REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda CR-V 2.0 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy zakup przednionapędowego SUV-a ma sens? Sprawdziliśmy to w teście Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o mocy 155 KM.

Honda CR-V to jeden z pionierów klasy kompaktowych SUV-ów i jednocześnie jeden z najbardziej cenionych przedstawicieli gatunku. CR-V to niemalże synonim kompaktowego SUV-a, czyli samochodu kojarzącego się z masywną sylwetką, zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie. Tymczasem jednym ze sposobów na obniżenie ceny SUV-a jest ograniczenie napędu do jednej osi. Czy tym samym producent oferuje nam produkt SUV-o podobny? Niekoniecznie.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Honda CR-V – nadwozie

Od jakiegoś czasu projektanci Hondy tworzą samochody o kontrowersyjnych kształtach. Raz skutkuje to interesującym  nowatorskim wyglądem jak w przypadku modelu Civic, innym razem wychodzi nieco pokracznie jak w przypadku CR-V. Niemniej samochód jest proporcjonalny i na pewno rzuca się w oczy, a to dla wielu potencjalnych nabywców jest plusem.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Test Honda CR-V – wnętrze

Przedział pasażerski CR-V jest obszerny i wykończony na wysokim poziomie. Producent zadbał o komfort podróżowania tak drobiazgowo, że na bokach konsoli środkowej (tam gdzie zazwyczaj kierowca lub pasażer opierają kolano) umieszczono miękkie poduszeczki.
Fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ich siedziska wystarczająco obszerne. Także na tylnej kanapie miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów, a komfort podróży podnosi też całkowicie płaska podłoga w drugim rzędzie (brak tunelu środkowego).
Tablica przyrządów została zaprojektowana z polotem, ale jest przy tym rozplanowana ergonomicznie. Zwłaszcza umiejscowienie dźwigni zmiany biegów jest bardzo wygodne.
Za to wyjęte nie z tej epoki są wyświetlacze rozmieszczone przy „zegarach” oraz na górze środkowej konsoli. Klasyczna grafika rodem z komputerów Atari stanowi interesujący smaczek, bo czytelności nie mamy nic do zarzucenia.
Przedział bagażowy CR-V według danych producenta ma objętość 589 l. To świetny wynik nawet w tej klasie pojazdów. Cieszy też wygodny dostęp do przedziały pasażerskiego, drzwi uchylają się szeroko, ale rozczarowuje zbyt niskie odchylenie klapy bagażnika po otwarciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Honda CR-V – napęd/układ jezdny

Dwulitrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy ma typową dla produkcji hondowskich charakterystykę. Moc maksymalną – 155 KM - osiąga dopiero przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (192 Nm) przy 4300 obr./min.
Zatem CR-V nie rozpędza się jednostajnie, tylko w sposób bardziej przypominający samochody napędzane silnikami z turbiną. Po wciśnięciu gazu auto nabiera prędkości dość spokojnie, by przy wartości ok. 4 tys. obr./min znacznie wyrwać do przodu. Pierwsze biegi są dość krótkie, wyższe znacznie dłuższe.
CR-V zazwyczaj mało pali. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim, ważący 1456 kg SUV zużywał około 9 l/100 km. To zasługa m.in. wyeliminowania napędu na obie osie, ale kierowcy z tzw. ciężką nogą bez trudu osiągną w ruchu miejskim wynik zużycia paliwa o 3 l/100 km wyższy. W trasie bez wyrzeczeń można osiągnąć wynik spalania na poziomie 7,2 l/100 km.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Układ kierowniczy nawiązuje do sportowego usposobienia marki, jest precyzyjny, a wspomaganie nie nazbyt aktywne. Całość dobrze współgra z zawieszeniem, które jest podobne to tego z poprzedniej generacji modelu – rewelacyjnie radzi sobie z pochłanianiem nierówności i z jazdą po koleinach. Nieco gorzej wypada podczas jazdy po ciasnych łukach. Wtedy  nadwozie CR-V ma tendencję do przechyłów, ponadto japoński SUV jest przewidywalnie podsterowny.
Dość niewielki prześwit i brak napędu na obie osie sprawiają, że nowa Honda nie zachęca do terenowych przepraw. Kierowca CR-V nie straci za to wigoru podjeżdżając pod wysokie krawężniki lub przemierzając drogi szutrowe, a dokładając do tego fakt, że Honda bardzo dobrze sprawdza się także w roli autostradowego cruisera rysuje nam się obraz samochodu uniwersalnego, jak na potrzeby przeciętnej rodziny.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Honda CR-V – podsumowanie

Podstawowa odmiana Hondy CR-V z napędem na jedną oś kosztuje 96 200 zł. To dużo, ale poziom cen na polskim rynku nigdy nie był najmocniejszą stroną Hondy. Wersja z napędem na obie osie jest ok. 15 tys. zł droższa, a wtedy koszt zakupu CR-V rośnie do ok. 111 tys. zł.
Przy czym warto zaznaczyć, że praktyka pokazuje, że modele Hondy, a zwłaszcza CR-V są jednymi z najmniej tracących na wartości. Tym samym za wspomnianą kwotę otrzymamy świetnie wykonany pojazd, który swoją uniwersalnością (nawet bez napędu na obie osie) urzeka kierowcę w codziennym użytkowaniu i którego pod warunkiem właściwego serwisowania odsprzedamy ze stosunkowo niewielką stratą.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Honda CR-V - dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 2WD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 155 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/168,5 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,9/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 96 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA