REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma dość prostą stylizację, ale i w miarę przestronne wnętrze. A do tego został uzupełniony pomarańczowym lakierem i pomarańczowymi wstawkami na felgach. Czy Volkswagen T-Cross Life jest dobrym crossoverem?

Od czego zacząć opisywać wrażenia dotyczące T-Crossa? Może od początku, czyli nadwozia. A w tej kwestii Volkswagen nie ma akurat zbyt wielu asów w rękawie. Nadwozie jest bardzo kwadratowe i składa się w zasadzie wyłącznie z prostych linii. Tak, inżynierowie uzyskali w ten sposób bardziej foremną kabinę pasażerską i bagażnik - zaskakująco duże jak na tak małe auto. Z drugiej strony w segmencie lifestylowych crossoverów przydałaby się porcja finezji. Jak Niemcy uatrakcyjnili nadwozie? To zadanie zostało przypisane rzucającym się w oczy kolorom - w wersji testowej pomarańcz nadwozia oraz lakierowane felgi połyskujące w słońcu.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Volkswagen T-Cross Life - drugie imię to… przestrzeń!

Po otwarciu drzwi Volkswagena T-Crossa Life kierowca zobaczy kabinę, która przede wszystkim jest dość przestronna - czteroosobowa rodzina spokojnie zmieści się w tym wnętrzu. To udało się uzyskać za sprawą wysoko zarysowanej linii dachu, wysoko ustawionym fotelom i maksymalnie rozciągniętemu rozstawowi osi. Bardzo dobrze wypada też wielkość przedziału załadunkowego. Bagażnik T-Crossa mieści 385 litrów. Gdy kierowca przesunie tylną kanapę, a do tego wykorzysta potencjał dwupoziomowej podłogi, pojemność wzrośnie nawet do 455 litrów. W ogólnym rozrachunku T-Cross jest naprawdę zmyślny. W kabinie pasażerskiej pojawia się spora ilość schowków, a rozwiązania zastosowane przez stylistów są naprawdę przemyślane.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Kuba Brzeziński

Fotele zamontowane przez Volkswagena są wygodne i choć płaskie, dobrze trzymają ciała pasażerów w zakręcie. Na plus warto zapisać też konsolę, która jest rozświetlona pomarańczową wstawką oraz sporej wielkości ekran systemu multimedialnego. Wady kabiny pasażerskiej? Plastiki pojawiające się na konsoli centralnej są dobrze spasowane, ale twarde. Tak, rozumiem że takie są wymogi segmentu miejskich crossoverów. Z drugiej strony fajnie by było, gdyby Niemcy mimo wszystko uzupełnili deskę choć odrobiną miękkiego wykończenia.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Cross Life - tylko 3 cylindry i aż 115 koni

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą Volkswagena T-Cross w wersji testowej był układ napędowy. 115-konna jednostka ani mocno nie hałasuje 3 cylindrami, ani w zasadzie nie ma większych braków mocy. Crossover jest dynamiczny w trasie, a do tego ma wyjątkowo długie biegi. Przekładnia została zestopniowana w taki sposób, że na drugim przełożeniu spokojnie można jechać z prędkością 50 km/h i silnik nadmiernie nie wyje. Jednostka zamontowana pod maską T-Crossa jest oszczędna. Średnie spalanie wynosi 7 litrów benzyny - to dobry wynik. Zasięg na jednym tankowaniu podczas testu sięgał mniej więcej 670 kilometrów.

Wady napędu? Jedynka identycznie jak w starych TDI służy wyłącznie do ruszenia. Do tego przy niskich prędkościach silnik potrafi szarpać. Tą niedogodność byłaby w stanie zniwelować przekładnia DSG. Jeżeli chodzi o prowadzenie, Volkswagen T-Cross jest niezwykle intuicyjny. Jazda tym autem przychodzi bez większego zastanowienia. Co więcej, zawieszenie naprawdę cicho pracuje na nierównościach, a kierownica obraca się bez większego oporu. Lekka praca układu kierowniczego jest kluczowa głównie w mieście. W trasie - szczególnie podczas pokonywania zakrętów - ogranicza nieco precyzję manerwów.

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Kuba Brzeziński

Volkswagen T-Cross Life - podsumowanie:

Jak podsumować test Volkswagena T-Cross Life? To taki nieco fajniejszy i dużo bardziej praktyczny hatchback segmentu B na szczudłach. Auto świetnie czuje się w mieście, ale też nadaje się do dalszych wyjazdów. To nowoczesny, ale i dość prosty samochód, który mimo wszystko podczas codziennej eksploatacji z pewnością mocno polubisz.

Zobacz również: Test: Fiat 500X Cross FireFly Turbo 1.0 - urok z pewnością ma…

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 193 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,2 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litrów
  • Długość: 4108 mm
  • Szerokość: 1760 mm
  • Wysokość: 1584 mm
  • Rozstaw osi: 2551 mm
  • Pojemność bagażnika: 385/1281 litrów
  • Cena: od 69 790 złotych

Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 96 030 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • pakiet czujnik deszczu
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z przodu i tyłu
  • lusterka zewnętrzne elektrycznie podgrzewane oraz składane
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • autoalarm
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe
  • pakiet stylistyczny "Energetic Orange"

Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA