REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe PSA

REKLAMA

REKLAMA

Silniki wolnossące zaczynają być rarytasem! Żeby znaleźć na rynku pierwotnym auta zasilane motorami pozbawionymi doładowania, trzeba się naprawdę naszukać. Zobaczcie jakie modele uchowały się jeszcze przed downsizingiem.

Hyundai Tucson - 1.6 GDI 132 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Hyundai

Hyundai Tucson to świetne auto rodzinne. Mieści cztery dorosłe osoby i oferuje przeszło 500-litrowy bagażnik. Bliźniak Kii Sportage choć funkcjonuje w modnym ostatnio segmencie samochodów ze zwiększonym prześwitem, pamięta też o klasyce. Właśnie dlatego model bazowy jest wyposażany w wolnossący silnik 1.6 GDI. Oczywiście konstrukcja nie jest przesadnie prosta - została w końcu wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa. Moc? Ta sięga 132 koni mechanicznych. Być może brzmi ona rozsądnie, jednak głównie na papierze. Tucson jest dość ciężki, silnik nie oferuje zatem imponujących osiągów.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Fiat 500 - 1.2 8v 69 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Fiat

Fiat 500 drugiej generacji jest ważny dla Włochów z uwagi na wielomilionowy wolumen produkcji. Z polskiego punktu widzenia jego znaczenie jest o tyle duży, że to właśnie nad Wisłą jest realizowana jego produkcja. Urodziwy hatchback w wersji bazowej jest wyposażany w wolnossący silnik benzynowy 1.2 litra. To prawdziwy fenomen! Jednostka jest produkowana do dziś, choć jej konstrukcja pamięta jeszcze czasy świetności modelu… Uno. Motor ma 4-cylindrową głowicę i tylko 8 zaworów. Do tego oferuje symboliczną moc na poziomie 69 koni mechanicznych. Podczas jego eksploatacji obowiązuje stara zasada - nie zmieniamy biegu dopóki wskazówka obrotomierza nie zabrnie pod czerwone pole.

Zobacz również: Używane: Fiat 500 (od 2007) – opinie użytkowników

Kia Ceed - 1.4 MPi 100 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Kia

W roku 2018 Koreańczycy zaprezentowali już trzecią generację Kii Ceed. Hatchback segmentu C otrzymał świeżą stylistykę i dużo nowocześniej wyglądające wnętrze. Podczas tworzenia europejskiej gamy firma nie chciała jednak zrywać z prostotą technologiczną. Stąd na samym dole cennika pojawił się wolnossący benzyniak. Silnik ma rozsądną pojemność na poziomie 1.4 litra i 100 koni mechanicznych. I choć nie czyni z Ceeda demona prędkości, ma szereg innych zalet. Po pierwszej jest trwały. Po drugie daje możliwość montażu instalacji LPG. A to z polskiego punktu widzenia potężna zaleta!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Nowa Kia XCeed plug-in hybrid. Ceed kombi z tym samym silnikiem!

Mazda 6 - 2.0 Skyactiv-G 145 lub 165 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Fot. Mazda

Japończycy doskonale znają zasadę mówiącą o tym, że należy spieszyć się… powoli! Dlatego rewolucja w ich wydaniu jest raczej stopniowa. Przykład? Choć Mazda 6 otrzymała piękną i nowatorską linię nadwozia, a do tego jest parowana z niesamowitym, krwistym lakierem, silnikowo najbardziej zasadnicza zmiana dotyczy wysokiego stopnia kompresji oraz zastosowania rozbudowanego układu odzyskiwania energii hamowania. Poza tym pod maską Szóstki nadal ląduje wolnossący benzyniak występujący w dwóch wariantach mocy - 145 i 165 koni mechanicznych.

Citroen C-Elysee - 1.2 PureTech 82 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Citroen

Citroen C-Elysee nie jest najbardziej udanym modelem. Auto miało skupiać się na jednej wartości - niskobudżetowej eksploatacji. Stąd niezbyt urodziwa bryła czy niska jakość wykończenia kabiny pasażerskiej. Poza tym auto może zostać wyposażone w 1.2-litrowy silnik PureTech w wersji pozbawionej doładowania. A to oznacza moc sięgającą zaledwie 82 koni mechanicznych. Motor ma 3 cylindry, 12 zaworów i spełnia normę emisji spalin Euro 6. I choć podczas jego opracowywania Francuzi zgłosili aż 120 patentów, w jego konstrukcji nie pojawia się np. bezpośredni wtrysk paliwa. Co to daje? Pozwala na łatwy montaż instalacji zasilania LPG.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Subaru Outback - 2.5i 175 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Subaru

Subaru Outback z całą pewnością bywało piękniejsze. Mimo wszystko najnowsza odsłona modelu ma serię zalet. To nadal praktycznie kombi segmentu D, które zostało wyposażone w zwiększony prześwit i standardowy napęd na cztery koła. Auto oferuje też 559-litrowy bagażnik, a do tego jest napędzane wolnossącym silnikiem. Oczywiście - jak przystało na Subaru - jednostka nie jest byle jaka. Mowa w końcu o 4-cylindrowym bokserze o pojemności 2.5 litra. 175 koni mechanicznych i 235 Nm momentu obrotowego rozpędzają auto do pierwszej setki w 10,2 sekundy. Spalanie? Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 7,3 litra w cyklu mieszanym. Wynik ten lepiej jednak traktować z przymrużeniem oka.

Fiat Tipo - 1.4 16v 95 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Fiat

Hasło, z którym Tipo weszło na polski rynek, wydaje się wyjątkowo trafione. Włosi mówili bowiem o nowym Dużym Fiacie w cenie Fiata Pandy. Zalety? Kabina pasażerska spokojnie mieści czterech dorosłych pasażerów, bagażnik sedna ma 520 litrów pojemności, cena startuje od nieco ponad 40 tysięcy złotych (cena czyni cuda!), a wyposażenie bazowe zawiera m.in. radio i klimatyzację. Fiat Tipo jest też wyposażany w wolnossący silnik o pojemności 1.4 litra. 16-zaworowa jednostka być może nie jest wybitnie dynamiczna, mimo wszystko oferuje rozsądne 95 koni mechanicznych oraz idealnie nadaje się do zasilania gazem.

Zobacz również: Fiat Tipo sedan – który silnik i wersję wyposażenia wybrać?

Mitsubishi ASX - 1.6 MIVEC 117 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX nie jest modelem specjalnie młodym. Crossover segmentu C został zaprezentowany w roku 2010 i jak na razie nie doczekał się następcy. Rodowód sięgający niemalże dekady wstecz sprawia, że kierowca nie powinien oczekiwać specjalnie zaawansowanego układu napędowego. Pod maską auta pracuje 1.6-litrowy benzyniak. Technologia MIVEC oznacza zmienne fazy rozrządu, brak doładowania i moc na poziomie 117 koni mechanicznych. Osiągi oferowane przez Japończyka są rozsądne, ale raczej wystarczające podczas jazdy głównie w mieście.

Zobacz również: Test Mitsubishi ASX 1.6 117 KM 2WD

Skoda Fabia - 1.0 MPI 60 lub 75 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Fot. Skoda

Silnik 1.0 MPI łączy klasykę z porcją nowoczesności. Bo choć benzyniak nie ma np. bezpośredniego wtrysku paliwa czy doładowania, jego głowica posiada tylko 3 cylindry. Moc jednostki sięga 60 lub 75 koni mechanicznych. To z całą pewnością nie czyni ze Skody Fabii demona prędkości. Z drugiej strony małolitrażowy benzyniak ma inne zalety. Po pierwsze jest wybitnie oszczędny - szczególnie w sytuacji, w której kierowca zdecyduje się na fabryczną instalację LPG. Po drugie wszystkie raporty wskazują, że motor jest w stanie pokonać nawet 200 tysięcy kilometrów bez najmniejszej awarii. A to dobrze rokuje na przyszłość.

Zobacz również: Skoda 1.0 MPI LPG - czy ma dotrysk benzyny?

Ford Mustang - 5.0 V8 450 KM

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Materiały prasowe Ford

Silniki wolnossące powoli zaczynają być rarytasem na rynku motoryzacyjnym. Mimo wszystko nadal w ofercie producentów trafiają się smaczki w postaci Forda Mustanga 5.0 V8. Tak, oczywiście rozumiemy, że nie jest to auto dla każdego. Większość kierowców nie będzie w stanie przełknąć ani ceny startującej od przeszło 208 tysięcy złotych, ani spalania wynoszącego w optymistycznym wariancie naście litrów w mieście. Mimo wszystko fajnie jest wiedzieć, że producenci pamiętają nie tylko o tworzeniu 3-cylindrowych, litrowych benzyniaków. Mają z tyłu głowy też potężne V-ósemki dla zapaleńców, które porywają momentem obrotowym i pięknym bulgotem wydobywającym się z rury wydechowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA