Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Tomasz Korniejew
Volvo XC60 Polestar - czarne obręcze kół nadają sylwetce łobuzerski wygląd.
Volvo XC60 Polestar - czarne obręcze kół nadają sylwetce łobuzerski wygląd.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 to popularny SUV na polskich drogach. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji Polestar, czyli z silnikiem Diesla o mocy 230 KM.

Volvo XC60 to jeden z tych modeli, który większości kierowców przypadnie do gustu. Proporcjonalna bryła nadwozia, z wyrazistymi przetłoczeniami z jednej strony nie jest efekciarska, z drugiej nie jest zbyt stonowana. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach zestawieniu z czarnymi obręczami kół XC60 nabrało łobuzerskiego wyglądu.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – wnętrze

Z dziarskim wyglądem zewnętrznym dobrze współgra jasnobrązowa tapicerka, w którą wyposażono recenzowany egzemplarz.

Przedział pasażerski XC60 jest przestronny i zarazem przytulny. Przyjemne odczucia wywołują nie tylko wygodne i sprzyjające długim podróżom fotele przednie oraz tylna kanapa lecz również przyjemne w dotyku materiały, którymi wykończono kokpit i boki drzwi.

Tablica przyrządów Volvo XC60 jest ładna, a zestaw „zegarów” i nieco archaicznych, jak na dzisiejsze standardy wyświetlaczy, przejrzysty. Konsolę środkową naszpikowano dużą ilością przycisków, co przy pierwszych kontaktach z samochodem wymaga od kierowcy skupienia np. przy obsłudze nawiewów i klimatyzacji, ale w miarę upływu czasu obsługa staje się intuicyjna.

Kierowca Volvo XC60 ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Wysoka pozycja za kierownicą, duże lusterka boczne i szereg pomocnych czujników  ułatwiają obserwowanie sytuacji dookoła samochodu.

Bagażnik Volvo XC60 ma objętość 495 l, co jest przeciętnym wynikiem w tej klasie, ale na pewno wystarczy, by rodzina spakowała się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracował najmocniejszy w gamie pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, rozwijający moc maksymalną 230 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Przy czym warto zaznaczyć, że standardowo najmocniejsza wersja wspomnianej jednostki napędowej XC60 rozwija moc maksymalną 215 KM i dysponuje momentem obrotowym 440 Nm. Wzrost parametrów silnika zawdzięczamy w tym przypadku fabrycznemu tuningowi dostępnemu w pakiecie Polestar, który kosztuje 1000 Euro.

Jazda Volvo XC60 Polestar to przyjemność i nie ma w tym krzty przesady. Samochód, mimo sporych gabarytów okazał się poręczny w codziennym miejskim użytkowaniu. Odpowiedni zapas mocy i maksymalny moment obrotowy dostępny już od 1500 obr./min sprawiają, że podróżując XC60 używamy głównie niższych obrotów silnika. Na wyższe „wkręcamy” jednostkę napędową tylko dla przyjemności, bo dźwięk pięciocylindrowego silnika Diesla jest zaskakująco szlachetny.

Bez względu na prędkość, z która się poruszamy i ilość bagaży, z którą podróżujemy XC60 Polestar ochoczo wyrywa do przodu za każdym razem kiedy życzy sobie tego kierowca.

To co nie jest oczywiste w przypadku SUV-ów z klasy Premium, to dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego przy wyższych prędkościach. XC60 broni się i w tej kategorii.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Zawieszenie komfortowo tłumi niedoskonałości nawierzchni, przy czym kierowca może według uznania ustawić tryb pracy amortyzatorów wybierając spośród trybów Sport, Comfort i Advanced (najsztywniejszy).

Podczas szybkiej, autostradowej jazdy kierowca XC60 czuje się pewnie, a na ciaśniejszych łukach Volvo zachowuje się przewidywalnie, choć amatorzy sportowych wrażeń mogą się poczuć zawiedzeni. XC60 nie jest mistrzem slalomu, ale jego „charakter” zupełnie nie zachęca do stawania w szranki w tej kategorii.

Podczas jazdy po mieście sprzymierzeńcem kierowcy jest automatyczna przekładnia. Ta w opisywanym egzemplarzu ma sześć biegów. Nie można jej zarzucić braku płynności, ale zdarza jej się działać ospale, co bywa irytujące podczas prób wyprzedzania.

W kwestii zużycia paliwa 230-konne XC60 wypada zaskakująco dobrze. Według zapewnień producenta odmiana 215-konna w ruchu miejskim zużywa 8,5 l na 100 km. Podczas jazd testowych odmiana Polestar przy sprawnej jeździe miejskiej zużywała około 10 l/100 km, co jest wynikiem bardzo przyzwoitym, jak na tę klasę pojazdów.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – podsumowanie

Volvo XC60 jest samochodem, który zyskuje sympatię użytkownika. Tak naprawdę im dłużej nim jeździmy tym ujawnia się coraz więcej jego zalet. Jego najmocniejszym punktem oprócz bardzo przyjaznego wizerunku marki na polskim rynku jest komfort użytkowania. Do XC60 wsiada się wygodnie i wygodnie się z niego wysiada. Wygodnie się nim podróżuje, jest szybki, oszczędny i ładny.

Jego minusem (oprócz wspomnianych w wyższych akapitach) jest także cena zakupu. O ile podstawowa wersja wyposażeniowa z najmocniejszą 215-konną wersją silnika Diesla i napędem na obie osie kosztuje 166 tys. zł, o tyle cena najbogatszej odmiany wynosi około 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę sporą utratę wartości modelu XC60 rozsądek każe skłaniać się ku tańszym wersjom.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel - dane techniczne

Volvo XC60 2.4 Diesel 215 KM**
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 215 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/1500-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,3/6,4 l/100 km
Cena od 176 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**Dane techniczne podane dla wersji 215-konnej

Volvo XC60 Polestar - widoczność do tyłu ułatwiają duże lusterka boczne i kamera cofania.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 Polestar - tył.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 Polestar - przód.
Moto.wieszjak.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.