| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Volvo XC60 to popularny SUV na polskich drogach. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji Polestar, czyli z silnikiem Diesla o mocy 230 KM.

Volvo XC60 to jeden z tych modeli, który większości kierowców przypadnie do gustu. Proporcjonalna bryła nadwozia, z wyrazistymi przetłoczeniami z jednej strony nie jest efekciarska, z drugiej nie jest zbyt stonowana. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach zestawieniu z czarnymi obręczami kół XC60 nabrało łobuzerskiego wyglądu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – wnętrze

Z dziarskim wyglądem zewnętrznym dobrze współgra jasnobrązowa tapicerka, w którą wyposażono recenzowany egzemplarz.

Przedział pasażerski XC60 jest przestronny i zarazem przytulny. Przyjemne odczucia wywołują nie tylko wygodne i sprzyjające długim podróżom fotele przednie oraz tylna kanapa lecz również przyjemne w dotyku materiały, którymi wykończono kokpit i boki drzwi.

Tablica przyrządów Volvo XC60 jest ładna, a zestaw „zegarów” i nieco archaicznych, jak na dzisiejsze standardy wyświetlaczy, przejrzysty. Konsolę środkową naszpikowano dużą ilością przycisków, co przy pierwszych kontaktach z samochodem wymaga od kierowcy skupienia np. przy obsłudze nawiewów i klimatyzacji, ale w miarę upływu czasu obsługa staje się intuicyjna.

Kierowca Volvo XC60 ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Wysoka pozycja za kierownicą, duże lusterka boczne i szereg pomocnych czujników  ułatwiają obserwowanie sytuacji dookoła samochodu.

Bagażnik Volvo XC60 ma objętość 495 l, co jest przeciętnym wynikiem w tej klasie, ale na pewno wystarczy, by rodzina spakowała się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracował najmocniejszy w gamie pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, rozwijający moc maksymalną 230 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Przy czym warto zaznaczyć, że standardowo najmocniejsza wersja wspomnianej jednostki napędowej XC60 rozwija moc maksymalną 215 KM i dysponuje momentem obrotowym 440 Nm. Wzrost parametrów silnika zawdzięczamy w tym przypadku fabrycznemu tuningowi dostępnemu w pakiecie Polestar, który kosztuje 1000 Euro.

Jazda Volvo XC60 Polestar to przyjemność i nie ma w tym krzty przesady. Samochód, mimo sporych gabarytów okazał się poręczny w codziennym miejskim użytkowaniu. Odpowiedni zapas mocy i maksymalny moment obrotowy dostępny już od 1500 obr./min sprawiają, że podróżując XC60 używamy głównie niższych obrotów silnika. Na wyższe „wkręcamy” jednostkę napędową tylko dla przyjemności, bo dźwięk pięciocylindrowego silnika Diesla jest zaskakująco szlachetny.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »