niewiele więcej od deklaracji, którą do specyfikacji technicznej wpisał producent.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Układ napędowy Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC ma jeszcze jedną wadę. A ta dotyczy… skrzyni biegów. Bo choć CVT gwarantuje gładką zmianę przełożeń i stanowi rozwiązanie dużo bardziej trwałe np. od dwusprzęgłowych odpowiedników, dodatkowo tonuje zapędy jednostki napędowej. Co więcej, Japończycy zaplanowali zmianę przełożeń w skrzyni na planie linii łamanej - podobne rozwiązanie było stosowane np. w Mercedesie W124. Podczas ruszania rozwiązanie mocno nie przeszkadza. Okazuje się denerwujące głównie w sytuacji, w której kierowca musi np. dość szybko zawrócić.

Mitsubishi ASX - uwaga na kierownicę!

Przy pierwszym kontakcie Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT sprawia wrażenie sztywnego i zwartego. W ten sposób nawet podczas szybciej pokonywanych łuków zachowuje się pewnie i trzyma obranego przez kierowcę toru jazdy. Poza tym wspomaganie działa dość mocno. A to ułatwia manewrowanie w mieście i sprawia, że parkowanie staje się proste. Wady? Układ kierowniczy jest zdecydowanie zbyt bezpośrednio połączony z kołami. W efekcie gdy na parkingu napotkacie przeszkodę - np. studzienkę, przejechanie po niej poczujecie za sprawą szarpnięcia koła kierownicy. To dość denerwujące.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX w wersji testowej choć był najlepiej wyposażonym modelem dostępnym w Polsce (brakowało mu tylko napędy 4WD), nie okazał się mocno przeładowany elektroniką. Tak, kierowcy może brakować części systemów dostępnych u niemieckiej konkurencji. Z drugiej strony stawiając na nieco technologicznego archaizmu Japończycy zadbali o inny aspekt. ASX może być naprawdę trwałym modelem! Szczególnie że ma dodatkowo 2-litrowy, niewysilony silnik oraz prostą przekładnię CVT. Urzekająca w tym aucie jest jeszcze jedna rzecz - mowa o cenie. Model kosztuje 108 812,16 złotych. Zobaczcie jak dokładnie - bo nawet z groszami - wyceniło go Mitsubishi.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,9
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 75 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - cena i wyposażenie:

  • Cena: 108 812,16 złotych
  • Stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Kamera cofania
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Tempomat
  • System dostępu bezkluczykowego (KOS)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Felgi aluminiowe 18-cali z oponami 225/55R18
  • Zestaw naprawczy opon
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Przednie reflektory w technologii Bi-LED
  • Tylne lampy w technologii LED
  • Czujnik zmierzchu dla świateł mijania
  • Przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów
  • Centralny podłokietnik z tyłu z uchwytami na napoje
  • Chłodzony schowek przed pasażerem
  • Centralny podłokietnik z przodu
  • Łopatki do zmiany przełożeń

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA